۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴

سرانجام ‎پرونده قالیباف، مطهری‌و لاریجانی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخلاف برخی که در زمان دعوت به دادگاه در رسانه ها هیاهو می‌کنند و به جلسات تحقیق نمی‌روند، رئیس سازمان بازرسی به مرجع مربوطه مراجعه کرده و تحقیقات از او انجام شد و در نهایت دادگاه ویژه روحانیت رأی صادر کرد که آقای پورمحمدی هیچ تخلفی نکرده است
کد خبر : ۸۳۶۵۸

به گزارش صراط، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در سی و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار روزنامه ایران مبنی بر تشکیل پرونده علیه شهردار تهران به خاطر استفاده از الفاظ نادرست در خصوص برخی اعضای هیئت دولت گفت: تا جایی که حافظه من یاری می‌دهد تا زمانی که در وزارت اطلاعات بودم تحقیقی از آقای قالیباف در این زمینه صورت نگرفته بود.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه بدون اشاره به وضعیت پرونده‌های مورد اشاره این خبرنگار از جمله پرونده علی مطهری درباره توهین به سپاه و همچنین پرونده محمدجواد لاریجانی اظهار داشت: نسبت به اینگونه پرونده‌ها باید بگویم همه آنها در مجرای قانونی قرار دارد و در حال رسیدگی است در برخی از آنها تحصیل دلیل آسان نیست و باید در سازمان یا نهادی از افرادی پرس و جو شود هر چند ممکن است زمان ببرد اما مطمئن باشید به همه پرونده‌ها رسیدگی می‌شود. اگر اطاله دادرسی اتفاق افتاده باشد و این طولانی شدن به خاطر مانع جلوی پرونده‌ها نباشد اتفاقی است که مشمول همه پرونده‌ها می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه درپاسخ به سؤالی مبنی بر علت عدم روشن بودن مصادیق جرایم امنیتی خاطر نشان کرد: درباره جرایم امنیتی قانون ما مصادیق کاملی را از جمله موارد داخلی و خارجی تعریف کرده است اگر چنانچه ابهامی برای کسی وجود داشته باشد می‌تواند سؤال کند و توضیح بخواهد، راه‌حل قانونی برای رفع ابهامات وجود دارد.

وی ادامه داد: درباره اینکه چرا در این اوقات هیاهو ایجاد می‌شود باید بگویم ما هم بارها اعلام کرده‌ایم اجازه بدهید روند لازم در آرامش و به دور از هیاهو و جنجال طی شود زیرا وقتی رسانه‌ای شد بعضا شاهد بودیم که یک پرونده به خاطر شکایت‌های متعددی که در کنار آن طرح می‌شود به چندین پرونده تبدیل می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: توهین علیه هر کسی بد است و همانطور که نمی‌خواهیم علیه ما مطرح شود ما هم نباید علیه دیگران توهین کنیم.

دادستان کل کشور افزود: در قانون ما مشکل خاصی درباره مصادیق جرایم امنیتی وجود ندارد که قاضی و وکیل در این زمینه با مشکل روبرو شوند، اگر هم وکیل مورد نظر شما مشکل خاصی دارد باید مطرح کند تا ما پیگیری کنیم.

یکی از خبرنگاران به محسنی‌اژه‌ای گفت سازمان حقوق بشر نسبت به اعدام افاغنه در ایران دولت افغانستان را مورد خطاب قرار داده و خواستار واکنش در مورد این مسئله شده است، واکنش قوه قضائیه در مورد این موضوع چیست؟

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ گفت: جالب است که سازمان حقوق بشر به فکر مردمی افتاده که سالهاست کشور آنها را اشغال کرده‌اند، جرم و جنایت می‌کنند، با هواپیمایی بدون سرنشین و نیروی نظامی زن و بچه و پیر و جوان آنها را می‌کشند اما صدای سازمان حقوق بشر در نمی‌آید.

وی ادامه داد: تمام دنیا اگر راست بگویند خواهند گفت که یکی از معضلات آنها مواد مخدر است و می‌خواهند با آن مقابله کنند و باز هم اگر این سازمان راست می‌گوید اعلام کند که لابرآتوارها با حمایت همان‌ها در افغانستان برای تبدیل مواد مخدر صنعتی تعطیل می‌شوند، مافیای مواد مخدر با حمایت این کشورها فعالیت می‌کنند و باید از ایران تشکر کنند که به این میزان در مبارزه با مواد مخدر فعالیت کرده و شهید و جانباز تقدیم کرده است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: بخش عمده‌ای از مواد مخدر افغانستان از ایران عبور می‌کند که ما هزینه برخورد با ترانزیت‌ کننده‌ها را هم پرداخت می‌کنیم. اگر با اینها که هم تبعه ایران و هم تبعه کشورهای دیگر باشند برخورد می‌کنیم همه کشورها باید از ما حمایت کنند همانطور که افغان‌ها از ما حمایت می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در این چند سال با تعدادی از مسئولان افغانستان دیدار کرده‌ام و آنها گفتند که در مقابله با باندها و قاچاقچیان مواد مخدر با ایران همکاری می‌کنند و از این کار بسیار خوشحال هستند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در سایر موارد هیچ مشکلی بین ایران و افغانستان وجود ندارد و خود این دو کشور در حل مشکلات دلسوزتر از این سازمان هستند.

در ادامه یکی از خبرنگاران با بیان اینکه ملت ایران منتظر محاکمه معاون اول رئیس‌جمهور در پرونده بیمه ایران هستند به اظهار نظر قاضی این پرونده مبنی بر آغاز دور دوم رسیدگی‌ها در آینده نزدیک اشاره کرد که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ گفت: از جنبه قانونی وقتی اسم فردی را می‌برید برای ما محدودیت ایجاد می‌شود، اگر قاضی پرونده چنین خبری را اعلام کرده منتظر باشید تا زمان آن فرا برسد.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز