۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸

عجایب دنیای درختان +عکس

دنیای درختان بسیار بزرگ است و هربار گیاه شناسان و حتی جنگلبانان با نکته های جدید آشنا می شوند و یا درختان جدید و شگفت آوری را می بینند.
کد خبر : ۸۴۱۰۵
به گزارش صراط، عجایب در دنیای گیاهان بسیار زیاد است و درختان نیز از این مسئله مستثنی نیستند. در میان درختان شگفتی های بسیار زیادی وجود دارد که ما تنها بخش کوچکی از آن را می دانیم.

درخت بطری



این درخت به خاطر ظاهر کوتاه و تپلی که دارد به این نام معروف شده است و به عنوان یکی از مرگبارترین درختان دنیا شناخته می شود. صمغ این درخت سمی دارد که می تواند به راحتی هر انسانی را از پای درآورد. از سم این درخت در گذشته برای آلوده کردن نوک تیرها استفاده می شد. محل رشد آن در نامبیا است و در کنار صمغ خطرناکش گل های بسیار زیبایی می دهد که ترکیبی از رنگ های صورتی و سفید و قرمز پر رنگ هستند.

درخت ابریشم معبد "تاپروم"

این درختان واقعا بزرگ هستند و دیدن آن ها خالی از لطف نیست. اگر به جنوب غربی آسیا و به کشور کامبوج سفر کردید حتما به معبد "تاپروم" بروید و در آنجا درختان ابریشمی خواهید دید که تمام معبد را تصرف کرده اند. این درختان صدها سال است که در این منطقه قرار دارند و چندی پیش در سازمان یونسکو به ثبت رسیدند. نکته جالب در مورد این درختان این است که آن ها بر روی معبد قرار دارند و ریشه های آن ها به داخل معبد نفوذ کرده و فضای آن را پوشانده است.



این معبد در قرن های 12و 13 ساخته شده است و بعدها در زیر خاک دفن شده و این درختان بر روی آن ها قرار گرفته اند. در اوایل قرن 20 بار دیگر معبد از زیر خاک ها خارج شد.

"هایپرین"

این درخت که به چوب قرمز و یا چوب قرمز کالیفرنیا نیز تعبیر می شود از خانواده درختان سکویا است و به عنوان بلندترین درخت دنیا شناخته می شود. این درخت تقریبا بین 1200 تا 1800 سال عمر می کند و همچنین اندازه طول آن ها به 115 متر می رسد. همچنین این درخت دارای یک عرض 9 متری منحصر به فرد است.


همانطور که از نامش مشخص است هایپرین در کالیفرنیا پیدا می شود ولی با این همه شگفتی مورد تجاوز قرار گرفته است ونزدیک به 95 درصد از جمعیتش را به علت قطع بی دلیل از دست داده است. این روزها باقی مانده های آن ها تحت تدابیر امنیتی شدید محافظت می شوند.

نخل"Pejibaye"

یکی از درختان عجیب دنیا تنها در آمریکای مرکزی و جنوبی دیده می شود و البته زادگاه اصلی اش در نیکاراگوئه و کاستاریکا است. این درخت می تواند تا 20 متر در ارتفاع رشد کند و مورد عجیب آن تیغ هایی است که در اطراف آن رشد می کند. بر روی تنه این درخت تیغ هایی برای حفاظت به صورت دایره ای رشد می کنند.



نکته جالب توجه دیگر در مورد این درخت برگ های آن است که می توانند تا سه متر رشد کنند. این مورد در میان درختان منحصر به فرد است کمتر درختی با این توانایی ها در دنیا وجود دارد.

اکالیپتوس رنگین کمانی

این درخت که بیشتر در کشور فیلیپین رشد می کند به این علت به رنگین کمانی مشهور شده است که در طول عمرش هیچوقت به یک رنگ آن را نخواهید دید. این درخت در زمان ها و شرایط مختلف رنگش عوض می شود و این تغییر رنگ به فصل آن مرتبط نیست چرا که این درخت همیشه سبز است.



این درخت در اوایل عمرش سبز کمرنگ و سپس به سبز پر رنگ تغییر می کند. پس از گذشت مدتی به رنگ صورتی  تغییر می کند. این درخت می تواند به ارتفاع بیش از 50 متر نیز برسد