۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰

پس من شاه كجاي ايران و كدام ايرانيانم؟

كودكي كه، در شكم مادر حتي، پادشاه آينده ايران است و تا سنين بلوغ «والاحضرت وليعهد» نام دارد و به او تلقين مي شود كه بزودي جانشين پدري مي شود كه در قلمرو قدرت اش شخص دومي وجود ندارد (اميرعباس هويدا مي گفت به شاهنشاه نگوئيد شخص اول مملكت، چرا كه در اين مملكت شخص دومي وجود ندارد)،
کد خبر : ۸۴۳۲۹
به گزارش صراط، يك پايگاه اينترنتي وابسته به محافل ضد انقلاب، رضا ربع پهلوي را عصبي و خسته و سردرگم خواند.

پايگاه اينترنتي گويانيوز در مطلبي به قلم اسماعيل نوري علا نوشت: برخي از دوستاني كه آخرين مصاحبه شاهزاده رضا پهلوي را با تلويزيون صداي آمريكا، ديده اند، اظهار مي دارند كه او در اين برنامه بسيار خسته و عصبي بنظر مي رسيد؛ و سپس به اظهارنظر در مورد چرائي اين وضعيت مي پردازند. من نيز چون ديگران به تماشاي اين مصاحبه نشسته و اكنون به اين نتيجه رسيده ام كه يك چنين حالتي از لحاظ روانشناسي نمي تواند ناشي از سرگرداني در تشخيص هويت و نقش خود نباشد. او 53 ساله است و در گذر از نيم قرن تاريخ پرالتهاب زندگي اش مجبور بوده تن به تحميل شخصيت هاي مختلفي بر وجود و ذهنيت خود بدهد و اكنون در آستانه ميانه سالي نمي تواند خود واقعي اش را از ميان اين همه «هويت» پيدا كند، بقيه ماسك هاي تحميلي را به دور افكند، و هماني باشد كه خود مي پندارد هست.

نويسنده مي افزايد: كودكي كه، در شكم مادر حتي، پادشاه آينده ايران است و تا سنين بلوغ «والاحضرت وليعهد» نام دارد و به او تلقين مي شود كه بزودي جانشين پدري مي شود كه در قلمرو قدرت اش شخص دومي وجود ندارد (اميرعباس هويدا مي گفت به شاهنشاه نگوئيد شخص اول مملكت، چرا كه در اين مملكت شخص دومي وجود ندارد)، نوجواني كه هر كجا پا مي گذارد زمين و زمان در برابرش سر خم مي كنند، و چون براي تحصيل به خارج مي آيد مي بيند كه همه جهان در برابرش به احترام مي ايستند، ملكه انگليس برايش ميهماني مي دهد؛ جواني كه هنوز به بيست سالگي نرسيده مي بيند كه آنچه در اين دو دهه ديده و باور كرده خانه اي ساخته شده بر آب بوده است؛ و مردم به خيابان ها ريخته و مرگ پدرش را مي خواهند، و پدرش را مي بيند كه با بغضي در گلو و قطره اشكي در چشم، هراسيده كشورش را ترك مي كند و از اين خاك به آن خاك مي گريزد و تخت بيمارستاني مي جويد تا در آن براحتي جان بسپرد.

مدير سلطنت طلب سايت سكولاريسم نو در ادامه تحليل خودنويس خاطر نشان كرد: شاهزاده در همان قاهره و در مراسم دفن پدر بود كه شنيد چيزي در اعماق وجودش به او مي گويد كه «كدام تاج و تخت را به تو وعده مي دهند، وقتي همه چيز مثل فيلم هاي هاليوودي قلابي از آب درآمده است؟» با اين همه، به ترغيب بازمانده اطرافيان پدر و به تشويق مادر سوگوارش، تن به آئين قسم خوردن به قرآن مي دهد، خود را شاه ايران اعلام مي كند و از آن پس تشريفات سابق درباري، بصورتي عاريه اي و قلابي، همچنان ادامه مي يابد. او اكنون در غربت و سرگرداني رفته رفته درمي يابد كه در اين كمدي -درام دائم چيزي از واقعيت كم است. واقعيت هماني است كه اتفاق افتاده است.

اين سلطنت طلب خارج نشين در ادامه با اشاره به اينكه رضا ربع پهلوي بارها از سوي طيف هاي مختلف اپوزيسيون مورد بي اعتنايي يا اعتراض واقع شده، مي نويسد: يقيناً او از خود مي پرسد پس من شاه كجاي ايران و كدام ايرانيانم؟ آيا همين چهار تا و نصفي آدمي كه در برابرم تعظيم مي كنند براي شهرياري كافي است؟ مگر نه اينكه فيلم هاي هاليوودي از اين بيشتر سياهي لشگر دارند؟ بخصوص كه او مضحكه «رفراندوم ششصد ميليون امضاء» و سپس اعتصاب غذا در لوس آنجلس را هم ديده و مزه واقعيت تلخ را چشيده است. خواهرش در لندن دست به خودكشي زد و برادرش در بوستون گلوله اي را در مغز خود خالي كرد.

اسماعيل نوري علا پس از شماره كردن فهرست بلندي از اين بدبختي ها و بدبياري ها به رضا ربع پهلوي حق داد كه در مصاحبه با صداي آمريكا خسته و سردرگم و عصبي باشد.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
0020
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۷۳۸
۷۰۷
آقا خودشو شاه ما فرض کرده

شاه ما امام حسینه...
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
اينهايي كه منفي دادند اگر امام حسين رو قبول هم نداشته باشند خوب عقيده شون براي خودشون محترمه ولي خيلي بي كلاسي وكمبود بي آبروييه كه اين آقا بخواد شاهشون بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل از سایت صراته که هرچقدر رو منفی ومثبت کلیک کنی کم و زیاد می شه ومحدود نیست! یعنی یکی می تونه 707 بار مثل این به به یه نظر بدون هیچ محدودیتی منفی بده
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
ضد حال خورده دیگه بایدم سردرگم و عصبی باشه.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
لعنت به این سیاست بیاد که کثیف ترین چیز روی زمین است، که جز کینه، دشمنی و بداندیشی هیچ ارمغانی برای انسانها نداشته است
یکی مثل تو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
چیکارکنه عقده ای شده,ماهم اگه چیزی ازدستمان بره (مخصوصادربچگی)همیشه چشم مون دنبالشه...حالااین باخودش فکرکرده چون بابای گوربه گورشده اش بی عرضه بوده ونتونسته ارثشو براش نگه اره ناراحته حقم داره اون ثروتهای بااورده هم نتونست کاری براش بکنه...بچه کارگربودارث خوبی براش میموند تاتوله شاه؟؟؟؟؟
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
این دیگه چقد بدبخته ...
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
به نظر من باید به ایشان و خانوادشون احترام گذشت. به هر حال خانواده پهلوی بخشی از تاریخ کشور ماست. ما ایرانیهای اصیل همواره به تاریخ کشورمون احترام میذاریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۳
۳
باید نتیجه رو نگا کرد اون زمان یه جوون 19 سالگی میرفت سر کار 20 سالگی خونه میخرید و21 سالگی ازدواج میکرد ولی حالا چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۰
۱۳۲
برو بمیر شاید شاه بشی !
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز