۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
بخشي از نامه خانواده هاشمي در صحن علني مجلس قرائت شد؛

نامه خانواده آيت الله هاشمي رفسنجاني در مجلس شوراي اسلامي قرائت شد+متن کامل نامه

بخشي از جوابيه خانواده آيت الله هاشمي رفسنجاني در صحن علني امروز مجلس قرائت شد.
کد خبر : ۹۱۰۳۰
به گزارش صراط، «متن كامل نامه خانواده آيت الله هاشمي رفسنجاني به مجلس شوراي اسلامي»بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم

رئيس، اعضاي هيأت رئيسه و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي
مردم شريف و اخلاق‌مدار ايران اسلامي

سلام عليكم
اگرچه توهين و تهمت به آيت الله هاشمي رفسنجاني و ياران ديرين امام(ره) كه از شروع مبارزات مردم ايران اسلامي عليه طاغوت و طاغوتيان و پيروزي آنان بر انديشه‌هاي استعماري، استبدادي، سلطنت‌طلب‌ها، توده‌اي‌ها و منافقين خلق سابقه‌اي 50 ساله دارد، اما آنچه كه روز سه‌شنبه 28 آذر 1391 در صحن علني مجلس شوراي اسلامي آن هم در تريبوني باز كه حداقل 70 ميليون جمعيت ايران از طريق پخش زنده راديويي، امكان استماع آن را داشتند، اتفاق افتاد، از جهاتي متفاوت بود و همين تفاوت، خانواده آيت‌الله هاشمي را بر آن داشت تا علي‌رغم ميل باطني در اين شرايط حساس كه دشمنان داخلي و خارجي انقلاب و مردم به اختلافات خانوادگي دوستداران نظام دل‌خوش كرده‌اند و افرادي فريب‌خورده و يا نادان، دانسته يا ندانسته به آن دامن مي‌زنند، مطالبي را نه در دفاع از يك خانواده يا شخص، بلكه در دفاع از اخلاق اسلامي و انساني و نظامي مبتني بر مكتب اهل بيت(ع) بيان دارد كه سالهاست مظلومانه در رسانه‌ها و محافل مختلف حقيقي و مجازي ، مورد هجمه قرار مي‌گيرند و مانند نطق اخير در تريبون رسمي مجلس شوراي اسلامي، با واژگاني غيراخلاقي لگدكوب مي‌شوند.

همگان در اين سالها به خوبي مي‌دانند رويه و منش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در برخورد با اين‌گونه تخريب شخصيت‌ها كريمانه بوده و آنچه براي ايشان مهم است، فقط وحدت و تقويت وفاق ملي و بازگشت به رويه اعتدال و سرسپردگي به قانون است.

البته مطابق همين قانون اساسي كه خود ناطق نيز به بعضي از اصول آن در اين نطق استناد كرده است، در فصل يازدهم و به ويژه اصل 156 آن به صراحت قيد شده است: «رسيدگي و صدور حكم در مورد تظلمات، تعديات، شكايات و حل وفصل دعاوي و رفع خصومت و اخذ تصميم و اقدامات لازم در آن قسمت را هم (كه از امور حسبه است) قانون معين مي‌كند و از وظايف قوه قضائيه است.»

انتظار مي‌رود دادگاه محترم ويژه روحانيت چنانچه اين اظهارات را نوعي تعدّي به حريم و منزلت ديگران مي‌داند، به صورت قانوني همانند مواردي كه از قبل به آنها عمل كرده است، اقدام نمايد. چون هيچ كس حق ندارد قبل از اينكه متهمي در دادگاه‌هاي صالحه و به موجب حكم قطعي محكوم شود، جرايمي را به وي منتسب كند. مضافاً اينكه فرد موردنظر، هنوز به دادگاه نرفته و حتي اگر فرضاً در دادگاه بدوي هم محكوم شود، كسي حق ندارد او را مجرم معرفي كند يا با اين عنوان از وي نام ببرد. حال آنكه در اين نطق، علاوه‌ بر اينكه نام متهم اصلي آورده و از اوصاف ام‌الفساد، غول مفسد و... استفاده شده است، از كلمات و عباراتي چون «مشاور اصلي» نيز استفاده شده كه متعرّض افراد ديگر است كه ارتباطي با پرونده اتهامي ندارند و طرح آن در نطق علني مشمول اصل 86 قانون اساسي نيست.

البته دادستاني تهران طي بيانيه‌اي در يازده بند و مستند به دلايل حقوقي گفت كه ناطق روز سه‌شنبه مجرم و دروغگوست و انشاءالله مردم ايران مطلع خواهند شد كه سرنوشت اين اعلام جرم به كجا مي‌رسد.

السابقون و دلسوختگان انقلاب و مردم عزيز ايران به خوبي به ياد دارند كه چگونه پس از پيروزي انقلاب و تشكيل نظام اسلامي، طيف وسيعي از سلطنت‌طلب‌ها، منافقين، چريك‌هاي فدايي خلق و... انواع و اقسام توهين‌ها، تهمت‌ها و توطئه‌ها را عليه همه مردان راستين انقلاب به‌ويژه «سه ياور خميني» به راه انداختند.

حتي واژگاني چون «شاه كليد» هم براي توهين و تهمت به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و خانواده ايشان تازگي ندارد و مردم خوب به ياد دارند كه افراطيون ديگري نيز كه دين را افيون ملت‌ها مي‌دانستند، براي ضربه زدن به نظام، با همين ادبيات به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌تاختند كه امام راحل پس از ترور آيت‌الله هاشمي توسط گروه منحرف فرقان در پيامي، زنده بودن نهضت را به زنده بودن ايشان پيوند زدند و رهبري معظم انقلاب هم درست در پايان هشت سال دوره رياست جمهوري ايشان در پاي صندوق رأي با صراحت هر چه تمام‌تر فرمودند: «هيچ كس براي من هاشمي نمي‌شود»

براي شخص آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، ولايت فقيه به عنوان يك اصل مترقي در قانون اساسي و به عنوان يك سرمايه معنوي در فقه شيعه بسيار بالاتر از آن است كه در منازعات سياسي از آن هزينه نمايند، تا چه رسد در پاسخ به ناسزاگويي‌ها. اما اين چه ولايت‌پذيري و ادعاي ولايت‌مداري از سوي يك نماينده مجلس است كه در ناسزاگويي به آن استناد مي‌كند و در تأكيد بر نطق خويش، مي‌گويد: «من به وظيفه‌ام عمل كرده‌ام!!»

در همين زمينه به خطبه‌هاي جمعه ولي‌امر مسلمين كه به جاي دو ركعت نماز خوانده مي‌شود، درباره آيت‌الله هاشمي رفسنجاني توجه فرماييد: «آقاي هاشمي را همه مي‌شناسند. من شناختم از ايشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئوليت‌هاي بعد از انقلاب نيست. من از سال 1336 يعني 52 سال قبل ايشان را از نزديك مي‌شناسم. آقاي هاشمي از اصلي‌ترين افراد نهضت در دوران مبارزات بود. از مبارزين جدي و پيگير قبل از انقلاب بود. بعد از پيروزي انقلاب از مؤثرترين شخصيت‌هاي جمهوري اسلامي در كنار امام بود. بعد از رحلت امام هم در كنار رهبري تا امروز. بارها اين مرد تا مرز شهادت پيش رفته است. قبل از انقلاب، اموال خود را صرف انقلاب مي‌كرد، به مبارزين مي‌داد. اينها را خوبست كه جوانان بدانند. بعد از انقلاب ايشان مسئوليت‌هاي زيادي داشت. هشت سال رئيس جمهور بود، قبلش رئيس مجلس بود، بعد مسئوليت‌هاي ديگري داشت و در طول اين مدت هيچ موردي را سراغ نداريم كه ايشان براي خودش يك اندوخته‌اي از اين انقلاب درست كرده باشد. اينها حقايقي است كه بايد دانست.»

