۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
امام خمینی درباره رابطه با شیطان بزرگ چه گفت؟

برداشت انحرافی روزنامه دولت از فرمایشات امام(ره)

آیا مجموعه دولت و ایضاً ارگان مطبوعاتی اش تابحال جوالدوزی به خود زده و خود را در معرض چنین آزمونی قرار داده اند که سایرین را به عدم رعایت آن متهم می کنند؟
کد خبر : ۸۲۹۶۶
"صراط" - روزنامه ایران هفته گذشته با انتشار مقاله ای در مدح اقدام رئیس جمهور متبوعش پیرامون بحث مذاکره با آمریکا چنین می نویسد: «"امریکا از مصادیق و مواردی است که ما ارتباط با او را قبول نداریم و رد می‌کنیم." سؤال می‌شود تا کی؟ پاسخ این پرسش را، هم امام(ره) و هم همه کسانی که در این باره صحبت کرده‌اند، گفته‌اند: تا وقتی که سیاست‌های مبنی بر زور و ظلم و فشار و خصومت با جمهوری اسلامی و حمایت از دشمنان جمهوری اسلامی و پشتیبانی بی‌قید و شرط از دولت صهیونیستی خاتمه پیدا کند. امام فرمودند: "تا وقتی که آدم بشود" یعنی این روش‌های غلط را اصلاح بکند.»


نویسنده در ادامه با بیان جملات احمدی نژاد پیرامون رابطه با آمریکا و قیاس آن با جملات فوق می نویسد: «اگر قبیله‌گرا بودن را رها کنیم، انصافاً جمله دوم با جمله نخست چه تفاوتی دارد؟ آیا به واقع درک و فهمیدن نداشتن تفاوت بین دو جمله فوق به حدی پیچیده است که تأثیرگذارترین تفسیرگر ایرانی البته به قول فایننشال تایمز آن را درک نمی‌کند؟!»
این روزنامه دولتی با ستایش از احمدی نژاد و بی اساس دانستن انتقادات منتقدان ادامه می دهد: «به راستی اگر ضعف تحلیل باعث چنین اشتباهی شده است شایسته است که امثال آن دو جین سیاستمدار به علت خدمتی که به دشمنان ملت و انحراف افکار عمومی انجام داده‌اند، پوزش بطلبند تا وعده قرآن در رابطه با آنان محقق شود که فرمود: "انما التوبه علی‌الله للذین یعملون السوء بجهاله ثم یتوبون من قریب..."؛ خداوند توبه کسانی را می‌پذیرد که از روی نادانی عمل زشتی مرتکب شده و فوری توبه کنند»
اما در اینجا جا دارد توجه روزنامه دولتی ایران و ایضاً نویسنده اش را به سخنانی در همین رابطه از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جلب کنیم.
در اين باره حضرت امام خميني(ره) همواره ايستادگي شگرفي در مقابله با دشمن مهاجم داشت به گونه اي كه فرمودند: "اگر آمريكا لااله الا الله هم بگويند، ما قبول نمي كنيم؛ چون مي خواهد سر ما كلاه بگذارد." (صحیفه نور، ج 15، ص 209)
ايشان همچنین در جايي ديگر فرمودند: "هميشه با بصيرت و چشماني باز به دشمنان خيره شويد و آنان را آرام نگذاريد كه اگر آرام گذاريد، لحظه اي آرامتان نمي گذارند." (صحیفه نور، ج 21، ص 328)


حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب نيز با پيروي از اين سياست امام (ره) مي فرمايند: "امام به دشمن اعتماد نكرد. بعد از آنكه دشمن ملت ايران و دشمن اين انقلاب را درست شناخت، در مقابل او مثل كوه ايستاد. آن كساني كه خيال كردند و خيال مي كنند عقل اقتضا مي كند كه انسان گاهي در مقابل دشمن كوتاه بيايد، امام درست نقطه مقابل اين تصور حركت كرد. عقلانيت امام و آن خرد پخته قوام يافته اين مرد الهي، او را به اين نتيجه رساند كه در مقابل دشمن، كمترين انعطاف و كمترين عقب نشيني و كمترين نرمش، به پيشروي دشمن مي انجامد. در ميدان رويارويي، دشمن از عقب نشيني طرف مقابل، دلش به رحم نمي آيد. هر يك قدم عقب نشيني ملت مبارز در مقابل دشمنان، به معناي يك قدم جلو آمدن دشمن و مسلط شدن است." (بیانات در حرم امام خمینی / خرداد 90)
با اینحال آیا شایسته است که رئیس جمهور ایران و رئیس جنبش عدم تعهد بازهم بر از سر گیری رابطه با آمریکا اصرار داشته و در مهمترین تریبون بین المللی بجای سخن به میان آوردن از بحران سوریه و مساله فلسطین و تبیین واقعیتهای بیداری اسلامی، از برقراری روابط با آمریکا صحبت کند؟!
