۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸

قتل با الهام از فيلم‌ ماهواره‌/ سقوط کودک از طبقه چهارم آپارتمان/ شيرجه خونين سگ براي نجات صاحبش + عکس

روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم.
کد خبر : ۸۴۰۳۹
"صراط" - روزانه حوادث بسیاری پیرامون ما اتفاق می افتد . از قتل و سرقت گرفته تا کلاهبرداری و خیانت . از اینرو ، تنها جهت مطالعه وقایع صورت گرفته برای زندگی بهتر و عبرت آموزی از این حوادث بخشی از اخبار حوادث جراید را از نظرتان می گذرانیم.
 
قتل با الهام از فيلم‌هاي ماهواره‌اي
 
عامل جنايت وانمود كرده بود پسر خردسال به انگيزه اخاذي از خانواده‌اش ربوده شده؛ اما دستنوشته‌اي كه براي گرفتن پول و رهايي گروگان به خانه مادربزرگ كودك فرستاده بود، راز او را فاش كرد.

اوايل شهريور امسال مردي با حضور در پليس آگاهي شهر دولت‌آباد برخوار از گم شدن، پسر يازده ساله‌اش خبرداد و براي يافتن وي كمك خواست.

پدر كودك به پليس گفت: من و همسرم پس از 11 سال زندگي مشترك صاحب فرزند شديم. روز حادثه فرزندمان براي خريد از خانه بيرون رفت و بازنگشت. در پي غيبت طولاني‌اش، به جستجوي او پرداختيم اما موفق به يافتن فرزندمان نشديم.

در پي اين شكايت، ماموران با اطلاعاتي كه از پدر كودك به‌دست آوردند، جستجو براي يافتن وي را آغاز كردند و تصاوير او را در اختيار گشت‌هاي انتظامي قرار دادند.

در خواست 50 ميليون توماني براي آزادي كودك
 
تحقيقات در اين ارتباط ادامه داشت تا اين كه چند روز بعد مرد شاكي دوباره با حضور در پليس آگاهي، اطلاعات جديدي را در اختيار پليس قرار داد و گفت مردي غريبه‌ در تماس با خانواده‌ام اعلام كرده فرزندمان را ربوده و بايد براي آزادي وي 50 ميليون تومان پرداخت كنم، در غير اين صورت فرزندم را خواهد كشت.

با اطلاعات به‌دست آمده از خانواده شاكي، روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد و مامـــــوران با آموزش به اعضاي خانواده از آنها خواستند در محل ملاقات با مرد آدم ربا حضور يابند تا پليس متهم را دستگير كند.

در حالي كه تحقيقات نامحسوس پليس براي دستگيري مرد آدم ربا و نجات كودك آغاز شده بود، مرد آدم ربا چند مرتبه ديگر با خانواده كودك تماس تلفني گرفت و هر بار محل قرار را تغيير مي‌داد و مي‌خواست خانواده كودك پول را به آنجا بياورند؛ اما خودش در محل‌هاي قرار حاضر نمي‌شد.

دستنوشته، پليس را به متهم رساند

جستجو‌ها ادامه داشت تا اين‌كه هفته گذشته خانواده شاكي دستنوشته‌اي را در اختيار پليس آگاهي قرار دادند و گفتند كه آن را در حياط خانه مادربزرگ كودك پيدا كرده‌اند. طبق آن دستنوشته از آنها خواسته شده بود، ساعت 10صبح به جاده منتهي به امامزاده شهر بروند و كيسه پول را در آنجا بگذارند و كودك را تحويل بگيرند.

كارآگاهان جنايي با اطلاع از اين موضوع، پس از آموزش به خانواده شاكي همراه آنها در محل ملاقات حضور يافتند و محل را تحت‌نظر قرار دادند اما اين بار هم از مرد آدم‌ربا خبري نشد.

كارآگاهان با بررسي دستنوشته احتمال دادند، فردي كه آن را نوشته، آشنايي كامل با خانواده شاكي دارد و از سرنوشت پسر خردسال مطلع است.

