۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
اندر حکایت کم ظرفیتی دوستان؛

آیا «نقویان» اصلاح طلب یا ضد انقلاب شده است؟!+ نظر رهبری پیرامون انتقاد از رهبری

حوزه های علمیه، صداوسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه هنری و... اگر به درستی به وظایف خود عمل می کردند، شرایط کشور بدینگونه نبود و شاهد اعتیاد، طلاق و سایر ناهنجاری ها در جامعه نبودیم...
کد خبر : ۹۳۳۸۱
به گزارش صراط، قدر مسلم آن است که در صورت فقدان نقد از درون در جریان های سیاسی و اجتماعی و هر پدیده ای که زیرساخت اجتماعی داشته باشد، پس از مدتی کوتاه از عمر آن جریان، ان چنان مردابی ایجاد می شود که دیگر کسی را توان نزدیک شدن بدان وجود ندارد.

به گزارش بولتن نیوز، حجت الاسلام نقویان از جمله روحانیون مبرزی است که منابر پر جمعیتی را فراهم می سازد و با نفوذ کلامی که دارد افراد بسیاری را به خود جلب می نماید. علاوه بر این موارد، چهره سیاسی ایشان و حرکت وی در مسیر انقلاب و رهبری کاملا مشخص است و حتی برای دولت نیز در در جای خود دفاع کرده است.

اما چند سخنرانی اخیر ایشان با جنجال رسانه ای فراوانی روبرو شده است و عکس العمل هایی را از سوی دولتمردان به همراه داشت که جای تامل و تفکر دارد.

نقویان چه گفت و از چه انتقاد کرد؟!

نخستین سخنان نقویان به 4 دی ماه امسال و انتقاد به اوضاع وزارت نفت باز می گردد که طی آن سخنرانی در دانشگاه تربیت مدرس می گوید:

«یکی از دوستان بنده برای این که پروژه‌ای را در وزارت نفت انجام دهد، مجبور شد به یکی از معاونین یا مدیران کل آن وزارتخانه، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان رشوه بدهد و من وقتی کپی چک مربوط به آن رشوه را به آقای پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نشان دادم و ایشان را در جریان آن موضوع قرار دادم، ایشان در پاسخ گفتند: ‌‌«ای بابا! اینجور چیز‌ها که در مملکت بسیار است»

دومین سخنرانی جنجالی ایشان نیز به مراسم دهه آخر ماه صفر در یزد باز می گردد که گفتند:

« حوزه های علمیه، صداوسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه هنری و... اگر به درستی به وظایف خود عمل می کردند، شرایط کشور بدینگونه نبود و شاهد اعتیاد، طلاق و سایر ناهنجاری ها در جامعه نبودیم.

متاسفانه برخی خود را معصوم می دانند و هیچ احتمال خطایی در رفتار خود نمی دهند. چهارنعل می تازند، به حرف کسی گوش نمی دهند و می گویند همین است که هست.

اگر انسان خود را اصلاح نکند حتی رئیس جمهور و رهبر هم شود، اگر به قانون پایبند نبود و "پند" نگرفت، نوبت به "بند" می رسد.

چند وقت پیش پیامک آمده بود «هرجا سخن از اعتماد است، من هرهر می خندم، مدیرعامل سابق بانک ملی»!

باوجود این اختلاس می گویند این دولت پاک ترین دولت است! اگر انسان "رو" و "حیاء" داشته باشد خوب است! این ها همه درحالی است که برخی خانواده ها برای اجاره 100 هزار تومانی، نگران اخراج و بیرون ریختن اسباب خود در خیابان هستند...»

واکنش ها به سخنان نقویان

این سخنان نقویان موجب گردید که رسانه های جریان اصلاح طلب و بیگانه به طور هم زمان نسبت به آقای نقویان روی خوش نشان دهند و به طور گستره سخنان ایشان را منتشر کنند و این در حالی بود که تا چندی قبل همین رسانه ها هیچ ارادت و علاقه ای به نقویان و امثال او نداشتند.

هم زمان با این رویکرد رسانه ای، پس از اظهار نظر نخست نقویان(در رابطه با وزارت نفت)، رستم قاسمی وزیر نفت در پی سخنان مهدی نقویان درباره دریافت رشوه یک میلیارد تومانی در مجموعه وزارت نفت شکایتی را از وی تنظیم و به مراجع قضایی ارائه کرده است و شنیده شد که به زودی معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز شکایتی درخصوص سخنان نقویان پیرامون عملکرد رییس جمهور به مراجع قضایی ارائه خواهد کرد.

سخنی با مسئولان و منتقد محترم

از آنچه گذشت می توان دریافت که نقد جناب نقویان، نقدی از جنس درون بوده است که شاید به مزاج بعضی ها خوش نیامده و از سوی دیگر نحوه بیان آن نیز با مشکلاتی همراه بوده است که هر دوی این موارد موجبات سوءاستفاده رسانه های غیر همسو با نقویان و جریان اصول گرایی را فراهم آورده است.