آمریکا یا به تعبیر امام(ره)، شیطان بزرگ از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون چه قدم مثبتی در از سرگیری روابط مجدد با ایران برداشته که جمهوری اسلامی بخواهد پیشقدم و آغازگر روابط دوجانبه باشد؟!
با این تفاسیر روشن و مبرهن که چه کسانی می باید فرصت را غنیمت شمرده و از اظهارات و سخنانشان توبه نمایند.
در ادامه این مطلب نویسنده با مستمسک قرار دادن انعکاس رسانه های ضدانقلاب از این واقعه می نویسد: «اگر مبتنی بر ادعای این افراد سخنان احمدی‌نژاد در امریکا جدی گرفته نشد، اما تحلیل‌هایی از این جنس به خوبی جدی گرفته شد، مهمترین رسانه‌های ضد‌نظام و اپوزیسیون بر‌اساس همین تحلیل‌ها مدعی شدند حاکمیت دوگانه در ایران وجود دارد و جمهوریت نظام اسلامی از ابتدا یک شوخی بیشتر نبوده!»
تریبون دولت! درحالی دیگران را به زیر سوال بردن منافع ملی و عدم رعایت مصالح نظام متهم می کند که مدیرعامل خبرگزاری دولت - متولی اصلی روزنامه ایران - هم اکنون به دلیل توهین به رهبری در زندان به سر می برد .
خویشتن داری در منافع ملی از جمله واجبات سیاسی بوده و افراد گوناگون می بایست ملزم به رعایت آن باشند؛ اما آیا مجموعه دولت و ایضاً ارگان مطبوعاتی اش تابحال جوالدوزی به خود زده و خود را در معرض چنین آزمونی قرار داده اند که سایرین را به عدم رعایت آن متهم می کنند؟!
آیا در 11 روز خانه نشینی رئیس دولت مصالح ملی رعایت شد؟! آیا در جریان برکناری وزرای اطلاعات و خارجه و ... مصلحت کشور در نظر گرفته شد؟!
فلذا می بایست به بازوی رسانه ای دولت توصیه نمود که بدور از منافع فردی و حزبی و فارغ از هرگونه وابستگی، انعکاس حقیقت بهترین مشی و رویه است چراکه بدین طریق می توان این چند صباح باقی مانده را سپری کرد و شاید بتوان نامی نیک از مجموعه مطبوعاتی دولت دهم در اذهان به یادگار گذاشت.
نظرات بینندگان
مردم دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۷۸
۶۱
به وقتش مذاکره ورابطه برقرارمیکنیدفقط کافیست خطرواقعی روپیخ گوشتون ببینیدو آژیرخطرقرمزبشنوید،مجمع تشخیص مصلحت نظام چیه جانان من؟مصلحت مردم تابع مصلحت نظام هست یعنی مصلحت نظام ایجاب کنه مصلحت مردم روانجام میدهید.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
1- وقتش زمان هست که آمریکا از رفتار استکباریش برگرده که جزء محالات هست ، لذا مذاکره هم محاله تا زمانی که با ظهور امام طومارشونو در هم بپیچیم !