متأسفانه بايد گفت از شبي كه توهين و تهمت به  هاشمي رفسنجاني در قالب مناظره انتخاباتي از رسانه ملي پخش شد و فرهنگ‌سازان جامعه با اهداف محدود انتخاباتي به‌به و چه‌چه گفتند، اين رذيله اخلاقي در كشور وارد فاز جديدي شد و بعدها كه به بهانه برخورد با يك فرزند ايشان در كنار مضجع شريف حضرت عبدالعظيم حسني در شهر ري تكرار شد، رشد كرد و اينك به بهانه برخورد با فرزند ديگر ايشان، چنان نهادينه شد كه يك نفر در كسوت روحاني، به عنوان نماينده مردم، در تريبون مجلس و از طريق صداي جمهوري اسلامي ايران فحاشي مي‌كند، در حالي كه رهبري انقلاب در زماني كه يكي ديگر از همفكران همين شخص، به يكي ديگر از فرزندان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني- البته نه از تريبون رسمي- فحاشي كرده بود، در ديدار نمايندگان مجلس خبرگان در فرازي از بياناتشان فرمودند: «فضاي اهانت و هتك حرمت در جامعه، يكي از آن چيزهايي است كه اسلام مانع از آن است، نبايد اين اتفاق بيفتد.
 
فضاي هتك حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سياسي است. انتقاد، مخالفت، بيان عقايد، با جرأت، هيچ اشكالي ندارد، اما دور از هتك حرمت‌ها و اهانت‌ها و فحاشي و دشنام و اين چيزها. همه هم در اين زمينه مسئولند. اين كار علاوه بر اينكه فضا را آشفته مي‌كند و اعصاب آرام جامعه را به هم مي‌ريزد- كه امروز احتياج به اين آرامش هست- خداي متعال را هم از ما خشمگين مي‌كند.
 
من مي‌خواهم اين پيامي باشد به همه‌ي آن كساني كه يا حرف مي‌زنند، يا مي‌نويسند، چه در مطبوعات، چه در وبلاگ‌ها. همه‌ي اينها بدانند، كاري كه مي‌كنند، كار درستي نيست. مخالفت كردن، استدلال كردن، يك فكر سياسي غلط يا يك فكر ديني غلط را محكوم كردن، يك حرف است، مبتلا شدن به اين امر خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف عقل سياسي، يك حرف ديگر است؛ ما اين دومي را به طور كامل و قاطع نفي مي‌كنيم؛ نبايد اين كار انجام بگيرد. متأسفانه بعضي اين كار را مي‌كنند. من به خصوص به جوان‌ها توصيه مي‌كنم. بعضي از اين جوان‌ها بلاشك مردمان بااخلاص و مؤمن و خوبي هم هستند، اما خيال مي‌كنند اين وظيفه است؛ نه، من عرض مي‌كنم اين خلاف وظيفه است، عكس اين وظيفه است.»

دشمن خوب مي‌داند كه «ام‌الفساد و اختاپوس» خواندن يكي از ياران پرسابقه انقلاب، يعني ايجاد شك و ترديد در باور مردم به نظام اسلامي و كساني كه با تحمل شكنجه و زندان و تبعيد آن را به وجود آوردند و در دوران تثبيت، تداوم و تاكنون در عالي‌ترين مصادر امور هستند و پس از مسئوليت‌هاي فراوان در شوراي انقلاب، مجلس شوراي اسلامي، دفاع مقدس و رياست جمهوري، براي چندمين دوره از سوي رهبري معظم انقلاب به عنوان رئيس عالي‌ترين مجمع مشورتي خويش و داوري انتخاب مي‌شود.

مردم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و خانواده ايشان را مي‌شناسند و مي‌دانند پدر اين خانواده سالها قبل از شروع علني نهضت اسلامي، در عاشوراي سال 1337 در همدان به خاطر انتقاد از مفاسد حكومت‌هاي سلطنتي، بازداشت و پس از آزادي از شهر اخراج شد و با شروع مبارزات، وقتي رژيم پهلوي مي‌خواست عرصه را بر مراجع، علما و طلبه‌ها تنگ نمايند، جزو اولين سربازان طلبه‌اي!! بود كه از قم به پادگان نظامي در تهران آورده شد و از همان زمان تا پيروزي انقلاب، زندگي ايشان در متواري بودن، شكنجه، بازداشت، زندان، ممنوعيت از منبر بود و حتي حكم اعدام ايشان (با استناد به اسناد ساواك) در بيدادگاه‌هاي پهلوي صادر و با دخالت علما و مراجع قم و نجف جلوگيري شد.
 
مادر اين خانواده از دو سو، ريشه در دو خاندان اصيل و پرافتخار سادات مرعشي و مرحوم آيت‌الله سيدمحمدكاظم طباطبايي معروف به صاحب عروه‌الوثقي دارد و در تمام سالهاي مبارزه، ضمن همراهي با شوهر، مسئوليت اداره فرزندان را در غياب پدر داشت.

فرزند بزرگ اين خانواده، فاطمه هاشمي است كه علاوه بر تحمل رنج‌هاي دوران مبارزه، در اسناد ساواك (دوران مبارزه، جلد 2، صفحه 1020) از جمله افراد تحت مراقبت در مدرسه بود و پس از فراغت از تحصيل، مسئوليت اداره نهاد ارزشمند بنياد بيماري‌هاي خاص را از سال 1375 تا امروز – آن هم بدون دريافت يك ريال حقوق- عاشقانه و مخلصانه به عهده گرفته و مطمئناً مردم و مخصوصاً كساني كه متأسفانه در خانواده خود بيمار خاص دارند، از بركات اين نهاد مطلع هستند.

فرزند دوم خانواده محسن هاشمي است كه به خاطر نياز كشور به تخصص علمي‌اش در صنايع موشكي، تحصيل در مقطع دكترا را نيمه‌كاره رها كرد و به كشور آمد و در پايه‌گذاري اين صنعت نقش به‌سزايي داشت و در دوران رياست جمهوري پدر، رئيس دفتر بازرسي ويژه رئيس جمهور بود و پس از آن در مسئوليت مديرعامل متروي تهران، مردم اين شهر از خدمات ايشان اطلاع دارند.

فرزند سوم اين خانواده فائزه، در يكي از بخش‌هاي غريب و مورد غفلت كشور، يعني ورزش بانوان نقش سازنده‌اي داشت و در دوره پنجم با رأي قاطع مردم تهران، نماينده مجلس شوراي اسلامي بود. 