در ابتدا خطاب به مسئولان محترم باید گفت که نباید از هر نفدی به شدت رنجید و فراموش نکنند که در کلام امام صادق علیه اسام، بهترین دوست ما کسی است که عیوب ما را به ما هدیه کند.

بهتر آن بود که مسئولان شاکی، پیش از طرح شکایت در مراجع قضایی و گرک به دست مخالفان دادن، در دیداری خصوصی موارد طرح شده از سوی ایشان و اسناد را بررسی می کردند و این گونه جنجال آفرینی نمی شد.

سعه صدر و انتقاد پذیری از جمله خصوصیات مهم یک کارگزار در حکومت اسلامی است که باید به آن پایبند و متعهد باشد چرا که مسئولان در نظام اسلامی شانی جز خدمتگزاری به مردم ندارند.

روی دیگر سخن نیز با حجت الاسلام نقویان است؛ به نظر می رسد در شرایطی که هجمه به عملکرد دولت(با توجه به ماه های پایانی آن) به اوج رسیده است با الفاظ و تعابیر دولت را خطاب می کردند که چنین برداشت سوء نشود.

علاوه بر این لازم به نظر می رسد که ایشان با رسانه های غیر همسو به طور کامل و شفاف مرز بندی کنند تا خدایی ناکرده سند 6 دانگ شخصیت ایشان پس مدتی به نام آنها نخورد و سوءاستفاده های بعدی عملی نشود.

مخلص کلام آنکه نکند پس از مدتی بر اثر اشتباهات دو طرفه و عدم سعه صدر طرفین، یکدیگر را مخالف و معاند بخوانیم و باقی ماجرا.

خاطره ای زیبا و شنیدنی از انتقاد پذیری رهبری

در پایان این سیاهه، به بیان خاطره ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی و میزان انتقاد پذیری ایشان می پردازیم تا هم این مطلب متبرک و متیمم گردد و هم فضا برای دوستان خودی اندکی وسیع گردد.

در جریان دیدار و گفتگوی جوانان نخبه علمی کشور با رهبر انقلاب(در سال 88)، یکی از حاضران بدون هماهنگی با مجری مراسم و به دعوت رهبر انقلاب، پشت تریبون قرار گرفت و به شکل صریح، از برخی سیاستها و رویه‌های حکومتی انتقاد کرد.

در پایان سخنان افراد منتخب برای بیان نظراتشان نزد رهبر انقلاب، مجری برنامه با اعلام پایان وقت صحبت‌های حاضران، از رهبر انقلاب دعوت کرد برای جمع صحبت کنند. در این زمان چندتن از حضار خواستار حضور در پشت تریبون و بیان نظراتشان شدند که رهبری از مجری پرسیدند کسی نمانده که صحبت کند؟ مجری پاسخ داد اگر شما اجازه بدهید، همه‌ی جمع هزار نفره‌ای كه این‌جا هستند، دوست دارند صحبت كنند اما وقت محدود است.

در این هنگام رهبر انقلاب به یکی از جوانان در وسط جمعیت که پرشورتر از بقیه خواستار حضور در پشت تریبون بود اما توسط برگزارکنندگان مراسم نشانده شد، اشاره کردند و گفتند: «آن آقایی كه پا شده بودند، ایستاده بودند و نشاندندشان ... شما بفرمائید».

جوان متقاضی در جایگاه قرار گرفت و خود را دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف معرفی کرد. وی ابتدا از نحوه انتخاب افراد برای صحبت نزد رهبری گله کرد. این گلایه افرادی بود که نوبت بیان نظراتشان را نیافته بودند و با تشویق حضار روبرو شد.

وی با انتقاد به رهبری ادامه داد: من شاید چهار-‌ پنج سال است كه به صورت جدی‌تر روزنامه می‌خوانم و مجلات را مطالعه می‌كنم. این مدت واقعاً به یاد نمی‌آورم كه مطلبی را با عنوان نقد رهبری خوانده باشم ... نقد رهبری را هم به شكل عمومی می‌شود مطرح كرد و هم به صورت خاص در مجلس خبرگان. من احساس می‌كنم اگر چنین نشود، این شرایط منجر به نفاق و كینه می‌شود؛ مثلاً یك چیزی كه در ابتدا یك انتقاد ساده است، چون بستر مناسبی برای بیان پیدا نمی‌كند، ممكن است جنبه‌ی مغرضانه به خود بگیرد و كم‌كم بی‌انصافی هایی پیدا شود.

