۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶

لجاجت «مترو» بر سر یک اشتباه+عکس

دوستانِ مترویی از اصلاح اغلاطِ مسلم خودداری کرده و زمانی که با پافشاری و اصرار ما مواجه شدند، طی واکنشی حیرت انگیز و کودکانه اعلام کردند که شرکت مترو برای مشخصات شهدا و تصاویر آنان از خانواده هایشان امضا گرفته است.
کد خبر : ۸۶۳۵۲
به گزارش صراط، معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت مترو تهران، در اقدامی قابل تقدیر و تحسین برانگیز، اقدام به نصب تصاویر و زندگی نامه شهدای دفاع مقدس در برخی ایستگاه های مترو نموده است. این امر که جای خالی آن در ایستگاه های مترو به خوبی حس می شد، حتی تا داخل واگن های مسافربری نیز پیش رفت و گزیده هایی از سیره ی شهدای شاخص، زینت بخش واگن ها گردید. جا دارد که در همین مجال،از مساعی شرکت مترو کمال سپاس گذاری را داریم. 
 
در این میان مواردی از خطا و اشتباه نیز در تصاویر و مشخصات شهدا دیده شده است که دلسوزانه سعی شد جهت رفع آن ها با متولیان امر تماس برقرار شده و گوش زد شود اما متاسفانه در کمال تعجب، دوستانِ مترویی از اصلاح اغلاط مسلم خودداری کرده و زمانی که با پافشاری و اصرار ما مواجه شدند، طی واکنشی حیرت انگیز و کودکانه اعلام کردند که شرکت مترو برای مشخصات شهدا و تصاویر آنان از خانواده هایشان امضا گرفته است.شک نداشتیم این ادعا که عاری از حقیقت بود، تنهااز سر لجاجت و برای خلاصی از پیغام و پسغام های ما مطرح شده بود اما حجت را بر نیز برای رسانه ای کردن این خطای فاحش - که می توانست با تذکر شفاهی مرتفع شود- تمام کرد.
 
در زیر دو نمونه از این اشتباهات را با مشاهده می کنید:
 
شهید علی تجلایی، مسئول آموزش های تخصصی کل سپاه و جمعی لشکر31 عاشورا(یگان رزمندگان آذربایجانی)
در حالی که لشکر 17 علی ابن ابی طالب(صلوات الله علیه) یپان رزمندگان قمی بوده و فرمانده ی شهید آن، مهدی زین الدین است.
 
شهید حاج یدالله کلهر، قائم مقام لشکر 10 سیدالشهدا(صلوات الله علیه) بودند که در لوحه ی فوق، اساسا در تصویر
مشاهده نمی شود. عزیزان مترویی مدعی شدند برای این عکس از خانواده ی شهید امضا پرفته اند!!
 
منبع: مشرق