پس از ديپلم در دانشگاه الزهرا ليسانس گرفت و مقاطع عالي را در دانشگاه آزاد و خارج از كشور سپري كرد و پس از دفاع از رساله دكتراي خويش در رشته حقوق بين‌الملل، به عنوان مدير گروه حقوق در واحد پرديس دانشگاه آزاد اسلامي مشغول بود.

فرزند چهارم خانواده مهدي، پس از رسيدن به سن بلوغ تا پايان جنگ در جبهه‌ها و در خطوط مقدم بود كه جانباز شيميايي است و به تأييد پزشكان 9 درصد ريه‌اش سياه است.

پس از جنگ با تأسيس شركت دولتي صنايع دريايي، چندين تكنولوژي برتر را تقديم كشور كرد. ساخت سكوهاي عظيم حفاري در دريا، ساخت لوله‌هاي قطور و مهم نفت و بكارگيري آنها در كف دريا و آوردن تكنولوژي حساس حفاري‌هاي افقي چاه‌هاي نفت كه علي‌رغم تحريم‌هاي شديد كشور، اين شركت هنوز در داخل و خارج طرح‌هاي مهمي در دست اجرا دارد و شروع ساخت اولين فاز گاز پارس‌جنوبي و پايه‌گذاري منطقه فوق‌العاده مهم عسلويه و راه‌اندازي مركز بهينه‌سازي مصرف سوخت از جمله خدمات ارزشمند او به كشور است كه تا قبل از آن، بي‌سابقه بود.

آخرين فرزند خانواده ياسر است كه از نوجواني به جبهه رفت و مدال جانبازي را به سينه خويش آويخت. پس از تحصيل ابتدا در جهاد سازندگي و پس از آن در دفتر پدر در مركز تحقيقات استراتژيك مشغول شد و نقش اساسي در رونق صنايع جنبي لبني كشور ايفا كرد.
اين خانواده‌اي كه ناطق مجلس آن را اختاپوس و مفسد مي‌‌خواند، از سالها پيش كه پدر به جرم همراهي امام و مردم محبوس بود، تفريحات روزهاي تعطيل را در اطراف زندان‌هاي قزل‌قلعه، قصر و اوين مي‌گذراندند.

خانواده‌اي كه رئيس قوه قضائيه وقت در سال 1376 و پس از پايان 8 سال رياست جمهوري پدر، اعلام مي‌كند كه نه تنها دارايي آنها زياد نشده، بلكه كم هم شده است.

به اين جمله امام راحل توجه و آن را با اين تهمت مقايسه كنيد كه وقتي در سال 1360 دشمنان انقلاب تهمت‌هاي مالي به ياران صديق نظام مي‌زدند، در تير ماه همان سال مي‌فرمايند: «شايعه‌سازي مي‌كنند كه اجناس جنگ‌زده‌ها مي‌رود توي جيب آقاي بهشتي، آقاي خامنه‌اي و آقاي هاشمي.» (صحيفه امام، جلد 15، صفحه 23)

خانواده‌اي كه مقام معظم رهبري پدر خانواده را با صفات «متديّن، متعبد، جزو صلحاي زمان، عالمي متفكر، سياست‌مداري هوشمند، فقيهي زمان‌شناس، مجاهدي خستگي‌نشناس و برادري مهربان براي ضعيفان» (پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، آرشيو بيانات) به جامعه معرفي مي‌كند، اما يك نماينده كه ادعاي ولايت‌مداري دارد، كلماتي مي‌گويد كه كاش سهواً و از روي احساسات بوده‌ باشد، اما در مصاحبه‌هاي متوالي پس از نطق مي‌گويد: «هيچ كجاي نطق را توهين‌آميز نمي‌دانم» و حتي اين توهين و تهمت‌ها را «واقعيت‌هايي مي‌داند كه آنها را كنار هم جمع كرده و صريح گفته!!»

در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و خانواده ايشان اين توهين و تهمت را هم در كنار ديگر تهمت‌هاي از اول انقلاب اسلامي تاكنون مي‌گذارند و با يادآوري اين جمله امام كه فرموده بودند: «احتمال قوي مي‌دهم پس از من براي انتقام‌جويي از من به بعضي از نزديكانم و دوستانم تهمت‌هايي كه من آنها را ناروا مي‌دانم، بزنند و به آتشي كه بايد مرا بسوزانند، آنان را بسوزانند و احياناً به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگيرند.» (پايگاه اطلاع‌رساني حوزه) به ارواح منور آن پير فرزانه و همه شهداي راه انقلاب اسلامي سلام و درود مي‌فرستند و مي‌گويند: «سر خمّ مي‌ سلامت شكند اگر سبويي»

ضمن تشكر از مردم عزيز ايران، نخبگان و نويسندگان جامعه كه پس از نطق با تماس‌هاي مكرر تلفني و نوشتن مقالات متعدد، به محكوميت اين توهين و تهمت پرداختند و همچنين سپاس ويژه از اعضاي هيأت رئيسه و شما نمايندگان محترم كه فرصت اين پاسخگويي را فراهم كرديد، بر حقانيت نظام اسلامي و انشاءالله دوام آن تا ظهور حضرت حجت(عج) تأكيد داريم و مي‌گوييم:

سنگ بد گوهر اگر كاسه زرّين بشكست                                                                           
ارزش سنگ نيفزايد و زر كم نشود
خانواده آيت‌الله هاشمي رفسنجاني
نظرات بینندگان
مجید اردبیلی
|
-
|
۱۲:۴۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۹
۲۲
مطهری ها و هاشمی ها با چرنیل پاشی امثال رسایی و کوچک زاده از چشم مردم نمی افتد

مراقب بی بی سی باشید که با تفرقه افکنی در صدد رسیدن به اهداف خودش است.

فکر نمیکنید هر انتقادی را به بهانه تمجید بی بی سی نمیتوان تعطیل کرد؟؟
چون بی بی سی اخبار انتقادی را بلافاصله با هدف تفرقه افکنی بزرگ میکند آیا این تعریف از منتقد است.
حالا آن منتقد بر حق ، شده همکار بی بی سی؟؟
مجید اردبیلی
|
-
وقتی ابن ملجم از خوارج حضرت علی را در مسجد کوفه شهید کردند و این خبر در شام پیچید
مردم شام گفتند:
مگر علی نماز میخواند!!!!؟؟؟؟

مرگ بر خوارج دوران
مرعشی
|
-
احسنت بر شما و آفرین بر همسر و فرزندان حضرت آیت الله هاشمی

بنده قبلا نیز بارها گفته بودم که ملت و کشور ایران مدیون زحمات حضرت آیت الله هاشمی و فرزندان ایشان هستند و خواهند بود.

به امید آن روز که دوباره حضرت آیت الله هاشمی سکان قدرت را دوباره به دست بگیرند.