اما رهبر معظم انقلاب ضمن گوش دادن به سخنان ایشان(با وجود به پایان رسیدن وقت سخنران) در برخوردی نرم و آرام پاسخ دادند:

« خیال نکنید من از شنیدن اینجور حرفها ناراحت میشوم. نه...، من از اینکه این حرفها زده نشود، ناراحت میشوم. در جلساتِ دانشجوئى، دانشگاهى که اینجا هستند، بنده گاهى که ببینم حالا بعضى‌ها روى ملاحظه، روى احترام، روى هرچه، بعضى از این حرفها را که خیال میکنند من خوشم نمى‌آید، نمیزنند؛ از نگفتنش ناراحت میشوم؛ از گفتنش مطلقاً ناراحت نمیشوم.

اینى هم که گفتند از رهبرى انتقاد نمیکنند، شما بروید بگوئید انتقاد کنند. ما که نگفتیم از ما کسى انتقاد نکند؛ ما که حرفى نداریم. من از انتقاد استقبال میکنم؛ از انتقاد استقبال میکنم. البته انتقاد هم میکنند. دیگر حالا جاى توضیحش نیست؛ انتقاد هم هست، فراوان هست، کم هم نیست؛ بنده هم میگیرم، دریافت میکنم و انتقادها را میفهمم.

چند سال قبل یکی از نشریات دانشجویی از بنده انتقاداتی کرده بود. خواستند برخورد کنند اما من گفتم برخورد نکنید این ها اشکالی ندارد اجازه دهید بنویسند.»

والعاقبة للمتقین...

منبع: بولتن
نظرات بینندگان
محمد قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۱۰
۱۴
بیان حرف حق و واقعیت مثل ته خیاره !!!
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
ناز نفست ... همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حزب فقط حزب علی و رهبر فقط سید علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۰۸
۱۸
نقویان حزبش حزب خداست... حزب الله واقعی یعنی این...
as
|
Iran (Islamic Republic of)
نه داداش اشتباه نکن آقای نقویان یک حزب الهی ، بی شک طرفدار رهبریست.
تازه اول عشق است
|
Japan
|
۱۲:۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲۱
۷۰
نمیدنم فایل های صوتی این سخنرانی ها رو گوش کردید یا نه
این استاد اخلاق توهین کردند یا نقد؟
حیوان دانستن رئیس جمهور قانونی یک مملکت نقد است؟
محمد (قدیمی)
|
Japan
عشقی جان رسم و عرف و قانون جهان اینه که با انسان به روش انسانی صحبت میکنن و جواب هم میگیرن !! حالا اینکه مثلا یک دنیا انسان وارسته و کاردرست (نه مغرض) بیان به نفر یا چن نفر یه واقعیت وحقیقت رو بگن ولی توی کله ی طرف فرو نره و تازه اون نفر زمام مدیریت چند ملیون نفرو هم متاسفانه بعهده داشته باشه که با نامدیریتی ش داره همه چی رو از بین میبره با چه زبانی باید حرف رو فرو کرد توی ملاج طرف ؟ .....
ناشناس
|
Japan
زمان اصلاحات گفته میشدتیکه بزرگه گوشش بود
محمد (قدیمی)
|
Japan
جوابی که به عشقی دادم توهین نبود که نزدی !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۷
۱۷
جوابی دارم درمورد اون خاطره ای که متبرک و متیمم! کرده نوشته تون رو:
عاقلان دانند!!!
as
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا حرف نزنی سنگین تر هستی.
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
پس امثال تو ندانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میدانند
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
فکرمیکنند که میدانند!!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
آنکس که نداند ونداند که نداند
در جهل مرکب ابد دهر بماند