2- حفظ اسلام از اهم واجبات است (امام خمینی) مردم ایران و اسلام از هم جدا نیستن ، مردم ایران ، اسلام رو با دید باز پذیرفتن ، و مردم ایران ثابت کردن که از بذل جان برای حفظ اسلام دریغ نکردن و نمیکنن
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
نتیجه میگیریم مردم مسلمان ایران مصلحت اسلام و خودشونو از هم جدا نمی بینن
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
مصلحت اسلام همیشه با مصلحت مسلمین همراه بوده مصلحت مسلمین همون مصلحت اسلامه اگه امام علی ع به مالک اشتر دستور داد از جنگ دست بکشه نه بخاطر این بود که برای جان خودش می ترسید بلکه برای چیزی که مردم می خواستن و خواست مسلمین بود و احترام به نظر مسلمین بود برای اسلام باید جنگ ادامه پیدا می کرد و واجب بود بر امام علی ع که جنگ رو تا پیروزی به پیش ببره ولی چون مسلمین نظرشون این بود و ادامه جنگ باعث می شد که مسلمین از اسلام خارج بشن ، امام مصلحت مسلمین رو در نظر گرفتن صلح امام حسن مجتبی ع برای احترام به مصلحت و رأی مسلمین بود اگر مردم به امام حسین ع نامه نمی نوشتن امام کربلا نمی رفتن حتی قیام امام هم به درخواست مسلمین صورت گرفت مصالح مسلمین و اسلام یکی هست اما این مصلحت محدود به منافع مادی نیست و اخلاق و معنویت و دینداری خیلی فراتر از اون هست همچنین تشخیص دادن مصلحتها بعضی موقع ها بشدت سخت میشه و نیاز به کار کارشناسی عمیق و همه جانبه داره ضمن اینکه تشخیص این موضوع بر عهده امام معصوم هست و در زمان غیبت بر عهده ولی فقیه و تشخیص حاکم اسلامی و ولی فقیه یا تشخیص نوع مردم مسلمان که به وسیله نمایندگان آن یعنی مجلس و تأیید شورای نگهبان بدست میاد که اقتضاء مصلحت اسلام و مسلمین همینه
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مملی فرض اشتباه نتیجه ی اشتباه رو در پی خواهد داشت!!!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
فرض اشتباه و نتیجه اشتباه مال فکرای خراب و اونوریه !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل جان وقتی کم میاری انگ اونوری میچسبونی به آدم. در ضمن توقع ندارید که آمریکا در مذاکرات احتمالی به فکر منافع ما باشه. دوست عزیز در هر ارتباطی بین کشورها هر کشور به دنبال منافع خودشه. یک زمان منافع ترکیه و حماس در این بود که با ایران ارتباط صمیمی داشته باشند الان ترکیه یک جور جفتک پرانی میکنه و از نظر حماس هم آقای اردوغان رهبر جهان اسلام است. .................. یا در مورد دخالت آمریکا در لیبی و سوریه. در لیبی 3000تا4000 نفر کشته شدند و آمریکا و ناتو وارد عمل شدند اما در صوریه 23000 نفر کشته شدند و آمریکا عین خیالش نیست که مردم بی گناه کشته میشن چرا؟ چون سوریه مثل لیبی نفت نداره پس منافع آمریکا در حمله به لیبی بود و الان نیست.