درود بر هاشمی
شایان-- تبریز
|
-
رای عموم مردم:
محسن رضایی
محسن رضایی
محسن رضایی

محسن رضایی
محسن رضایی
محسن رضایی

محسن رضایی
محسن رضایی
محسن رضایی

محسن رضایی
محسن رضایی
محسن رضایی
جواد
|
-
و اینگونه است که باید خدمت مرعشی عزیز گفت.....
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۲۰
۱۵
انشالله خدا آخر و عاقبت همه رو ختم بخیر کنه ایشون رو در هم در خط ولایت مستدام بداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام من یک خانم لیسانس حسابداری هستم و عاشق خدمت به کشور.
میخوام اگه میشه صندلی ریاست ورزش بانوان را بدید به من تا خدمت کنم . جهنم الضررهرچه قدر هم که سخت باشه فداکاری میکنم و به خاطر مردم این پست ریاست را قبول میکنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
براي من سواله كه فقط بگيد ......... چه نقشي در انقلاب و بعد انقلاب داشت .چه دستاوردي براي نظام داشت .اصلا چه كار مثبتي قبل نمايندگي و بعد نمايندگي كرده .اين نماينده ائي كه مطمئنا با راي مردم انتخاب نشده .بلكه با حمايت ايت ا.. مصباح وارد مجلس شد . وگرنه اگر ايشان نبود 100 سال راي نمي اورد .
درود فراوان بر هاشمي و خاندان وي.
مجید اردبیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
حداقل مجازات رسایی خلع لباس روحانیت از اوست
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
رس .... در حدی نیست که راجع بهش صحبت کنیم ، دست و پای گروهک ضاله انحرافی رو بزودی مثل فتنه گرای 88 جمع میکنیم
منتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا امثال رسايي را زياد و حفظشون كنه انشاالله
یزید از جهنم
|
Iran (Islamic Republic of)
بیش بااااد

رونوشت
- منتظر
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
با اردبیلی موافقم شدید!
آرتا
|
Iran (Islamic Republic of)
خب حالا چی میشه.
مجید اردبیلی
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۲۰
۲۶
مطهری ها و هاشمی ها با چرنیل پاشی امثال رسایی و کوچک زاده از چشم مردم نمی افتد

مراقب بی بی سی باشید که با تفرقه افکنی در صدد رسیدن به اهداف خودش است.

فکر نمیکنید هر انتقادی را به بهانه تمجید بی بی سی نمیتوان تعطیل کرد؟؟
چون بی بی سی اخبار انتقادی را بلافاصله با هدف تفرقه افکنی بزرگ میکند آیا این تعریف از منتقد است.
حالا آن منتقد بر حق ، شده همکار بی بی سی؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۳
۸
راست میگن دیگه مهم این بود که شاهزاد ها ندزدن..
صلوات بفرستید!
احمدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۲۵
۵
كل مبلغي كه براي اين خدمات و زحمات بايد پرداخت شود چقدر است
يكجا اعلام كنند تا افراد ديگر هم فرصت خدمت پيدا كنند
امام خميني: براي خدا كار كنيد تا دچار تفرقه بنيانكن نشويد".
حديث از معصوم:
حق را بشناس ، پيروان آن مشخص خواهند شد.
آيا در ازاي خدمت در جامعه اسلامي هر حرف متكبرانه يا عمل ثروتمندانه مجاز است.
آيا معيار ما حكومت علوي است يا رسيدن به تجمل گرايي جامعه سرمايه داري؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۸
۲۹
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد. هاشمی زنده است چون نهضت زنده است این فرمایش امام خمینی است . امام درست فرمودند که بعد از من عده ای به جای من از دوستان من انتقام خواهند گرفت و امروز شاهدیم که چگونه به یاران امام تهمت زده می شود
ناشناس
|
United States of America
ملاك حالت فعلي افراد است
ناشناس
|
United States of America
ایشون که مزد زحمات رو با سودش وصول کرد. بالاخره باید قبول کنه که هر godfather ی هم یه غروبی داره.
آرتا
|
United States of America
الله اعلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۸
۳
باز هم تفاوت رنگ خون ..
ببینید چه قاطعانه وسریع از حق این آقازاده ی متهم در مجلس دفاع شد . حالا اگه نماینده های مردم وقت کردن با استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دفاع از حق کودکان شین آبادی بپردازن .
صراط جون عزیزت حقیقت را سانسور نکن ...
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۶
۷
نخیر : احمدی نژاد از همه بهتره . ایشان تنها دولت پاک ، درست کار ، عدالت محور ، مردم سالار است است است اسب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۷
۱
مهم حال افراد است، از مهدی چه خبر؟
اسحاق
|
Iran (Islamic Republic of)
لازم نیست امثال جنابعالی نگران حال آقا مهدی باشید.

