۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
نه به آن شوری شور؛ نه به این تلخی تلخ

ثناگویان سازندگی و اصلاحات در دولت مهرورزی!

دولت های نهم و دهم در طی این هفت سال همواره با رویش ها و ریزش های فراوانی مواجه بوده اند. کم نیستند افرادی که تا پیش از روی کار آمدن دولت خدمتگذار در جبهه مقابل بودند و پس از روی کار آمدن احمدی نژاد از کرده خود پشیمان شدند و به لشکر غالب پیوستند.
کد خبر : ۸۴۰۶۴
"صراط" - دولت های نهم و دهم در طی این هفت سال همواره با رویش ها و ریزش های فراوانی مواجه بوده اند. کم نیستند افرادی که تا پیش از روی کار آمدن دولت خدمتگذار در جبهه مقابل بودند و پس از روی کار آمدن احمدی نژاد از کرده خود پشیمان شدند و به لشکر غالب پیوستند.
سیاست پیشه گانی که تا دیروز سنگ رقبای دولت مهرورزی را بر سینه می زدند و در مدح دولت های پیشین افراط را جایز می دانستند، امروز به یکی از نزدیکترین یاران "احمدی" و پرنفوذترین مسئولان دولتی بدل شده اند!

به گزارش سرویس سیاسی صراط، معاون پارلمانی دولت نهم و معاون اول دولت دهم را می توان بعنوان مصداق عینی اینگونه سیاستمداران معرفی کرد. "محمدرضا رحیمی" که سابقه استانداری کردستان در دولت سازندگی را در کارنامه دارد، در گذشته ای نه چندان دور و در مقدمه کتاب "دیدار سردار سازندگی از کردستان، سرزمین عشق و دوستی"، چنین می نویسد: «مهمان‌نوازی مردم کردستان در استقبال از رئیس جمهوری و محبوبشان فراتر از روال طبیعی و به شکل افسانه‌ای تجلی می‌کند. آقای هاشمی را محبوبی می‌پندارند که تنها یار نیست، یاور نیز هست. او را جانانه کرم‌پیشه‌ای می‌انگارند که از کنعان انقلاب به مصر کردستان قدم می‌گذارد، عاشقانه عزیزش می‌دارند و با تمام هستی خریدار محبتش می‌گردند. اوج زیبایی این دلدادگی در حرکت غرورآفرین آن پیرزن سقزی تجلی می‌کند که با تمام دارایی‌اش که در یک رأس بز خلاصه می‌شود، در صف خریداران یوسف انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد و اشک شوق از چشمان آقای هاشمی جاری می‌سازد.»



مداح سردار سازندگی در ادامه این مقدمه اظهار می دارد: «نکات قابل ملاحظه‌ای در لحظات دیدار حضرت ایشان از مناطق کردستان وجود دارد که حقیقتا جز در آثار اساطیری و مبالغه‌ها و اغراق‌های شاعرانه تصور آنها در باور هیچ کس نمی‌گنجد، مگر آنکه انسان خود بوده و رأی‌العین مشاهده کرده باشد و حیرت و اعجاب و ناتوانی ما در ترسیم آن عظمت‌ها از همین جا ناشی می‌شود. پیرمردی مریوانی خطاب به رئیس جمهوری محبوب خود در حالی گریه امانش نمی‌دهد، می‌گوید: "اگر فرزندی داشتم، ذبیح مقدمت می‌کردم".»!
اینگونه ثناگویی های رحیمی تنها به عصر دولت سازندگی محدود نمی شود و تا دوران دولت احمدی نیز تعمیم پیدا می کند!
رحيمي در خردادماه ۸۵ در جلسه ای در حضور احمدي نژاد چنین می گوید: «یکی از مسلمانان سوریه اعتقاد داشت اگر بنا بود بعد از پیامبر(ص)، پیامبری بیاید، آن احمدی نژاد بود.»!
اما چگونه ممکن است، راوی حکایت "ذبح فرزند روستایی"؛ بعدها سخن آن سوری تبار، پیرامون "پیامبری احمدی نژاد" را روایت کند؟! احتمالاً دم خروس و قسم آقای معاون اول همردیف یکدیگرند!