برادر حاتم طائی توی ناودون طلا خرابکاری کرد مشهور بشه توهم زورت رو بزن نوره
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
as تو بلدی حرف بزن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۴۴
۲
وقتی کسی حرف حق میزنه باید ازش حمایت کرد، نه به بهانه اینکه رسانه های ضد انقلاب و ... اسمش رو تیتر کردن بکوبیمش و همش تخریبش کنیم.
برید ببینید کجای کار اشکال داشته که صدای ایشون در اومده.
فقط وقتی از شما حمایت کنه میشه روحانی خوب و مورد اعتماد؟
یه بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
این نورا چی میتونه باشه؟
مسئله این است ؟
بابا اینکه همه جاش سوختگی داره الا زبانش !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده ی خدا تو خجالت نمیکشی که در مورد همه جای یک زن نامحرم نظر میدی!؟تو مسلمانی!؟
از خدا بترس!
نازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲۱
۱
صراط تو هم گوش کن و به جای توهین وتمسخر نقد درست را یاد بگیر
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۳
۱۱
سلام.ببخشید اگه احمدی نژاد که این حرفا رو زده بود می شد ضد انقلاب و منافق و ضد ولایت فقیه!کمااینکه تا حالا هم حرف هایی زده که درحد تفکر بعضی ها نیست و توی یه نخود نمی گنجه اما الان شده ضد انقلاب!!
عجیبه...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
قربون آدم چیزفهم
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۸
۲
رئیس جمهور با ندانم کاری های خود کشور را به ویرانه وبه زمین سوخته تبدیل کرده؟!! حامیان دیروز وامروز این اقا باید به خاطر اشتباه وعدم بصیرت شان از ملت ایران عذرخواهی رسمی کنند واز تمامی مسئولیتهای خود که ثابت کردند به ناحق اشغال کردند استعفاء دهند از صدر تا ذیل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رئیس جمهور با ندانم کاری های خود کشور را به ویرانه وبه زمین سوخته تبدیل کرده؟................. ببین میخواهی انتقاد کنی اول فکر کن بعد حرف بزن تا کسی برای حرفت محل باز کند من خودم با ایشان در خیلی موارد از جمله عدم اطاعت از رهبری در قضیه مشائی مشکل دارم و قطعن در موارد اقتصادی اما اینکه زمین ویرانه ؟؟؟؟؟ دوست عزیز کمی برای سخن گفتن از تعصبت بکاه
نازی جوووووووووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۳
۳۵
انتقاد رو از کسی میکنن که که راه خطایی رفته باشه نه رهبر عظیم الشان ما که در راه حق در حرکت هستن
یاحق
as
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیز من در سخنان پیش از خطبه های سه هفته پیش ، آقای نقویان ثابت کرد پشت رهبریست ، اشتباه نکن ایشان مثال آورده و منظورش رهبر عزیزمان نبوده است.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا خوبه بنده ی خدا خودش هم اشاره کرده از این چاپلوسی ها بدش میاد و دوست داره ازش انتقاد بکنند ولی شما ول کن نیستید انگار... خودش هم بخواد شما کاسه لیسان نمیگذارید به حرف دل مردم گوش بده
بچه آبادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
انتقاد میتواند به نحوه اجرا باشد نه اینکه راه و خط غیر الهی باشد دوستان کمی با تامل و اندیشه دفاع و یا حمله کنند قطعن رهبر معظم انقلاب یک معصوم نیست که اشتباهاتی نداشته باشد و اتفاقن در دین ما بر نقد و نصیحت به هم دیگر توصیه اکید شده است اما متاسفانه سیاسی بازی و نگاه تمام سیاسی به همه چیز باعث شده تا ما جنبه های دینی را فراموش کنیم به هر حال هر کس که خواهان بهتر شدن است چه بنفع خود و چه بنفع اجتماع از نقد شدن هراس ندارد.
سید علی خامنه ای دلبر دل است
سید محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۳۳
۲
یک سوال :به نظر شما حضرت علی (ع) بود،چه می کرد؟

وقتی یقین به فساد پیدا کردی و نگفتی باید به مسلمان بودنت شک کنی.....زنده باد رهروان راه حق
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
تا ضرر رفع فساد چقدر باشه؟
بعضی ها تو نظام فساد مالی دارند که بسیار هم پشتشون محکمه
مثل .............
اگه به اینها گیر بدیم فتنه میکنند و نظام دینی به خطر میفته
همون طور که افتاد
اینی که کسی فساد میکنه ولی اسم خدا و امام زمان برفرار است خوب و مطلوب نیست ولی اگه برای رفع فساد کل نظام اسلامی و اسم خدا و قران از نظام برداشته بشه این مفسده بزرگتری است