شما به فکر حال و روز خودت باش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۷
۱
الهمم صل علي محمد و آل محمد
حق بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۴
۳
باز هم دعوا! باز هم جنجال! باز هم بیانیه! خدا نبخشید کسی را که تخم تهمت و ناسزا را اولین بار در کشور کاشت . یک سوال ما واقعا مسلمانیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۷
۱۶
خدا هاشمی رو حفظ کنه و شر امثال این بی بصیرت رو از سر ملت کم کنه....حضرت اقا صریح فرمودن که بعد از 33 سال حتی یک مورد دیده نشده اقای هاشمی یک ریال برای خودش از انقلاب برداره تازه واسه انقلاب هزینه هم کرده بعد این اقایی!!!!!!که مدعی بصیرت هست صریح مخالف حرف اقا رو میزنه.....یاد اون حرف اقای هاشمی میافتم که میگفت اگر فضای بی اخلاقی رشد کنه دامن رهبری رو هم میگیره...کار به جایی رسیده یه به اصطلاح ادم میاد حرف صریح رهبری رو دروغ میدونه....خدایا---------------------------------
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احیانا یاد نامه بی سلام و واسلام ایشون نیافتادی؟ یا مثلا تهدید به بلند شدن دود آتش در کشور !!
آرتا
|
Iran (Islamic Republic of)
اینو راست میگه
احسان
|
Germany
|
۱۳:۵۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۲۳
۳
در خدماتی که جناب هاشمی و بعضا هم خانوادهء ایشان کرده اند شکی نیست ولی بحث اینجاست که سوء استفاده هایی نیز شده است! اگر از قضایای فتنهء 88 و نقش دو فرزند ایشان بگذریم میرسیم به سایر مواردی که از طرف خانودهء ایشان به عنوان منتی بر مردم بیان شده اند هر کس وقتی در پستی قرار میگیرد وظیفه اش خدمت است و هر اقدامی در جهت خدمت انجام دهد انجام وظیفه کرده و بر مردم منتی نیست که اگر منتی هم باشد مردم بر او منت دارند که جایگاهی را در مملکت بدست آورده که بسیاری از جوانان با استعداد به واسطهء نداشتن روابط خانوادگی نظیر ایشان نتوانسته اند بدست آورند تا تواناییهای خود را نشان دهند پس بر انجام وظیفه و استفاده از پارتی منتی بر مردم ندارید!
دیگر اینکه آیا فقط فرزندان مسئولین وبه طور مشخص در این مورد فرزندان خانودهء هاشمی باید همهء مناسب را قبضه کنند و سایر مردم شهروند درجهء چندم باشند؟ اینجاست که صحبت اختاپوس پیش میاید!
بعد از همهء اینها با توجه به فرمایش حضرت امام که فرمودند ملاک وضع فعلی افراد است در بررسی خدمات و خیانات نمیتوان عطف به ماسبق کرد و با نگاه به خدماتی که انجام وظیفه بوده اند نه هدیه به مردم! کوتاهی ها و خیانتها را نادیده گرفت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۲۱
۱۶
وقت ان رسيده كه با افراد خودسر برخورد قانوني شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۲۰
۲۲
یعنی با این جواب محکم اگه رسایی .... داشته باشه نباید تا یک سال دیگه از خونش بیرون بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اصولا این خونواده جوابهای محکم زیاد میدن مثل نامه بی سلام باباشون به حضرت آقا حالا ماهی هیچی نمی گیم به دستور آقا دور ورداشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۶
۱۱
وقت ان رسيده كه با افراد خودسر برخورد قانوني شود
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۲۲
۵
چقدر این خانواده مظلومن !!
اصلا اهل توهین نیستن (غیر از توهینهای خودشون و سایتها ، روزنامه ها و خبرگزاری های منتسب به این خانواده به رییس جمهور)
اصلا هم خود هاشمی نامه ی توهین آمیز و تهدید آمیز به رهبری ننوشت .
همسرش به ریختن تو خیابون تحریک نکرد .
دخترش تو کف خیابون مردم رو تحریک نمیکرد .
پسرش هم اصلا و ذاتا بیگناهه ....
نورا...
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم مرعشي موقع راي دادن فرموده بودند: همه شاهد باشيد من به موسوي راي دادم ..اگه تقلب نشه حتما راي مياره.غير از اين باشه اون دنيا سر پل صراط جلوتونو ميگيرم.محمود جون مواظب باش.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ به نورا : خانم مرعشی ظاهرا علم و غیب دارند و یا این حرفشون هم زمینه و سناریو قبلی برای شروع فتنه بوده ....
آرتا
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید نورا جان این خانم چندتا دای انداخته.یکی یا 40 میلیون.عجب بی ادعایه خودشو یه ملت میدونه.
ناشناس
|
France
|
۱۴:۰۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۴
۴
خدا وکيلي اگه خانواده هاشمي نبودن، نمي دونم الان ما تو چه بدبختي و فلاکتي داشتيم زندگي مي کرديم!!!!
همچين حرف مي زنن انگار نعوذ بالله .....
واي بر اين زر و کاسه زرينش و وثيقه هاي 10 ميلياردي آنها.
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۲۱
۶
گذشته ی افراد مهم نیست بلکه فعل آنان مورد توجه است.
مطمئنن مردم ایران بی اخلاقی های علنی و مخفی افراد رو فراموش نمیکنن.
مردم فراموش نمیکنن که مسئولین ما با کیا حشر و نشر داشته و دارن.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین صمد آقا .... قبول دارم داداش ...
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۶
۲۱
درود بی کران به حضرت ایت الاه هاشمی که یار امام عزیز بوده هست و خاهد بود و ننگ برانان که جز توهین چیز دیگری بلد نیستند
نورا...
|
Iran (Islamic Republic of)
سيد جان برو تحقيق كن ببين كي ديكتاتور رو سر زبون ها انداخت.ننگ برآنان كه جز توهين چيز ديگري بلد نيستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سید جان یا نمی بینی یا نمی خوای ببینی یا جیرو خواری یا شغل کامنت دادن رو داری. یعنی تعریف و تمجید از این امپراطور قدرت تا این حد. دلم کباب شد.
آرتا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای هاشمی رفسنجانی کم خدمت انقلاب نکرده.اما ملاک حال فعلی افراده.خوشا به حال کسی که در فتنه زن و فرزند و مال سربلند بیرون بیاد و خسرالدنیا و آلاخرت نشود.خدا آخر و عاقبت همه مارو ختم به خیر کنه به حق آقای شهیدم که اربعینش تو راه
مجید زرنگه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۳
۱۹
آفرین و درود بر مرد روزهای سخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۵
۲
واقعا ایشون راست میگن ..
اگه فرزندان فداکار ایشون در این 30سال نبودن کی میخواست ریاست این پست های پر مسئولیت را قبول کنه ؟ اونم با تحصیلات غیرمرتبط..
واقعا من که حاضر نبودم این صندلی های ریاست را قبول کنم
امیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا اگه اینا نبودن الان ما از گشنگی مرده بودیم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۴
۱
اینایی که ذکر کردن همش مال قبل انقلاب و اوایل انقلابه. بعد از انقلاب جایی نبوده که بچه های شما اونجا نباشن. ملاک حال فعلی افراد است. نه تعریفهایی که آن زمان امام از شما داشتند.
ایرانی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۰
۸
عاقلان دانند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم ايران همه عاقلند و همه چيز را ميدانند
آذرخش
|
United States of America
|
۱۶:۲۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۰
۱۷
بسيارمنطقى ، محترمانه و آرامش بخش .
ایرانی مسلمان مظلوم عاشق رهبر
|
Germany
|
۱۶:۲۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۷
۵
اشکم در اومد . بابا تو را به خدا اینقدر از خاطرات قدیم صحبت نکنید . شما یک جمله و فقط یک جمله بهد از فتنه 88 از رهبری در تایید هاشمی پیدا کنید من حرفهای شما را قبول کنتم . داداش من زبیر هم از طرف پیامبر سیف الاسلام نامیده شده بود ولی انچه نباید می کرد را کرد و حتی بر علیه علی شمشیر کشید . این مغلطه ها دیگر برای مردم حنایی ندارد . در خاطرات هاشمی انقدر تناقض هست که ادم سر گیجه میگیرد . در سال 88 با گریه در مقابل دوربین صدا و سیما می گوید که دارایی من یک خانه انهم ارث پدری است و هر کس سندی دارد بیاورد تا به نامش کنم . در سال 91 اعلام میکند که هشت باب اپارتمان که زمینش را قبل از انقلاب خریده بودم و ان را برای بچه ها اپارتمان ساختم گرو گذاشتم . شاید اگر وثیقه بیشتر بود دارائیهای بیشتری فاش می شد . یک جا در خاطرات می نویسد انقدر فقیر بودیم که مجبور شدم برای رفتن به قم با الاغ بروم در جای دیگر پدر را ثروتمند ترین افراد زمان خودش معرفی می کند . در یک جا اعلام می کند که دو بار تمام دارائیهای خود را خرج انقلاب کردم و در جاهای دیگری دارائیهای خود را به زمان قبل از انقلاب نسبت می دهد . راست گفته اند که ادم دروغگو حافظه ندارد ولی یادشان رفته که دیگر مثل زمان قدیم نیست که بتوان حاشا کرد بلکه همه اینها به صورت مبسوط ثبت و ضبط می شود و دیگر انکار ان معنایی ندارد . من حیفم به کسانی است که این دروغها را باور می کنند . در ثانی اولین هجمه به ایشان نه در مناظرات 88 بلکه در زمان اصلاحات که حجالا سنگ انها را به سینه می زنید شروع شد . مگر عالیجناب خاکستری پوش یادتان رفته . مگر سخنان و مقالات روزنامه های زنجیره ای یادتان رفته . مگر قتل های زنجیره ای که ریشه در زمان ریاست جمهوری هاشمی داشت یادتان رفته . چه شده که حالا دشمنانت قدیم دوستان شفیق شده اند . شاید فکر از دست دادن قدرت و ثروت اینها را متحد و دروغگو کرده است . خدایا پناه می برم به تو از شر این افراد
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۸
۵
هیچ توهین و اهانتی در کار نبود و فقط و فقط قدرت رسانه ایه ایشون رو بر ملا کرد
مرعشی
|
France
جناب ناشناس