"علی اکبر جوان فکر"، مشاور مطبوعاتی و البته بازداشتی احمدی نژاد را نیز می توان در این دسته گنجانید. وی که در زمان دولت اصلاحات بعنوان مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در مادرید فعالیت می کرد، توانست به جمع یاران غار احمدی نژاد افزوده شود و ریاست کل ایرنا که هیچ، مدیریت موسسه مطبوعاتی ایران را نیز تصاحب کند.

اما احتمالاً ایشان مصاحبه خویش در تمجید از جناح رقیب دولت احمدی نژاد را فراموش کرده بود، آنجا که می گفت: «به نظر من با روی کار آمدن دولت جناب آقای خاتمی، خواست و منویات رهبر معظم در زمینه اصلاحات بهتر، روان تر و کاملتر دنبال می شود.»!



جوان فکر چند سال بعد نشان داد که عرصه جبران همیشه باز است و همانند خاتمی، احمدی نژاد را نیز از ثناگویی هایش بی نصیب نگذاشت و چنین نگاشت: « او "سردار سازندگی" نیست اما در سازندگی و آبادانی این مرز و بوم، مردم هیچ سردار دیگری جز او را به رسمیت نمی‌شناسند. او "بزرگی"  را از "کوچکی" آموخته و بر بال‌های فروتنی به اوج پر کشیده است. او شاگرد همان مکتبی است که حاکمیت بر قلب‌ها را نشانه‌گذاری کرده است. او خانه ‌ساز است و هزاران هزار بی‌خانمان را خانه ‌دار کرده است. او برای خودش هم نه خانه بلکه لانه‌سازی کرده است، نه فقط در اینجا بلکه در دور دست‌ها هم برای خود لانه ساخته است. مردم در جای جای کره خاکی او را در قلب خود جای داده‌اند .خدا او را بر قلب‌های مردم مسخر کرده است. از اندونزی در جنوب شرق آسیا تا بولیوی در غرب آمریکای جنوبی، میلیون‌ها انسان دوستش دارند.»

مبدع نظام آموزشی شش/سه/سه را نیز می توان به این جمع اضافه نمود. "حمید رضا حاجی بابایی" که سابقاً بعنوان نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی فعالیت می کرد و اکنون بر کرسی وزارت آموزش و پرورش دولت دهم تکیه زده است، پیشتر درباره پیشنهاد احمدی نژاد پیرامون نامگذاری سالی بنام "مهرورزی به بندگان خدا" و در حمایت از ایده رئیس دولت اصلاحات چنین می گفت: «مهرورزی یعنی حقوق بشر، کمک به فقرا، عدم گسترش سلاح های هسته ای و ... . این پیشنهاد می تواند مکمل پیشنهاد آقای خاتمی در نامگذاری سال "گفتگوی تمدن ها" باشد. شاید به اندازه آن تأثیرگذار نباشد اما بی تأثیر هم نخواهد بود.»

"محمدرضا میرتاج الدینی" نیز از این قافله عقب نماند و خود را در بین اصحاب احمدی نژاد جا کرد.
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی، در هنگام عهده داری نمایندگی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، پیرامون رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری نهم گفته بود: «هنوز نظر جمعی نمایندگان اصول گرا در حمایت از احمدی نژاد اعلام نشده است.»
وی که در آن هنگام بعنوان یکی از اعضای ستاد انتخاباتی علی لاریجانی بشمار می رفت، بعدها توانست به سمت معاونت پارلمانی محمود احمدی نژاد در مجلس هشتم نائل آید.

با این تفاسیر چگونگی انتصاب هایی از این دست، با توجه به مواضع گذشته افراد نامبرده جای شگفتی و تعجب دارد. اینکه چگونه ممکن است شخصی در طی مدتی کوتاه تغییر موضع داده و با چرخشی 180 درجه ای، گفته های پیشین خود را زیر سوال ببرد؟!