باید بعضی ها رو مثل تف سربالا تحمل کرد
مثل .............
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲۰
۳
حالا صراط!اگه بر فرض محال!ایشون اصلاح طلب شده باشن مشکلی داره؟!! این همه اصولگرا بودن چه گلی به سر ملت زدن بزار یه چند صباحی هم اصلاح طلب باشن شاید فرجی شد!
به امید ظهور ان منتقم....یا قائم ال محمد.
محمد (قدیمی)
|
Iran (Islamic Republic of)
امام حسین هم دنبال اصلاحات بودن اصلا خط اساس اسلام خط اصلاحات هست منتها باید ببینیم این اصلاحات مد نظر کیاس !! مد نظر آقای احمدی نژاده ؟ مد نظر سازگارا ؟ گنجی ؟ مد نظر آمریکا ؟
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل اینه که اصلاح طلب جماعت به امید ظهور منتقم نیست
که اگه بود اکبر گنجی دوستشون نبود
چرا اکبر گنجی طرفدار تفکر اصلاح طلبی شده
چون از این تفکر امید فرجی نیست
چون این تفکر به فرج امیدی نداره
به امید ظهور منتقم خون سالار کربلا
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۱
۲
ما كه نفهميديم
اين بولتن نيوز و صراط و .. يه بار ميگن نقويان خوبه يه بار ميگن بي ادبه يه بار ميگن مبرز يه بار ميگن ..
يه بار بگين چي ميگين
ممنون
حزب اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۰
۴
با سلام خدمت همه دوستان چه طرفداران نظام چه مخالفان.
بنده شاید اکثر سخنرانیهای حاج آقا نقویان رو گوش دادم و با عمده تفکرات ایشان آگاهم ، دقیقا سه هفته پیش آقای نقویان در نماز جمعه تهران سخنران پیش از خطبه ها بود من سخنان ایشان را گوش دادم و ای کاش صراط عزیز هم این سخنرانی رو تهیه و در اختیار مردم قرار دهد ، آقای نقویان در آن سخنان ثابت کرد که یک ولایی به تمام معناست و بی شک انتقادات ایشان از سر دلسوزی میباشد و مخالفین نظام هم بیخود به دلشان صابون نزنند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
در حرف وسخنرانی بله صددر صد ولایی هستند
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۳
۳
من آقای نقویان را دوست دارم و از ایشان میخواهم برای اینکه بعضی از مخالفین نظام یه موقع فکر نکنند که ایشان به نظام پشت کرده در یک سخنرانی و یا بیانیه از آنها اعلام برائت کند.
یک دانشجوی فعال سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۱
۶
دلم گرفته از این همه تنهائیت از این همه مظلومیت . نمی دانم چرا به عارضه ی فراموشی دچار شده ایم شب و روز دوندگیت و خدمت خالصانه ات را از یاد برده ایم تو می دانی دوای درد ما چیست ؟ نگو که در این مظلومیتت نقشی نداشتی قبول کن کمی هم مقصر بودی شاید بازی کردن در میدان سیاست را خوب نیاموخته ای، تزویر را نیاموخته ای پس نگو که چرا تو و آرمان هایت را تخریب می کنیم به ما هم حق بده، که در گرد و خاک این روزها تو را، تویی که مهدیمان را یادمان آوردی، عشق به مهدی را به ما آموختی را گم کنیم . آرمانت که همان آرمان انقلاب است را گم کنیم .
بگذار از درد منفعت طلبیان هم بگویم شاید دوای این درد را بدانی ! در این روزها که تو و رهبرم امینم بیش از هر هنگام مظلوم شده اید ما منفعت طلب شده ایم از حرف های آقا برداشت های خودمان را می کنیم، می کنیم چماق ،بر سر تو و دولتت می کوبیم این عارضه وجودمان را گرفته بد دردیست تخریب دیگران دردمان را تسکین می دهد. برای همین است که تو را در رسیدن به آرمان های پاکت تنها گذاشته ایم می بینی چه شده ایم فکری به حالمان کن دعایمان کن . نمی خواهم منفعت طلب باشم . زهرا راست می گفت آن روزها معنای حرفش را خوب نمی فهمیدم .
چه کرده است این درد ما با تو ! کمرت خم شده است اما دم نمی زنی، سکوت می کنی از حق قانونیت که دفاع است می گذری جواب منفعت طلبیهایمان را نمی دهی تا به ندای رهبرم لبیک گفته باشی تا اتحاد باشد روز وشب نداری خودت را فراموش می کنی تا جهاد کنی .
تو مرد میدان های سختی این کلام را این روزها بهتر می توان فهمید و باور کرد پس بر نیروی ایمانت تکیه زن ،کمرت را راست کن، روزنه های قلبت را به نام عشق و ایثار گری به روی نیازمندان بگشا برخیز ،برخیز دوباره بخوان و فریاد بر آور ( اللهم عجل لولیک .... ) تا قلب های خفته بیدار شوند . تا ابر های تیره از آسمان قلبمان کنار روند ابرهایی که نه هوای باریدن دارند و نه هوای رفتن فقط آسمان را تیره کرده اند ما در دو راهی ،شک و تردید گذاشتند تا راه را از بیراهه تشخیص ندهیم و هدف اصلیمان که سوختن در عشق امامان آن یگانه آفریده خدا و جهاد در راه آرمان هایمان است را گم کنیم آری بخوان تا انرژی و نور نهفته در آن کلام ابرها را کنار زند تا طلیعه بهار بشریت را با دل ببینیم و به معجزه عشق ایمان آوریم آنگاه اشعه های نورانی انتظار چراغی شود تا در ظلمت تزویر و بی عدالتی راه را گم نکنیم و از قافله باز نمانیم.