ردپاي يك آشنا در ناپديد شدن كودك

ماموران با بررسي دستخط‌ اعضاي خانواده و تعدادي از اقوام نزديك فرد ربوده‌ شده، متوجه شدند دستنوشته شباهت بسياري به دستخط شوهرعمه كودك ربوده شده دارد بنابراين، اين مرد را به عنوان مظنون پرونده تحت نظر گرفتند و معلوم شد، وي معتاد بوده و آرامش را از اعضاي خانواده‌اش گرفته است.

روز گذشته سرهنگ حسين زاده رييس پليس آگاهي استان اصفهان در ارتباط با اين پرونده به خبرنگار ما گفت: كار آگاهان جنايي با ظنين شدن به شوهرعمه پسر ربوده شده رفت و آمد‌هاي وي را زير نظر گرفتند تا اين كه معلوم شد، وي آخرين فردي بوده كه پسر خردسال را ديده است بنابراين پس از هماهنگي قضايي، شوهرعمه معتاد از سوي پليس دستگير و براي تحقيقات به پليس آگاهي شهر دولت‌آباد برخوار منتقل شد.

وي افزود: متهم در بازجويي مقدماتي ادعا كرد از سرنوشت پسر ربوده شده اطلاعي نداشته و دستنوشته متعلق به وي نيست؛ اما در ادامه تحقيقات پليس اعتراف و راز يك جنايت هولناك را فاش كرد.

اعتراف متهم به جنايت

متهم به قتل درباره انگيزه‌اش به پليس گفت: علاوه بر مصرف مواد مخدر، فيلم‌هاي ماهواره‌اي نگاه مي‌كردم و تحت‌تاثير اين فيلم‌ها اخلاق و رفتارم تغيير كرده بود. روز حادثه نيز پس از تماشاي يك فيلم و تحت تاثير خشونت ناشي از آن، با ديدن پسر 11 ساله برادرزنم، با وي درگير شدم و او را بشدت كتك زدم.

در ادامه تحقيق مشخص شد، متهم پس از آن‌كه كودك را به قتل مي‌رساند، از ترس دستگيري جسد وي را درون گودالي دفن مي‌كند و با اجراي يك سناريوي ساختگي طوري وانمود مي‌كند كه كودك به انگيزه اخاذي ربوده شده است.
رييس پليس آگاهي استان اصفهان يادآور شد: در پي اعتراف تكان‌دهنده متهم، كارآگاهان جنايي به محل دفن كودك اعزام شدند و با كشف جسد، آن را به پزشكي قانوني منتقل كردند.

بنابراين گزارش، متهم به قتل با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي در اين زمينه ادامه دارد.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

طعمه هاي جديد«کلاهبرداران نامرئي»

افراد ناشناسي که در تماس با شهروندان و کسبه و با بهانه هاي واهي مانند برنده شدن در قرعه کشي و يا واريز مبلغ خريد، طعمه هاي خود را پاي دستگاه هاي خودپرداز مي کشاندند و موجودي حساب هاي بانکي آنان راخالي مي کردند اين بار طعمه هاي خود را از مسافران آژانس هاي هواپيمايي انتخاب کردند.به گزارش خراسان، چند روز قبل خانم جواني مشغول کار در يک دفتر هواپيمايي بود که فردي تلفني با وي تماس گرفت وخود را کارمند يک شرکت بزرگ هواپيمايي در تهران معرفي کرد.

او به خانم جوان گفت: قرار است اين شرکت هواپيمايي قرعه کشي بزرگي را ميان بهترين مسافران هواپيما انجام دهد و جوايز نفيسي نيز به آنان تعلق مي گيرد.مرد ناشناس از اين کارمند دفتر هواپيمايي خواست تا مشخصات و شماره تلفن بهترين مشترياني را که بيشتر از هواپيمايي اين شرکت استفاده مي کنند براي شرکت در قرعه کشي، در اختيار وي قرار دهد. خانم جوان نيز بلافاصله اسامي و شماره تلفن ۱۲نفر از مشتريان راکه يکي از آنان هم پدرش بود به فرد ناشناس داد . خانم جوان که از اين کار بسيار خوشحال شده بود با مشتريان دفتر هواپيمايي هم تماس گرفت و ماجراي قرعه کشي بزرگ را به آنان اطلاع داد و اين که اسامي ۱۲نفر را براي شرکت در قرعه کشي به شرکت هواپيمايي اعلام کرده است.