البته بنده قدرت و نفوذ رسانه ای حضرت آیت الله هاشمی و خانواده متجدد ایشان را انکار نمی کنم زیرا این قدرت رسانه ای ناشی از تلاش فراوان این خانواده گرامی و هوش سرشار و ذکاوت یکایک اعضای این خانواده است. ولی در نطق آقای رسایی متاسفانه به این خانواده متجدد بی حرمتی شد

بهتر است جناب آقای رسایی هر چه سریع تر از حضرت آیت الله هاشمی و خانواده بزرگوار ایشان معذرت خواهی کنند.
مهدی
|
France
به به !! جناب مرعشی!!
بعد ازمدتها مجددا " سلام علیکم" متوجه هستید که؟؟!!
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۶
۲
در مجرمیت و گنه کاری و همکاری دو فرزند ایشان یعنی فائزه و مهدی و همصدایی این دو در جریانات ضد انقلابی فتنه 88هیچ شکی وجود ندارد و گله همه دلسوزان نظام که به آقای هاشمی وارد است این است که چرا با وجود علم به گنه کاری این دو فرزند ناخلف باز از حمایت پدر و از جایگاه او سوئ استفاده میشود کسی منکر خدمات ایشان به انقلاب نیست و کسی نسبت به مال و ثروت ایشان معترض نیست لطفا یک جوابیه ارسال کنند که ثابت کند فیلمها و فایلهای صوتی فرزندان ایشان که نقش لیدری فتنه گران را بر عهده داشتند و سخیف ترین عبارات را علیه مقام عظمای ولایت به کار برده اند و دشمنی خود را با این سید مظلوم ابراز داشته اند جعلی میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دقیقا همینطوره ، به بهانه جواب به آقای رسایی فکر کردن میتونن فایل صوتر رو ماست مالی کنن. نه آقایان ما منتظر جوابیم.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۲
۶
دو صد گفته را چو نیم کردار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۵
۵
خيلي خوب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۵
۵
مردم رو چی فرض کردن تو این نامه این همه خدمت ادیسون به بشریت نکرده -کل زندگی خدمت کردن من پس کی رفته زندان
شهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱
۱۵
این حقیر معتقدم که که اظهارات اقای رسایی فارق از صحت یا بطلان کاری اساسا نادرست بوده است. مطابق قانون اساسی و جزایی جمهوری اسلامی و اصول اسلامی وفقهی به هیچ عنوان نباید به کسی که هنوز طی حکم نهایی دادگاه مجرم شناخته شده است نسبت مجرمیت داد. همچنین از مجموع بیانات امام ورهبر انقلاب به خوبی جایگاه ایت الله هاشمی در نظام پیداست. الفاظ زشتی که اقای رسایی استفاده کردند تاسف اور است. اگر خانواده اقای هاشمی متهم به ارتکاب جرم هستند وظیفه دادگاه است که رسیدگی کند و اگر مشخص شد واقعا مجرم هستند مجازات را اعمال کند بدون هیچ توهین و فحاشی. واگر هم مجرم نبود که هیچ. نه اینکه هرکس بخواهد هر حرفی بزند و....
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۹
۴
واي جيگرمان كباب شد....خيلي بي انصافي كردن بايد.........
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
جیگر داری یه بار دیگه کامنت بذار تا نشونت بدم!
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
آبجي آنتي جيگرشدي..چقدرخشن؟پياده شوباهم بريم.من بازم كامنت ميذارم ببينم چي نشونم ميدي.جنبه داشته باش عزيزم
مرتاض
|
Iran (Islamic Republic of)
دعوا نکنین بدون اینکه تهدید کنین من به همتون نشون میدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نوراجون پس زنده باد مخالفت کو ..
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جان بازم خواب موندي؟
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط لامروت چراجوابمومنتشرنميكني؟نكنه اين نظراتوخودتون الكي مينويسين؟5بارجواب نوشتم مي ميري منشركني؟اي حلقه انحرافي اي فتنه .دوباره كامنت ميذارم ايندفعه منتشركنين شب پنجشنبه است خدااموات همتونورحمت كنه.
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جان اخوي چرامنتشرنميكني جوابمو.نكنه بااين لولومرتاض عقداخوت داري .لطفاًمنتشرش كن
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
نوراجان عزيزم توآگهي استخدام فضول دادي؟من كه تخصصم معاينه احشام نيست به اين مرتاض فضول ابلاغ فرمائيدبرونددامپزشكي...(صراط منتشرش كن تاسازمان ليگ را روسرت خراب نكردم)
مرتاض
|
Iran (Islamic Republic of)
یکی ! آلوچه ی گلابی !! نورا با ماست خودتو نکش !! دمتو میگیرم میندازم بیرونا گرمک
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
من دوست ندارم باهات دهن بدهن بشم.چون آدم بي تربيتي تشريف داري.اگه ميتوني بگير..........
مرتاض
|
Iran (Islamic Republic of)
اردک جان !! اگه با ادب بودی نوشته ت سانسور نمیشد چاقال
عباس
|
Venezuela (Bolivarian Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۶
۸
نمي دانم مارا چه شده است که به همين سادگي شيطان لعين مارا به سمت تهمين و افترا سوق مي دهد و به همين راحتي دل ياران امام (ره) و ياوران انقلاب را مي شکنيم خدا انشاؤ اله به همه ما فهم و شعوري عطا فرمايد که دست از از عمل رذيله تهمت و افترا برداريم .
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۳
۱۷
خدایی هرچی فکر میکنم می بینم ها شمی ذره ی به ولایت پشت نکرده وذره ی هم بی ادبی وبی احترامی نکرده واز جایگاه ومقام معظم رهبری خرج نکرده برخلاف بسیاری دیگه که هر روز از رهبری خرج میکند وبه مقاصد شو مشان فکر میکنندولی اخلاف نظر یک امر کا ملا طبیعی هست که شخص رهبری عزیز هم به صرا حت آنرا بیان فرمودند آفرین بر هاشمی مغزمتفکروحامی ولایت
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر هاشمی همیشه قهرمان
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام مرعشی جون بازم سلام. چقدر واقعیت تلخه! خدا بهت صبر عطا کنه.مطمئن باش ما همه خوب میدونیم چه سختی هایی این خاندان سختکوش کشیدن تا خارج از کشور تحصیل کنن و پست های اجباری و حقوق های زورکی و از سر بیمیلی دریافت کنند.درورد... درود
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۶
۱
حرف اول و اخر رو رهبری زده اند. اینها دوپهلو حرف میزنن. صبر باید کرد.
بسیجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۰
۱
سلام
شما که به سخنان مقام معظم رهبری استناد میکنید این جمله آقا رو فراموش کردین که میگه «افراد را با شحصیت الان آنها بشناسید نه با گذشتشون.»
تا کی میخواین مردم رو با این جور سیاستهای معاویه گونه منحرف کنین . بسه دیگه ملت ما که ملت شام و کوفه نیستن
بسیجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۶
۱
سلام
شما که به سخنان مقام معظم رهبری استناد میکنید این جمله آقا رو فراموش کردین که میگه «افراد را با شحصیت الان آنها بشناسید نه با گذشتشون.»
تا کی میخواین مردم رو با این جور سیاستهای معاویه گونه منحرف کنین . بسه دیگه ملت ما که ملت شام و کوفه نیستن
علی
|
United States of America
|
۲۰:۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۷
۱۵
هاشمی ای یار دیرین امام
.................................
ناشناس
|
United States of America
هاشمی ای یار دیرین امام حیف که بچه هات رو نتونستی کنترل کنی و به خاطر اونها تمام آبروی خودت رو در نظام داری به باد فنا میدی. اگه جای مهدی بودم از شرم و خجالت می مردم که تا این حد نام پدرم و حرمت اون رو لکه دار کردم.
آرتا
|
United States of America
چه حیف شدی
مصلح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۳