یک دانشجوی فعال سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۲
۹
دوستان این سوال رو از خودتون کردین . چرا رئیس جمهور مثل دولت های قبل نرفت بشینه تو دفترش و حالشو ببره ؟ مگه آزار داشته که قانون هدفمندی رو انجام بده ، سهمیه بندی سوخت رو انجام بده و ... که میدونست با این کارش چقدر تخریب و توهین بهش میکنن ؟ جالب تر اینکه چرا با وجود اینکه شش ماه تا پایان دولتش باقی نمونده ، اینقدر اصرار داره فاز دومش هم عملیاتی بشه ؟ بره تو دفترش راحت بشینه ، این چند ماه هم سپری بشه ؟ هان؟ .......... فقط یک دلیل میشه براش پیدا کرد . خدمت خدمت خدمت
بعضیا که خیلی پرتن دیگه . در جواب این سوال میگن ، میخواد مردم رو آزار بده !
امیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستان این سوال رو از خودتون کردین که چرا رییس جمهور این اواخر سفر استانی نمیره؟
آخه میدونه که استقبال کنندگانش کمتر از .............
یک دانشجوی فعال سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
نه دوست خوب من . اساسا شما مساله سفرهای استانی رو اشتباه فهمیدی . دلیل سفرهای استانی که فقط استقبال مردم نیست که به قول تو چون الان استقبالی نیست ، (البته به نظر تو) پس سفر استانی هم نیست . فلسفه اصلی سفرهای استانی تصویب پروژه های نختلف استانی است و از آنجایی هم که امسال سال پایانی دولت است ، پس به فرموده رهبری عزیز ، دولت مشغول به اجرا در آوردن مصوبات قبلیش است و دیگه لزومی نداره مثل قبل ، سفر استانی بره . لذا میبینیم که در این روزها ، رئیس جمهور بیشتر مشغول افتتحاح پروژه ها است در استانها .
یک دانشجوی فعال سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۱
۵
مشكل كجاست مشكل انجا پدیدار می شود كه شما خود را خادم و نوكر ملت دانستی نه ریس جمهور ! كسی كه خادم ملت باشد با او این چنین سخن میكنند همه دستور می دهند همه به خود اجازه میدهند كه در كار اجرایی كشور دخالت كنند، از منبری بگیر تا كوچكترین عضو از جامعه می دانی چرا ؟ چون خادم هستی نه ریس جمهور می دانم كه به مساجد و حسینیه ها سر می زنی ایا دیده ای كه اكثر جامعه با این افراد (خادم) چگونه برخورد می كنند منظور خادمهای عزیز و محترم است، همه به انها دستور میدهند اقای خادم چرا استكانها این جور است ؟ چرا صندالی انجاست یا اینجاست ؟ چرا اینجای فرش اینطور هست و هزار ان گیر های سه پیچ دیگر این طبیعت خادمی است ولی خادم با تمام تواضع و فروتنی كه دارد همه انها را قبول می كند و سعی میكند كه همه را راضی نگه دارد چون عاشق كارش هست چون دارد برای رضای خدا كار میكند چون نیتش خیر است چون برای ابا عبدالله یا خدای بزرگ كار میكند نمی دانم شاید بیشتر به چهره این خادمان نگاه كنید در هیئت ها و مساجد كه با چه روی گشاده و بازی از مهمان خدا و پیغمبر ائمه استقبال میكنند در صورتی كه همه به انها گیر می دهند . اما شما هم ای خادم ملت اقای احمدی نژاد این روزها مثل همان خادمهایی شده ای كه فقط كار و تلاش برای عزت و سربلندی نظام ی كه با خون هزاران شهید ابیاری شده است و دین اسلامی كه تا اینجای كار میلیون ها انسان جان خوشان را فدای ان كرده اند .چه بسیار انسانها از همه چیز خودشان گذشتند و دنیا را به دنیا طلبان سپردند و برای خودشان در عشر كبرایی خداوند چیزی دست و پا كردند تا اسلام باقی بماند .در همین عصر معاصر بودند افرادی مثل مرجع عالی قدر بروجردی كه برای كمی عصبانی شدند یا صدای بلند دادن بر سر یك طلبه یك سال روزه می گیرد و به در خانه ان طلبه مراجعه می كند و چندین بار حلالیت می طلب چرا اقای بروجردی این كارها انجام می داد چون از دنیا طلبی و مادیات فرار كرده بود و به معنویت روحانیت اصیل فرو رفته بود كجایند علمایی كه مثل اقای مرعشی نجفی در روستا های دور افتاده روزه بگیرد در عوض جمع اوری كردند كتب دینی و اسلامی كجایند این انسانهای فاخر !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز بزرگترین مشکل همین بت سازی و عدم توجه به ضعف ها و قوتهای افراد است اما برای یک جوان فعال سیاسی اهل ولایت !!! مهمترین شاخصه افراد باید ولایت پذیری باشد آنهم نه در شعار بلکه در عمل ایا بنظر شما انجام دادن کارهای زیاد یک شاخصه است ؟ که البته هست ولی ایا بی اعتنائی به نظر و امر رهبری در قضیه مشائی و راکد گذاشتن امر ایشان بمدت یک هفته و یا یازده روز خانه نشینی ( با هزار ضرب و زور و چسب از نوع یک دو سه هم به کت من نمیرود که ایشان مشغول دور کاری و یا بیماری بودند ) اطاعت از امر ولایت است ؟ نه برادر من شما هنوز وارد عرصه نشده ای و صد البته روحی پاک و نیتی صاف داری اما یک نکته را فراموش نکن شعار دادن سخت نیست عمل کردن سخت است البته مردم هم از کسی که خود را کاری نشان دهد خوششان می اید ولی اگر بخواهیم درست نگاه کنیم ایشان هم نقاط قوت دارند و نقاط ضعف بسیار و صد البته بزرگترین اشکال ایشان از نظر بنده همان تعلل در اطاعت امر ولایت است و بس
یک دانشجوی فعال سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
اما شما دوست خوبم . به تو پیشنهاد میکنم نظرات من رو درباره ی این موضوعات در قسمت " کمپوت الصفاط " و همینطور " آیا طرح استخدام 125500 نفر بازی حلقه انحرافی است ؟ " رو مطالعه کنی . فقط همین .
ایراندوست
|
Germany
|
۱۵:۲۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۱
۴
نقویان در دل خیلی از مردم ایرا ن جا داره....چرا که همیشه حرف دل همونا رو می زنه....سخن هم کز دل بر آید لاجرم بر دل نشیند....
زنده باد نقویان
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲
۴
بنده منتقد جدی احمدی نژادم، و طبعيتا مخالف تعريف های امثال خانم رجبی از ايشان. حتی به اندازه ی برخی اصولگراها هم به احمدی نژاد خوش بين نيستم. و برای پايان کار خودمان با او دعا می کنم که خدا به خير کند ، اما ...
اما داستان آقای نقويان فرق می کند. دوستانی که سابقه ی ايشان را از نزديک بدانند مي فهمند که اين حرف های ايشان نمک به زخم زدن است نه انتقاد و البته هدف ايشان هم چيز ديگری است . .................. انتقادهای تند نوری زاد به دوم خردادی ها و بعد مراجع و بعد احمدی نژاد و بعد .... يادتان هست؟!
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۳
۱
lمسلما حقیقت برای شماسخت است گوینده اش فرقی نمی کند .
خود من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۹
۳
اصلاح طلب حق جو آزاده و مستقله و واقع بین حالا نقویان دوست داشت اصلاح طلب باشه.
بچه آبادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
اصلاح طلب حق جو آزاده و مستقله و واقع بین....... جوک جالبی است کمی بیشتر اگر رویش کار کنی فکر کنم جزو جوک های برتر سال بشود ............... میشود چند تا از حق جوئی ها را نام ببری ؟ آها یادم افتاد نمیخواهد زحمت بکشی همان مردم خداجو و حق جوی دوران فتنه کافی است که روز عاشورا از بس حرفشان شنیده نشد با ضرب و تیمپو خواستند حرفشان شنیده بشود یا رفتند توی بی بی سی و صدای آمریکا راحت حرف بزنند . البته مستقل بودنشان از فضای انقلاب و چسبیدن به نظریات جین شارپ . فوکویاما را هم خوب آمدی در مورد ازاده بودنش که شک دارم باید از ستاد ازادگان پرسید تا معلوم بشه نکنه داری برایشان سابقه اسارت درست میکنی
پارادوکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲
۲
اولا متیمم نداریم که! تیمن و تبرک که از یمن و برکت میان!
ثانیا آقا همه نشریات رو که نمی بینن بگن برخورد نکنین! این باید روال بشه در مملکت و تحمل ها بالا بره تا اینقدر سریع درباره یه موضوع و انتقاد ساده چه از رهبری چه پایینتر. مجلات بسته نشه. به قول بعضی آزادی بیان داریم آزادی پس از بیان نداریم! البته قسمتیش رو قبول دارم. آقای نقویان مرد خوبیه. دلسوزه. آقایون یه مقدار فکر کمم در باره حرف هاشون
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۵
۱۱
فدای آقا
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
+
یک دانشجوی فعال سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
اونایی که منفی دادن یقینا مملیه و نورای و مرتاضه و یزید از جهنم . شک نکنین .
تایماز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۲
۵
درود بر نقویان بزرگ...
درود بر طرفداران حق...
عشق سید علی
|
Germany
|
۱۹:۳۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲
۸
قطعا نقویان در دل ماجایی ندارد ایشان یک منتقد اجتماعی نیست یک متدین مومنی است که باید شرط اخلاق را رعایت کند حاج محمود عزیزمییییییییییییییییییییی