روز بعد از اين ماجرا، «مردان نامرئي» با شماره  تلفن هاي مذکور تماس گرفتند و با ذکر اين که شما در قرعه کشي، برنده مبلغ ۵۰ميليون ريال شده ايد از طعمه هاي خود خواستند تا پاي دستگاه خودپرداز بروند و موجودي خود را براي واريز مبلغ قرعه کشي بررسي کنند. در اين ميان کلاهبرداران نامرئي دوباره با طعمه هاي خود تماس مي گرفتند و از آنان مي خواستند تا منوي انگليسي را انتخاب و اعداد و ارقامي را که آنان پشت تلفن مي گفتند در سيستم خودپرداز ثبت کند.

بنابراين گزارش، کلاهبرداران که براي شناسايي افراد پولدار دفاتر شرکت هواپيمايي را انتخاب کرده بودند براي جلب اعتماد طعمه ها در برخي موارد نيز مبالغ اندکي به حساب آنان واريز مي کردند اما دوباره از طعمه خود مي خواستند تا از کارتي استفاده کند که موجودي آن حداقل ۸رقمي باشد و بدين ترتيب همه حساب هاي بانکي افراد را خالي مي کردند.اين گزارش حاکي است: وقتي کلاهبرداران نامرئي با يکي ديگر از طعمه ها تماس گرفتند و موجودي حساب او کسر شد در تماس بعدي که قراربود کارتي با موجودي بانکي ۸رقمي ارائه کند اعضاي خانواده متوجه کلاهبرداري شدند و بدين ترتيب ماجراي قرعه کشي نيز لو رفت.

 پس از آن که خانم جوان (کارمند دفتر هواپيمايي) در جريان موضوع کلاهبرداري قرار گرفت سعي کرد با تلفن به مسافران هواپيما ماجرا را اطلاع دهد اما در اين ميان تعدادي از افراد قرباني کلاهبرداران شده بودند. بنابراين گزارش، با اعلام شکايت خانم جوان و افراد ديگر، پرونده اي در شعبه ۸۰۹ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد تشکيل شد و زير نظر قاضي اسماعيل شاکر مورد رسيدگي قرار گرفت.مقام قضايي نيز با صدور دستورات ويژه اي از کارآگاهان پليس خراسان رضوي خواست تا نسبت به شناسايي و دستگيري «کلاهبرداران نامرئي» اقدام کنند اما شهروندان بايد در اين باره هوشيار باشند و به تماس هاي ناشناس پاسخ ندهند و هنگام اجراي عمليات بانکي نيز هيچ گاه از منوي انگليسي استفاده نکنند.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

فردي که از حساب بانکي خاله خود سرقت کرده بود به دام افتاد

خواهرزاده‌اي‌ که از حساب بانکي خاله خود به صورت اينترنتي سرقت کرده بود، دستگير شد.

سرگرد قرايي‌پور رئيس پليس فتاي هرمزگان گفت: در پي‌شکايت خانمي مبني بر برداشت غير مجاز وجه از حساب بانکي او، دستور رسيدگي به اين پرونده صادر شد.

وي افزود: پس از بررسي‌هاي فني و تخصصي مشخص شد که تمامي مبالغ برداشت شده صرف خريد اينترنتي شده، در صورتي که بنا بر اظهارات شاکي، وي تاکنون اقدام به خريد اينترنتي نکرده است.

وي ادامه داد: پس از استعلام‌هاي گوناگون مشخص شد که تمام برداشت‌ها توسط مسئول امور مالي شرکتي انجام شده که شاکي در آن مشغول به کار است،که در نهايت متهم دستگير شد. متهم در اعترافات خود گفت که خواهر زاده شاکي است و از اعتماد وي سوء استفاده کرده است.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

جعل عنوان اپراتور تلفن همراه شگرد جديد کلاهبرداري

پليس کرمان به مردم هشدار داد: کلاهبرداران با معرفي خود به عنوان کارمند اپراتور تلفن همراه و با بيان اين که شما برنده ۱۰ ميليون ريال جايزه شده ايد، شماره کارتتان را بدهيد تا پول به حسابتان واريز کنيم، حساب عابربانکتان را خالي مي کنند.