در نهایت اینکه عزیزم ما باید بلد باشیم مذاکره کنیم در مقابل امتیازاتی که میدیم امتیاز بگیریم.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیز دلم مذاکره با کسی که چیزی نمیخواد جز عقب نشینی کامل ایران از مواضعش (دقیقا مثل عربستان و امارات و مصر و .... ) و به چیزی کمتر از سرنگونی جمهوری اسلامی راضی نیست هیچ معنایی نداره .. اگه ما همین الان بگیم اسراییل رو می پذیریم تمامی تحریمها ظرف چند ساعت منتفی میشن !!
مذاکره گوسفند و گرگ محاله و کسی که در این رابطه تصمیم نهایی رو می گیره بیشتر از من و شما به این موضوع اشرافیت داره عزیز
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اشراف درسته نه اشرافیت عزیز!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل عزیز اونا سرنگونی جمهوری اسلامی را نمیخوان. ایران تنها عضو NPT است که تا الان صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خودشو نتونسته ثابت کنه. اونها الان دیگه دنبال تعلیق غنی سازی اورانیوم نیستن اونها میخوان از پارچین بازدید کنن که ایران اجازه نمیده. در ضمن اوباما و به طور کلی حزب دموکرات امریکا نمیخوان ما اسرائیل را به رسمیت بشناسیم اونها میخوان تا ما خواستار محو اسرائیل نباشیم. در ضمن اوباما بارها گفته که اسرائیل باید به مرزهای 1967 برگرده. اونها میخوان تا فلسطینیها اسرائیل را به رسمیت بشناسن نه ما.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
آمریکایی عزیز ما از بعد انقلاب کلا تحریم بودیم مگه اون موقع بحث هسته ای داشتیم ؟ اصلا برات مهم هست که اونی که بقول تو میخواد بیاد پارچین یا هر جای دیگه فضولی کنه و ببینه ما بمب اتمی نداشته باشیم خودش از بمب هسته ای استفاده کرده و کشتار در ژاپن بوجود آورده و جنایت ! همین الان هم کلی بمب اتمی و تسلیحات کشتار جمعی جدید که به عرض شما حامی محترمشون هم نرسوندن رو در اختیار دارن ؟ برات مهم نیست که اسراییل داره و ......... ؟ اینکه اونا چی میخوان یا چی نمیخوان بنظرت همش زور نیست ؟ یعنی نمیخوان به ما حرف زور بزنن ؟ بنظرت ما باید جلوی حرف زور اونا سر تسلیم فرو بیاریم ؟ تا کجا بنظرت عقب نشینی کنیم ؟ به خواسته های چنین استعمار و استکباری باید گوش بدیم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل جان حق با شماست. اما دلار 3500 تومان را عشق است.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیز دل خب خلاصه جلوی گردن گلفت دنیا شاخ و شونه کشیدن و مزدورش نشدن هزینه داره این بستگی به شماها داره که بخواین جلوی این قلدر وایسین و هزینه بدین یا اینکه بخواین هرچی اون میگه عمل بکنین یا مثل عربها آویزوون آمریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۱
چرا اینقدر لجبازی می کنیددر زمان امام این ایران نبود که با امریکا قطع رابطه کرد بلکه امریکا بعلت اشغال سفارتش توسط یک عده دانشجو با ایران قطع رابطه کرد وتاکنون هر کسی هم که بر اساس منافع مردم تصمیم داشته باب مذاکره با امریکا را باز کند یک عده ا ی که مشکلات مردم را نمیفهمند وتنها به خودشان فکر می کنند حرف امام ودیگران را چماق کرده وتو سرش می کوبند واورا تا سر حد کفر می برند حالا ریس جمهور این کشور چون به این نتیجه رسیده که بیشتر مشکلات مردم عدم رابطه با قدرت های بزرگ بخصوص امریک است یک نظر داده هر روز یک عدهای قلم فرسایی می کنند بر علیه ایشان واعلام می کنند رابط با امریکا تنها در اختیار رهبری است ولی مشکلاتی که به دلیل عدم رابطه با قدر ت های بزرگ برای مردم پیش امده هیچ ارتباطی با رهبری ندارد وناشی بی تدبیری ریس دولت می باشد
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۲۹
۲
ما باید با امریکا روابط مطلوب و دوستانه ای داشته باشیم تا از این وضع اسفناک مملکت عبور کنیم.تنها رابطه ای خوب و دوستانه با امریکاست که میتونه کشور ما رو از بحران شدید دربیاره و به سوی موفقیت راهنمایی کنه.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
1- از غرب زده ها و روشنفکرنماهایی که از علم مردمان غرب و برخی خصوصیات خوب اونا فقط سگ بازی رو اقتباس کردن چنین مواضعی بعید نیست !