۷
به نام خدا
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی هموطنان
توهین و بی ادبی در هر شرایطی پذیرفته نیست کسی که از ادب و نراکت خارج شد باید تنبیه شود . وگرنه شاهد افزایش بی ادبی خواهیم بود. این یک اصل تربیتی است در همه مکان ها و در همه زمانها، جه در خانه و چه در جامعه. و یادمان باشد که اسلام دین اخلاق است و پیامبر اسلام بخاطر خوش خلقی اسوه حسنه بود و ایه قران صراحت دارد که ای پیامبر بخاطر خوش خلقی افراد به دورت جمع شدند وگرنه پراکنده می شدند
ترویج ادب و نزاکت مورد نیاز جامعه ماست
سلامت و سربلند باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سرمون رو مثل کبک بکنیم زیر خاک تا آقازاده ها کیفشون کوک باشه خوبه؟ نه دیگه بالاخره باید یه جایی جواب اینهمه سال بالانشینی رو پس بدن.
اصغر از تاکستان
|
United States of America
|
۲۱:۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۴
۱۷
به نظر من بیت اقای هاشمی اشتباه کردند که جواب دادند چون با این کار رسایی رو بزرگ کردند رسایی کجا و ایت اله هاشمی کجا واقعا هاشمی شناسنامه انقلاب است
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۳
۲
خانواده هاشمي متاسفانه ديگه حناي شما پيش مردم رنگي نداره............
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۹
۱
تعریف مدیر اختاپوسی:اشاره به مدیرانی دارد که تمامی کارها را به سوی خود می کشد و از آن خود می داند. به عبارت دیگر این مدیران کارها را در حیطه خود محدود می کنند و از مشارکت دادن دیگران در تصمیمات اجتناب می ورزند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مثل همین بنی صدر زمان خودمون معروف به دجال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
غالب پیروان دجال در آن روزگار " شال سبز " دارند
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱۱
۳
وقتي فتنه گران در نماز جمعه اي كه به امامت خود آقاي هاشمي برپا شده بود به نفع اسرائيل و آمريكا شعار مي دادند، روز عاشورا به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله عليه السلام اهانت مي كردند، تصوير مبارك حضرت امام(ره) را پاره كرده و روي آن مي رقصيدند و ده ها و صدها جنايت ديگري كه همه روزه مرتكب مي شدند براي بيداري آقاي هاشمي رفسنجاني كافي نبود؟! آيا هيچيك از اين موارد و ده ها و صدها جنايت و خيانت مشابه ديگر قابل انكار است؟! و آيا اين همه نشانه ديدني نبود ؟!
"شريعتمداري"
مهم نیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۴
۳
من اما فقط یک جمله میگوییم
:ولا یحمل هذا العلم الی الاهل البصر والصبر"
"در شرایط فتنه شناخت عرصه دشواره ظاهرا حرف حق دو باطل یکیست و هردو شبیه حق"
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۵۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۲
۱۲
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد. هاشمی زنده است چون نهضت زنده است این فرمایش امام خمینی است . امام درست فرمودند که بعد از من عده ای به جای من از دوستان من انتقام خواهند گرفت و امروز شاهدیم که چگونه به یاران امام تهمت زده می شود
محمد امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۴
۹
درود بر یار صدیق امام و سردار سازندگی و ولایت مدار
همیشه حسودان و بدخواهان بوده اند
آنجا که پیامبر (ص) می فرمایند : از چشم زخم بر حزر باشید و بترسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۴
۱۱
هاشمی بواسطه دوری از کهریزک سازان محبوب ملت شده
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۳
۸
جو گیر نشید ما با چشم خودمان نه چیزی دیدیم نه با گوش خودمان شنیدیم که خیلی راحت به دیگران توهین میکنیم هر چه هست بر مبنای گفته دیگران است چقدر مطمئن هستید که باور میکنید خانواده آقای هاشمی مثل خیلی ها از دوران قبل از انقلاب در صحنه بودند یادتان باشد که ایشان لقب سردار سازندگی داشتند.در ضمن سیاست همینه یه روز بالایی یه روز هم پایین.آن کسانی که خیلی راحت مزاحم دختر ایشان شدند کار درستی نکردند هتک حرمت در اسلام به شدت منع شده و یا دیگران که نسبتهای ناخوشایندی به خانواده محترم ایشان میدهند.از طرفی اگر ایشان مرتکب خلافی شده کشور قانون داره ما در مقامی نیستیم که اظهار نظر کنیم تا وقتی که شخص اول کشور یعنی ولایت فقیه هست دیگران حق دخالت ندارند از طرفی ما یه چیزی میدانیم ده تا نمیدانیم پس بهتر که مراجع ذیصلاح رسیدگی کنند تا خدای ناکرده در حق کسی اجحاف نشه.
من الله توفیق
چی ؟ کجا؟
|
Iran (Islamic Republic of)
یک سوال ، چرا هر وقت یک نفر از اون طرف زیر سوال میره یاد ادب و احترام میافتن ولی وقتی طرف ولایت و یا ریاست جمهوری و دولت زیر بار تهمت و افترا و فحش و توهین قرار میگره فقط می خندن و کیف می کنن و تنها چیزی که بیادشون نمیاد ادب و ... هست. البته اگه همه چیز مثل قبل بشه و این خانواده خیلی محترم به زندگی شیرین و رویاییشون ادامه بدن هم خیلی خوبه. همه چی آرومه، من چقدر خوشحالم....
ظهوري
|
Germany
|
۰۹:۱۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۲
۳
همه اعمالي كه در فتنه هاي مختلف انجام شد بويژه آشوبهاي خياباني فتنه 88 توسط مردم امي و افراد خياباني بود و عكسهاي منتشره و اسناد مربوط همگي ساختگي است!!!! واقعاً روتو برم !!! بابا تو ديگه كي هستي !!!! خدايا همه مان را عاقبت به خير بفرما آمين
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۳
۸
به والله قسم هنوز صدای رهبری در گوشم هست که فرمودند هیچ کسی برای من هاشمی نمی شود.سال 76 پای صندوق رای
سیاست ما عین دیانت ماست . یعنی باید باشه و بهش برسیم که این فقط زمان حکومت امام عصر امکان پذیر است و الان فقط یک شعار است
آرتا
|
Iran (Islamic Republic of)
الله اعلم.اون سال 76 بود نه سال88
یک وطن پرست ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۵
۱۱
درود بر هاشمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رهسپاریم با ولایت تا شهادت.
هاشمی یک زمانی خیلی برای انقلاب فعالیت کرد، ولی متاسفانه در ریزش ها دوام نیاورد و به خاطر اولاد عاقبت به خیر نشد.زبیر هم زمانی سیف الاسلام بود و به خاطر پسرش عاقبتش سیاه شد. البته درک این مطلب بیشتر درد آور است. حقیقتا اولاد صالح بزرگترین نعمت و باقیات الصالحات است و اولاد بد شر دنیا و آخرت و بدتر اینکه انسان توانایی و تحمل اصلاح فرزند خود را نداشته باشد.
بنده خدا
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۴
۱
من قصد توهین به هیچکس را ندارم اختلاف این آقایان را از عوارض سیاست وسیاست بازی میدانم ولی توضیحات نامه مذکور را اعتباری قائل نیستم به خاطر اینکه اگر بخاطر خدا زحمتی ویا خسارتی دیدید چرا منت. در ثانی همه این توصیفات به گذشته برمیگردد این همه رجال در تاریخ که مدت زمانی خوب بودند مهم حفظ آنهاست . به طرفداران این خانواده توصیه دارم در تاریخ خانواده نوح نبی (ع)وطلحه وزییر وامثالهم را مطالعه کنید
سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۸
۱
از آقای هاشمی می خواهیم که تا دیر نشده حساب خود را از پسرش جدا کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
و تو همون بانکی حساب باز کنه که نوری همدانی ب.....باز کرده .