اخيرا برخي افراد سودجو و فرصت طلب با ارسال پيامکي با مضمون اين که «در يک قرعه کشي برنده جايزه شده ايد» و يا با معرفي خود به عنوان کارمند اپراتور تلفن همراه، با شماره تلفن اعتباري ضمن تماس با شهروندان شماره حساب يا شماره کارت عابربانک آنها را به قصد واريز وجه، دريافت مي کنند و پس از مدتي طي تماس تلفني با قرباني از او مي خواهند حساب بانکي خود را کنترل کند، در حالي که هيچ مبلغي به حساب قرباني واريز نشده است.

در ادامه فرد کلاهبردار با اعمال شيوه هاي متقلبانه، قرباني را به پاي دستگاه عابربانک مي کشاند و با اعلام اين که داراي حساب ارزي است از وي مي خواهد زبان دستگاه ATM را به انگليسي تغيير دهد.فرد کلاهبردار با سوءاستفاده از ناآشنايي قرباني به زبان انگليسي با شگرد خاصي، رمز اينترنتي حساب بانکي قرباني را مي گيرد که باعث انتقال مبلغي به حسابي که کلاهبردار آن را «کد» معرفي مي کند، مي شود.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

مرگ دختر ۴ساله بر اثر سقوط از طبقه چهارم آپارتمان

دختر ۴ساله اي در پي سقوط از طبقه چهارم آپارتماني در مشهد جان سپرد. به گزارش خراسان، شب چهارشنبه هنگامي که شهروندان مشغول تماشاي مسابقه فوتبال ايران و کره جنوبي از تلويزيون بودند، يکي از رهگذران منطقه قاسم آباد دختربچه اي را ديد که به نظر مي رسيد کنار يک ديوار خوابيده است.

او از ديگران خواست با توجه به سردي هوا دختربچه را به جاي گرمي منتقل کنند اما آن ها وقتي به طرف دختربچه رفتند، متوجه شدند خون زيادي از گوش ها و بيني او بيرون آمده است. يکي از افراد حاضر که در امدادرساني تخصص داشت، سعي کرد با تنفس دهان به دهان دختر را از مرگ نجات دهد، اما دير شده بود زيرا دختربچه جان خود را از دست داده بود.

در پي اعلام مرگ اين دختر خردسال به پليس ۱۱۰ قاسم آباد به محل حادثه عزيمت کردند و با حفظ صحنه، مراتب را به قاضي علي موحدي راد (قاضي ويژه قتل عمد) اطلاع دادند. دقايقي بعد با حضور مقام قضايي تحقيقات در اين باره آغاز و مشخص شد دختربچه به اتفاق خانواده اش در طبقه چهارم آپارتمان زندگي مي کرد که از بالاي کابينت داخل آشپزخانه، کنار پنجره رو به خيابان رفته و ناگهان سقوط کرده است.

به دستور قاضي جسد اين دختر به پزشکي قانوني منتقل شد و تحقيقات در اين باره ادامه يافت.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

پليس وظيفه شناس قطار پاهايش را در تعقيب سارق از دست داد

مامور فداکار پليس در عمليات تعقيب متهم فراري، هر دو پايش را زير چرخ هاي قطار از دست داد. به گزارش مهر، تاريکي شب همه جا حتي قطار عادي «تهران – اهواز» را فرا گرفته بود، عقربه ها، ساعت 23 را نشان مي داد و گروهبان يکم «جلال عليزاده» در حال سرکشي و بازديد از داخل قطار بود.اين مامور در حالي که به آرامي داخل راهروي قطار حرکت مي کرد ناگهان صدايي از داخل يکي از واگن ها شنيد. به آرامي از کنار در واگن، داخل را نگاه کرد.فردي که با حالتي مضطرب و دستپاچه در حال بازکردن وسايل همراه مسافران بود، نظرش را جلب کرد.سنگيني سايه مامور ، مرد سارق را به خود آورد.