امیدی
|
Germany
عزیزم بنویس " عشق احمدی نژاد "
hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۰
۰
توپه توپه
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۳
داشتم با خودم فکر می کردم حرف زدن خیلی راحته، انسان موقعی نشسته و قرار نیست هیچ زحمتی رو متحمل بشه هر حرفی ممکنه بزنه اصلاً کار با درست یا غلط بودنش ندارم اما چیزی که برام سئواله و مهم به نظر میرسه آیا کسی که تجربه اجرایی نداره می تونه در مورد کاری (یا هر کاری)که هیچ تجربه ای نداره اظهار نظر کنه؟ ضمن اینکه ما اگه ارزشی فکر کنیم تو شرایطی که دنیا داره برا ضعیف کردن نظام اسلامی با تمام قوا عمل می کنه بهتر نیست به جای توهین به هم مردم رو به مبانی اعتقادی نزدیکتر کنیم اعتقاد رو توی تفکر اسلامی مقدم بدونیم چه اینکه ما تجربه داریم و دیدیم موقعی که توی دفاع مقدس حمله نظامی بود تحرم اقتصادی بودنفت هم فروش نمی رفت (تو بودجه ای که 24 دلار بسته شده بود نفت رو 8 دلار به سختی می فروختیم) اما پیروز شدیم الان که به اون سختی نیست!
اونجا اعتقاد اصل بود نه اقتصاد!
البته آقای نقویان می تونن تو این شرایط مردم رو به اصولی که توی مکتب ما هست نزدیکتر کنن در جریان حرکت اسلام کم از این وقایع نیست که تحریم و سختی علیه مسلمانان بوده و با مقاومت پیروان مکتب الهی پیروزی برای مسلمانا و اسلام ثبت شده است.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲
۰
اون تیکش جالب بود مردم از خنده(هر جا سخن از اعتماد است، من هرهر می خندم، مدیر عامل سابق بانک ملی)
ریاض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۵
۴
خوش بحال نقویان که یک دوست ملیاردر داره
بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۳
اقای نقویان فدات شم الهی خبرداری به هم دیگه بی تفاوت شدیم حقیقت با مولا علی ع رفت حرف بزنی مساویست با ترور شخصیتی به نظر من برو بالی منبر فقط تعریف وتمجید کن که لااقل این دنیا را خواهی داشت اون دنیا هم خالق میداند وبس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۰
۵
أون دانشجو بنده خدا الان زنده است
مسعود سعيدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۶
۲
اي عطر زلال نفست مژده جانم .
خداوند انشاالله حضرت اقا را مستدام و سالم نگهدارند
آلفرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۲
۱
استفاده از آیات و روایات قرآن و اهل بیت برای اینکه حرف ناجور شایدم ناپسندی رو حق جلوه دادن کار درستی نیست دوما طبق فرمایشات رهبری به اختلافات دامن زدن در استانه انتخابات به صلاح هیشکی نیست بعدشم اقای نقویان حواسش به کار خودش باشه رو منبرا مردم رو هدایت کنه و احترام خودشم نگه داره شما فایل صوتی این بابا رو شنیدی؟ میگه گوشیو بده ریس جمهور خودم جوابشو بدم...!!!
بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۰
۰
آخه چرا حرف حق برای بعضی ها اینقدر تلخه؟
به جای این کارا خودشونو اصلاح کنن
حالا یکی هم پیدا شده حرف دل ما بیچارهارو بزنه اونقدر بهش بتوپید که دیگه هیشکی نگه بالی چشواتون ابروه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دهقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۳
۵۵
من شناخت آنچنانی از حاج آقانقویان ندارم ولی اینومطمئنم سخرانیشون از روی دلسوزی بوده ...
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۵
۵۴
نقويان دلسوز نظام است
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴
۸
مطمئنم که آقای نقویان مدافع رهبر انقلاب هستن
میهنیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
۱
۰
درود بر شرافت آقای نقویان.
حسن طاهرآبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
۰
۰
باسلام و درود به همه کسانی که توهرلباسی دارن بدون منت خدمت وزحمت میکشن که به مردان بینشان شناخته میشونداینکه ایشان حرفی زدن یاانتقادکردن این به این معنی نیست که به اسم انحراف یاضدانقلاب آنراتوصیف کرده موضوعی که گفته میشه بهرحال عادی که دیگران هم نظربدهندمهم اینه که ایشان توچهارچوب جمهوری اسلامی هستند ویه عده احمق ونادان آنراضدنظام میخوانن ،دراین هم شکی نیست که توتمام عالم ازنظرایمان وتقوابهترین رهبرداریم که سایه اش تاظهورحجت خدابالاسرماباشدکه بسیار باهوش ،باتفکروبینش واگرهم مسأعله ای پیش میادرهبرعزیزمون در جریان موضوع هستند خدالعنت کن خاعنین وطن و مزدوران یاعلی