2- کاش زمان حضرت امام بودی ! و به ایشون مشاوره می دادی آقای ای کیو سان قلابی !!!
3- اگه قرار باشه رفتار استکباری و ظالمانه آمریکا همچنان برقرار باشه و ایران هم حیاط خلوت اونا باشه که اصلا انقلابی صورت نمی گرفت بهتر بود و مردم اینهمه توی انقلاب و جنگ شهید و هزینه نمیدادن !!! طبق گفته شما پس از اینهمه زحمت و هزینه برگردیم راه شاه رو ادامه بدیم ؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
حیاط خلوت روسیه چطور!؟
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا قطعا روسیه از دعوای بین ایران و غرب در صدد بهره برداری به نفع خودش هست و باید مواظب باشیم از ما سوء استفاده نکنن روسها ، ولی اونایی که معتقدن همون حالتی که میان غرب و ایران در زمان پهلوی برقرار بود (سیستم ارباب و نوکری) الانم بین روسیه با ایران برقراره آدمای بی سواد و کم اطلاعی هستن و بیشتر از این ازشون نمیشه انتظار داشت !!
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد ممل عزیز:
روسیه و آمریکا هر دوشون مثل یه قیچی میمونن و قابل اطمینان نیستن.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا صمد در مجموع به جز ایران اسلامی که علاوه بر منافع ایران ، منافع جهان اسلام و مسلمانان جهان رو مد نظر داره بقیه کشورهای جهان صرفا منافع کشور خودشونو در برابر بقیه کشورها دنبال می کنن ، منتها اون روحیه استکباری ، استعماری ، شیطانی و اهریمنی که همواره در فکر حذف اسلام و تفکر شیعی در دنیاس منحصر به چند کشور غربی به سرکردگی آمریکا و انگلیس هست که چکیده و نماینده اینها در خاورمیانه اسراییل نام داره ...
لذا قطعا روسیه هم دنبال منافع خودشه و سوابقش هم نشون داده که نمیشه روی دوستی اونا حساب باز کرد چون با مهره ی ایران در صدد امتیازگیری از غرب هستن و یکی از نمونه هاش همین سامانه هوایی اس 300 هست و .... ولی به هیچ عنوان نمیشه اون روحیه ی خاصی که گفتم رو به روسیه تعمیم داد و این یه موضوع قطعی و بدیهی هست و نیازی به بحث و جدل نداره .. شما جنگ ها و تحرکات و ... آمریکا و انگلیس در دنیا رو با روسیه مقایسه کن ، توطئه های آمریکا و انگلیس و اسراییل رو بر علیه اسلام و تشیع با روسیه مقایسه کن
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
ایران کجای معادلات تو قرار میگیره مملی!؟
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا جان 4 خط بنویس و توضیح بده ببینم چی میگی جواب بدم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
بعد از اسلام و تشیع منافع ملی ایران کجای معادلات تو قرار میگیره!!!؟؟؟
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
منافع ملی نظام جمهوری اسلامی و مردم مسلمونش و خانواده هایی که بعضا 4 -5 شهید تقدیم اسلام کردن با منافع ملی رژیم شاهنشاهی قطعا فرق داره !! واسه چیزایی که من میمیرم تو تب هم نمیکنی نورا جونم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
چه ربطی داره به شاهنشاهی!؟
آهان شما فکرمیکنید هرکی گهت ایراناون سلطنت طلبه!!!؟؟؟
نه جیگرما اصلا زمان شاه حتی به دنیا هم نیومده بودیم که ببینیم چطوره !