ديگر چيزي جلو دارش نبود. سارق با ديدن چهره مامور قطار بلافاصله پا به فرار گذاشت و راهروهاي قطار را يکي پس از ديگري پشت سر گذاشت.مامور فداکار که تمام تلاشش دستگيري سارق بود، پا به پاي او مي دويد تا متهم را تحويل قانون دهد.در اين ميان، سارق به انتهاي قطار نزديک مي شد. راهي جز پرتاب خود به خارج از قطار نديد، پنجره قطار را باز کرد و به سرعت خود را به بيرون پرتاب کرد.

گروهبان يکم «عليزاده» با اين حال دست از تعقيب متهم بر نداشت، در را باز کرد و در حالي که قصد پريدن از قطار به سمت بيرون را داشت، تعادلش را از دست داد.صداي دلخراش اين مامور پليس خبر از حادثه اي ناگوار مي داد، اين جوان از خود گذشته در حال انجام وظيفه هر دو پايش را زير چرخ هاي قطار از دست داد.درخور اشاره است، مامور وظيفه شناس پليس راه آهن پس از اين ماجرا بلافاصله به بيمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان «اليگودرز» اعزام شد اما با وجودتلاش کادر پزشکي متاسفانه به دليل صدمات وارده هر دو پاي وي از زير زانو قطع شد.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

زوج جنايتکار در انتظار محاکمه

زوج جنايتکاري که مرد غريبه اي را با ضربه هاي چکش به قتل رسانده بودند، به زودي در دادگاه کيفري استان تهران محاکمه مي شوند. به گزارش مهر، عصر 31 خرداد سال 90 مردي در تماس با پليس راز اين جنايت را فاش کرد. مرد ميانسال به ماموران گفت : امروز از خانه همسايه مان صداي درگيري مي آمد به همين خاطر به موضوع مشکوک شده و راهي آنجا شدم. در خانه همسايه مان باز بود به همين خاطر داخل حياط را نگاه کردم.

زن و مرد همسايه در حال مخفي کردن جنازه مردي بودند. سريع خود را به خانه رساندم و با پليس تماس گرفتم.پس از اين تماس گروهي از ماموران پليس پاکدشت خود را به آدرس اعلام شده رساندند و پس از ورود به منزل با جسد خونين مرد جواني روبه رو شدند که بر اثر اصابت ضربات جسم سخت به سرش جان باخته بود

زن ومرد صاحبخانه در ادامه دستگير شدند و در بازجويي ها به ارتکاب اين قتل اعتراف کردند. قربان – متهم اصلي – پرونده در بازجويي ها گفت : من مدتي قبل دستگير و روانه زندان شدم. يک هفته قبل با پايان محکوميتم از زندان آزاد شدم و به خانه آمدم. امروز در حال استراحت بودم که متوجه سروصداي همسرم شدم. وقتي به سمت او رفتم مقتول را ديدم که همسرم را با چاقو تهديد مي کرد. من هم عصباني شدم و با چکش مرد مهاجم را کشتم.

مقتول به نام امير از دوستان قديمي من است.ماموران در ادامه به تحقيق از ليلا پرداختند که او مدعي شد زماني که شوهرش در زندان بوده امير چند بار با تهديد به خانه شان آمده و او را مورد آزار و اذيت قرار داده است.در ادامه صحنه قتل از سوي زوج جنايتکار بازسازي شد و پرونده براي محاکمه به شعبه 113 دادگاه کيفري فرستاده شد.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

شيرجه خونين سگ باوفا براي نجات صاحبش + عکس

يک سگ در فيليپين که براي نجات صاحبنش پوزه خود را از دست داد، براي جراحي پوزه بايد در دانشکده دامپزشکي دانشگاه کاليفرنيا باز هم منتظر بماند

 مسئولان دامپزشکي دانشگاه کاليفرنيا اعلام کردند: اين سگ که «کابانگ» نام دارد، مشکل قلبي و توموري دارد و بايد قبل از انجام عمل جراحي تحت شيمي درماني قرار گيرد. اين سگ وقتي همراه صاحبنش در حال حرکت بود، موتورسيکلتي با سرعت بالا از روبه رو به آنان نزديک ‌شد و اين سگ به خاطر جلوگيري از برخورد موتورسيکلت با صاحبنش، خود را به جلوي موتور پرتاب کرد.