مجید(سوارغریب)
مرتضی خوشدونی
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت.موافقم حرف خوبی بود
مصلح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۱
۶
به نام خدا
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی هموطنان
توهین و بی ادبی در هر شرایطی پذیرفته نیست کسی که از ادب و نراکت خارج شد باید تنبیه شود . وگرنه شاهد افزایش بی ادبی خواهیم بود. این یک اصل تربیتی است در همه مکان ها و در همه زمانها، جه در خانه و چه در جامعه. و یادمان باشد که اسلام دین اخلاق است و پیامبر اسلام بخاطر خوش خلقی اسوه حسنه بود و ایه قران صراحت دارد که ای پیامبر بخاطر خوش خلقی افراد به دورت جمع شدند وگرنه پراکنده می شدند
ترویج ادب و نزاکت مورد نیاز جامعه ماست
سلامت و سربلند باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۶
۱
ولايت پذيري اين دودمان ازبيانات و رفتار مشعشع فرزندان و ابوين ميتراود،
هيأت رئيسه هم با قرائت فوري نامه بدون امضا اطاعت امر ساكتين را به منصه ظهور رساند
داستان تهران هم اشاره ارجاع ماجرا به دادگاه ويژه روحانيت را مصداق از تو به يك اشارت از ما به سر دويدن نشان داد.
خدا صبري به علي بدهد
مرتضی خوشدونی
|
Japan
|
۰۷:۳۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۶
۰
سلام و درود بر همه ی تلاش کنندگان برای نظام وهموطنان عزیز . دوستان خواهشمندم سطحی نگر نباشید و هرچی به گوشتون میرسه رو شعار گونه نگیداینکه آقای هاشمی برای کشور وملت تلاش کرده ومیکند بر کسی پوشیده نیست اما ایشان نسبت به اوایل انقلاب تغییر کرده اند ایشان با اینهمه خطاها وکارهای ناشایستی که از سران اصلاح طلب و فرزندان ایشان سر زدصریحا اظهار براِِِِِیَت نکرده ودر این نامه هم ظاهرا قصد تبریَه ی فرزندانشان را داشتند .این اعمال از شخصی مثل ایشان بعید است با این وجود این دلیل نمیشود تا کسی به ایشان توهین کند .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۷
۱
البته عرض کنم که من به هیچکس توهین نمیکنم وتهمت نمیزنم.چون سیاسی نیستم واز بازی های سیاسی سردرنمیارم.صبرمیکنم تا زمانی که رهبر ومولا ومقتدایمان حضرت امام خامنه ای حرفی بزنند وسخنرانی بکنند وانوقت ازلابلای حرفهای ایشان بصیرت لازم را پیدا میکنم
امممما !!
درطول این سالها این راهم اموخته ام که گول مظلوم نمائی وزبان بازی مسئولین رده پائینتر راهم نخورم! یادمان باشد که افرادی مثل طلحه و زبیر هم درصدر اسلام وجودداشتند که پیامبر گرامی اسلام به انها لقب " طلحه الخیر" و "سیف الاسلام" داده بودند اما دیدیم که بعدها چی از آب درامدند!!پس اینکه حضرت امام راحل دربیست سال قبل یا مقام معظم رهبری درچندین سال قبل از "بنده نوعی" تعریف وحمایت کرده باشند دلیل نمیشود تااخر عمر بتوانم" پز" انرا بدهم!! میفهمیدکه؟؟
ملاک حال افراد است.
ملاک ان جریان فتنه 88 بود که گرچه با درایت وهوشمندی رهبری وحمایت مردم ازایشان نقشه فتنه گران نقش یرآب شد اما این رانباید ازیادبرد که بعضی از" خواص بی بصیرت"با حمایت ابلهانه یا سکوت معنادار خودشان لطمه ای بسیار شدید بر وجهه بین المللی نظام واردکردند چرا؟ چون ان انتخابات انتخاباتی بود که 80 درصد واجدین شرایط دران شرکت کرده بودند واین یعنی دردنیا نشان دادن این موضوع که ما صاحب " مردمی ترین" نظام جهان هستیم. فکر میکنین اگر به ان شکل ناجوانمردانه ان موضوع را لوث نکرده بودند ایا استکبارجهانی جرات داشت که حالا مارااینگونه درفشار وتحریم قراردهد؟؟؟؟؟؟؟
کمی فکر کنیم.
حسيني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۷
۱
ميزان حال فعلي اشخاص است . امام خميني(ره)
علی
|
Germany
|
۰۰:۳۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۳
۳
دیگه تو نظرات از جناب مرعشی خبری نیست ها. فکر کنم بزرگترها گوششو کشیدن!!!!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۶
۱
زحمت كشيدن!!!!! اجرشون با خدا حالا چرا منت سر ملت مي گذارن هر چند از اين ملت هم كم نخوردن
مثل اين كه تاريخ رو فراموش كردين طلحه و زبير كم براي اسلام كار نكردند و كم هم فاطمه زهرا ازشون دفاع نكرد اما اين دليل بر حق بودن مادامالعمر طلحه و زبير نبود همانطور كه در تاريخ آمده همينها جلوي علي صف آرايي كردند
آيا با تعريف امام اينها بيمه ميشن و يا معصوم ؟؟؟؟؟؟؟
واقعا كه خجالت داره طوري حرف ميزنن انگار كه اين مملكت ارثيه پدرشونه
رسول
|
-
|
۱۱:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۱
۶
درود برسردار سازندگی و خانواده با وفا و با ایمان ایشان
رسول
|
-
مرگ بر فتنه و فتنه گر و حامیان آنان جناب صراط لطفا کامنتهایی با اسم اینجانب که مواضع ضد انقلابی دارد را منتشر نکنید
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۱
۲
درود به شرفت مجید اردبیلی!