بازگشت به جریده صراط

نظرات بینندگان
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۵
۱۶
.
اصولا از آقایان رح......... و جو..........، خوشم نمیاد"

نمیگم،آدم نباید از عقیده ای که قبل داشته،برگرده"
ولی نه اینطوری که هنوز بعضی جاها،توی سخنرانی ها، سوتی بدی و بازم حمایت کنی"

........... و ........... و ........... ......... هستند" و از آدمهایی که این صفت رو داشته باشند، هیچ خوشم نمیاد"
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
عقیده سیخی چنده این جماعت وقتی میبینن یه سفره ای به اسم اصلاح طلبی وا شده همگی میشن اصلاح طلب و حمد و ثنای خاتمی رو میگن که چند تا لقمه بردارن از تووش !! بعدش صاحب سفر میشه هاشمی همه میشن مرید هاشمی !! حالام دیگه شده ایزو 18000 و همه .....ا و کاسه لیس های اصلاحات و سازندگی + .... دور این سفره نشستن و دیگه واسه خودشون نذاشتن لقمه ای بمونه چه برسه واسه ملت !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۳۶
۵۱۰
ان شاء الله در دولت دکتر سعید جلیلی مشکلات حل خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بزک نمیر بهار میاد
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
ملت شریف حاضر در صحنه خوش استقبال و بد بدرقه اند، اقای ج......باید از هم امروز که هنوز نیامده تصور کند که روزی که بایدبرود به چه صفاتی بموصوف خواهد شد.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا !!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جلیلی از جنس احمدیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خاتمی only
یا علی
|
Iran (Islamic Republic of)
تجربه انتخاب احمدی نژاد به ما یاد داد دیگه به کسایی که تازه سر از تخم در آوردن و هنوز باطنشون برای مردم مشخص نشده رای ندیم. احمدی نژاد سال 84 خیلی باعرضه تر و مردم دار تر از جلیلی امروز نشون میداد اما دیدید که چی از آب در اومد!
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۲۵۱
۴
در این مدت هفت سال چند ماه بر انقلاب .ملت. کشور چه گذشت؟ چاپلوسی تملق .فحشاءومنکرات. گرانی وتورم. بیکاری وفقر.بی اعتمادی وبداخلاقی. دزدی وغارت.تهمت وافتراء.دروغ وشعار. اختلاس و بی رحمی.فرار مغزها ونخبه ها.فشارهای روحی وعصبی.سلب ازادیهای مشروع وقانونی.بی حرمتی به بزرگان انقلاب وخانه نشینی وحبس انان.درگیری های بی حاصل سیاسی وتخریب اقتصاد وفرهنگ .افزایش دشمنی های ودهنکجی کشورهای کوچلو و...... حالا بازهم شعار شعار شعار شعار خجالت هم نمی کشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در این 32سال بر ملت چه گذشت ؟
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
اقای ناشناس در این 32 سال 7سال را از ان کم کنیم .مشغول اباد کردن خرابی های به جای مانده از رژیم وعیاش وقمار باز پهلوی .وبعداز ان جنگ تحمیلی وتلاش ومبارزه با استکباربرای حفظ اسقلال وعزت ملی ودینی خود بودیم .مگر شما نمیدانید؟! ویا خود را به نا فهمی زده اید؟!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
فتنه و آشوب و هم کلام شدن با مسعود رجوی و عوامل و اراذل آمریکا و انگلیس و اسراییل توسط برخی از بزرگان شما !! در سال 88 رو فراموش کردی !!
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام به خوانندگان
با نظر آقاي رحيم موافق نيستم . مملكت دچار مشكلاتي بوده اما مشكلاتي كه از سوي مسئولين به كشور وارد شده بسيار زياد بوده و قابل توجيح نيست
قطعا حفظ اسقلال وعزت ملی ودینی هزينه هاي زيادي خواهد داشت اما آيا ما فقط در بسياري موارد در حد شعار نبوديم؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
با سلام- هر دولتی نقاط ضعف و قوتی داشته بی شک- اما خفت و زجری که ملت ایران به خاطر دروغایی که بهشون گفته شد و دارند تحمل میکنن بیشک در این 7 سال و اندی کیمیا بود