اما وطنمون پاره ی تنمونه!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورم اینه منافع مردم مسلمان و اسلام چیزی بیشتر از صرف مادیات و شکم هست ، چیزایی که اینا منافع میدونن تو منافع نمیدونی ! مثلا میگی به ما چه فلان مسلمونا چه بدبختی دارن و ... منتها برو بخون قرآن و گفته پیامبر ص رو ببین چی میگن ! وقتی پیامبر در مورد ظلم به زن یهودی اونجوری میگه در مورد زن مسلمان افغان و لبنان و عراق و ... نظرش چیه !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
تو برو بخون درمورد زن مسلمان ایرانی که کشور خودته چی میگه!؟
منتها شما خونه تاریک کن بیرون روشن کنید! و مساله ی من با شما اینه!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
نوراجونم زن ایرانی که به برکت اسلام در امنیت کامل هست تازه میاد با ماها کل هم میندازه تووی صراط !! اما منظورت از اونی که میگی ایثار هست فکر کنم مسلمونی هست شرف هست وجدان هست انسانیت هست که خدا و پیامبر و ائمه یادمون دادن
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
با تشکر از ممل بابت بالا رفتن از منبر و پایین نیومدن و سخنرانی دشمن شکن و صهیونیسم خرد کن ایشون.در پایان سخنرانی شما بنده فقط میتونم بگم: تکبیررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
نوید جون کاش همون تکبیرت رو هم با اخلاص واسه خدا می فرستادی !
حمیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۲
متوجه نمی شوم چه چیز رو انحرافی دانسته اید!
سخنان اقا و امام کاملا مشخص است و قرار است وقتی امریکا ادم شد مذاکره صورت بگیرد.دقیقا همین حرف رو هم احمدی نژاد زده است.
دست از کینه ورزی به منتخب ملت بردارید،برای دنیا و اخرتتان خوب نیست
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
از قرار معلوم جریان انحرافی پالس های خفنی فرستاده واسشون که نیازی به آدم شدن اونا نیست و این جریان همینجوری به اونا ارادت دارن !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۸
۱
این کامنتهای یه وبلاگ به قول شما منحرفه:
ببینید جواب مدیرش درمورد نظر یک کاربر چیه...
بازهم بگید منحرفند...
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
پاراگراف اول در مورد زمان مذاکره و رابطه با آمریکا رو آیت الله خامنه ای گفته است. ولی شما در نوشته خودتون طوری آوردید که مثل اینکه سخن دکتر احمدی نژاده.
پاراگراف دوم که مال دکتره هم مثل مواضع امام و رهبری در پاراگراف اوله.
اگر به نظر شما تو صحبت های رهبری و امام تناقض وجود داره مشکل تو نگاه اشتباه شماست. با عرض معذرت
یا علی
uعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
امام گفت امریکا شیطان بزرگ ایا کسی باشیطان دوست میشه
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۲
۱۵
آمریکا و آقای احمدی نژاد:
خوابی که دیده اید برای ارتباط با ایران ، خوابی تعبیر نشدنی ست.
آقای احمدی نژاد داری خودت رو خراب میکنی ها.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا صمد خط اول و دومت عالی بود اما خط آخر .... تازه !! داره خراب می کنه ؟ !!!!!!!!!!!!!
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد ممل عزیز:
تا حدودی درست میفرمائی چون واقعا جناب احمدی دوره ی دوم ریاست جمهوریش حسابی خودش رو خراب کرد.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
و شایدم همینگونه بود و به ماها جور دیگه ای نمایانده بود !!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مملی شاید نه!حتما!
آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
با دست پس می زنند با پا پیش می کشند