تشکری
|
Iraq
|
۲۰:۲۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۳
۱۰
احسنت صراط جان ...
نوشته خوبی بود.
.
چه خوب گفتی ...
نه به آن شوری شور / نه به این تلخی تلخ
حضرت علی می فرمایند: جاهل را نمی بینی مگر در افراط یا تفریط
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
از قدیم گفته اند که مردی نبود فتاده را پای زدن(سال 91) ،گر دست فتاده ای بگیری (سال 84) مردی
لیلی شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۶
۰
شاردن سیاح معروف فرانسوی می نویسد: شاه عباس در مجلس ضیافتی که درباریان و بزرگان حضور داشتند به خدمتکاران خود دستور داد سرقلیان ها را به جای تنباکو از سرگین خشک اسب پر ساخته و به دست هر کدام قلیانی بدهند.پس از آنکه درباریان مشغول پک زدن به قلیانها شدند، شاه عباس به آنها گفت: این تنباکو را حاکم همدان برای من فرستاده است و گفته که از بهترین تنباکوهاست و خوب تر از آن در هیچ جا پیدا نمی شود. همگی با لحنی چاپلوسانه جواب دادند: شاهنشاها! این تنباکو فوق العاده خوب است و درجهان بهتر از آن پیدا نمی شود!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
سلام-
هرکس وارد سیاست می شود باید بسیاری از الزامات سیاست را هم بپذیرد.
همچنین مفسران سیاسی و کسانی که در بیرون گود هستند نیز باید چنین الزاماتی را برای سیاست و سیاست پیشگان بپذیرند.
یکی از الزامات سیاست این است که در سیاست نه دوست مطلق داریم و نه دشمن مطلق. البته خیلی از سیاست پیشگان و مفسران سیاسی بنا به دلایلی این سخن را رد می کنند ولی عملا خود آنان ناچار می شوند که این سخن را بپذیرند و اجرا کنند!
مردم دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
علت اینکه به چنین وضعی دچارشدیم اینه ازا اول انقلاب تاالان به افرادعملگرابهاندادیم و به افرادشعارگراکه شعارشون برشعورشون(عملشون)پیشی گرفته بهاداده و بهاحواهیم داد.به قول مرحوم پروفسورحسابی(ره)به افرادی بهاداده ومیدیم که خانه خودراآبادکردندومملکت راویران کردند. زمان قدیم یکی ازعشاق پادشاهان خیلی دم عشق ودوست داشتن میزد.پادشاه بهش گفت من لایق عشق تونیستم وبرادرم که پشت سرته لایق عشقته.عاشق پادشاه سرش روبرگردوند وپشت سرش رونگاه کردوکسی نبود.به پادشاه گفت پشت سرم کسی نیست.شاه درجواب گفت میخواستم عشقتوبه خودم راست آزمایی کنم ودیدم دروغ میگی چون عاشق واقعی من بودی امکان نداشت پشت سرتونگاه کنی!!حال قصه تملق وچاپلوسی بعدانقلاب همان حکایت عاشق پادشاه هست ومنتهی علیه پشت سرشون رونگاه نمیکنندجلوشونونگاه میکنند.
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم دار عزیز:
احسنت احسنت احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۴
۳
شما بغییر از انتقاد و تخریب کار دیگه ای بلد نیستین؟ اصلا کار خوبی رو نمیبینین که ازش بنویسین؟ یه نگاهی به بیانات حضرت آقا بندازین بد نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۳۷
۳۰
به تنها چیزی که فکر نمی کنند مشکلات معیشتی مردم !
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
پس با این وجود نتیجه میگیریم که جناب محمد رضا رحیمی در کنار این وری هاست اما خط و مشش رو از اون وری ها میگرفته.
تف به این سیاستی که تنها چیزی که بعضی ها رو ازش دور میکنن انسانیته.
علی
|
France
|
۰۱:۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
به ولله باید شیرینی پخش کرد وقتی انحرافی ها بعد 8 سال می روند..
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
میشه بدونم شما کدوم وری هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بله خود سایت رو میگم عواملش کدوم وری اند؟
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز