۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱

گفت وگو با مادر28 ساله با 8 فرزند: من ۵ ماه بعد از ازدواج باردار شدم + عکس

کد خبر : ۹۳۷۰۶
به گزارش صراط، مادر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی طی گفت وگویی اعلام كرده كه در سن 14 سالگی ازدواج كرده و 8 فرزند حاصل این ازدواج است.


متن این گفت وگو به این شرح است:

- در مورد خودتان بفرمایید؛ متولد چه سالی هستید؟ چه تحصیلاتی دارید؟ و چند فرزند دارید؟
حداد هستم؛ ۲۸ ساله، متولد سال ۶۲ ، تا سال دوم دبیرستان درس خواندم و بعد ازدواج کردم و بعد از ازدواج وارد حوزه شدم؛ ۴ سال حوزه درس خواندم. الان هم مادر ۸ فرزند هستم.

- در چه سنی ازدواج کردید؟
حدود ۱۴ سالگی ازدواج کردم.

- همسرتان چند سال داشتند؟
همسرم ۱۶ سال داشتند.

- از ابتدای ازدواج مستقل زندگی کردید؟ همسرتان از همان ابتدای زندگی منبع درآمد داشتند؟
درآمد همان شهریه طلبگی بود؛ ۲ سال و نیم منزل پدرشوهرم رندگی کردیم و بعد برای طرح هجرت به یکی از روستاهای رفسنجان به نام امین شهر انار رفتیم. ۳ سال آنجا بودیم پسر سومم آنجا به دنیا آمد. برگشتیم قم؛ یک خانه اجاره کردیم. چند سال قم بودیم و بعد ۲ سال رفتیم بابل. در بابل همسرم ۲ سال تدریس داشتند و کارهای تبلیغ می کردند و بعد مجدد برگشتیم قم و الان هم قم زندگی می کنیم.

- اولین فرزند شما چند سال بعد از ازدواجتان به دنیا آمد؟
من ۵ ماه بعد از ازدواج باردار شدم.

- آن زمان با خواست خودتان باردار شدید؟ آمادگی روحی داشتید؟
بله، من خودم سبزواری هستم و در قم تنها بودم، به خاطر تنهایی خودم بچه آوردم؛ بعد دیدم بچه آوردن خیلی خوب و شیرین است.

- فاصله سنی فرزندانتان چقدر است؟
بچه اولم متولد سال ۷۷، بچه دوم ۷۹ و باقی فرزندانم ،به جز فرزند چهارم و پنجم که یکسال فاصله سنی دارند، باقی همه دو سال تفاوت سنی دارند.

- اشاره کردید خانواده خودتان پیش شما نیستند. اوایل ازدواج در بزرگ کردن بچه ها کسی به شما کمک می کرد؟
پدرشوهر و مادرشوهرم هم بودند. شوهرم هم کمک می کردند؛ البته الان به خاطر مشغله کاری و فعالیت در یکی از گروه های جهادی اصلاً خانه نیستند، اما اوایل وقت آزاد بیشتری زیاد داشتند و کمک می کردند.

- یکی از دغدغه های خانواده ها برای فرزندآوری بحث معیشت است. می گویند وقتی درآمد کافی نداریم و به سختی معیشت خودمان را تأمین می کنیم، چگونه چند فرزند داشته باشیم؟ درآمد شما به چه صورت است؟ آیا نگران معیشت فرزندانتان نیستید؟ تاکنون به مشکلی در این زمینه برخوردید؟
به عقیده من روزی دست ما نیست و روزی دهنده خداست. و لا تقتلوا اولادکم من املاق نحن نرزقکم و ایاهم تا به حال هم درآمد ما از طلبگی بوده است. شکر خدا تاکنون شوهرم نه از جایی قرض گرفته، نه وامی گرفته، حتی همه از ما قرض می گیرند، نه اینکه خیلی پول داشته باشیم، ولی خدا در همین درآمد کممان برکت قرار داده است. خدا را شکر تاکنون محتاج کسی نبودیم. البته بچه های ساده و قانعی هم داریم.
داستانی تعریف کنم، یکی از تاجران تهرانی بود که یک مدتی خانه نشین می شود. از او سئوال می کنند چرا خانه نشین شدی؟ می گوید من زمین های کشاورزی زیاد دارم یک بار سر زمین بودم زنبوری می آمد مرتب گندم بر می داشت و می برد. تعجب کردم زنبور که گندم نمی خورد؟ دنبالش رفتم دیدم زنبور گندم را می برد داخل خرابه ای. در این خرابه گنجشک کوری زندگی می کند که وقتی صدای بال زدن زنبور را می شنود، دهانش را باز می کند و زنبور، گندم را می اندازد داخل دهان گنجشک.
خداوند بارها در قرآن فرموده به خاطر روزی بچه هایتان را نکشید. همان هدایی که به بچه در رحم مادر با بند ناف غذا می رساند، بعد از تولدش هم روزی اش را فراهم می کند.

- شما در زندگی خودتان با شهریه طلبگی چطور معیشت را مدیریت می کنید؟ چون فکر نمی کنم این شهریه خیلی بالا باشد، با ۸ فرزند و اجاره خانه، خوراک و پوشاک و ….؟
این بحث در فکر ما نمی گنجد که خداوند چگونه برکت به مال می دهد. یک ریاضی دان می رود پیش یکی از علما و به او می گوید: «چرا شما می گویید اگر خمس بدهید مالتان ۲ برابر می شود؟ هر عاقلی می داند اگر از ۵ تا ۱ دانه برداریم می شود ۴ ولی شما می گویید می شود۱۰ تا.» آن عالم می گوید: سگ زاد و ولدش زیاد است و در هر نوبت زایمان توله های زیادی به دنیا می آورد ولی گوسفند سالی یک زایمان دارد. ازطرفی انسان ها از سگ تغذیه نمی کنند و گوشتش را نمی خورند، ولی گوشت گوسفند را می خورند. بیماری، گوسفند را بیشتر از سگ از پا در می آورد و می کشد و… بر طبق این موارد، الان دنیا باید پر از گله سگ باشد، ولی پر از گوسفند است.» این برکت خدا برای ما غیرقابل فهم است.

- یعنی شما از ابتدا اصلاً دغدغه معیشتی نداشتید؟ و همه چیز راحت بوده است؟
نه، آسان نبوده است. یا یک بار همسرم رفته بودند تبریز. قم هوا خیلی سرد بود و آن زمان ۵ بچه داشتم، همه بچه ها مریض شدند. من ۲ تا ۲ تا می بردمشان دکتر. کسی هم نبود کمکم کند. تنها بودم. تا اینکه یک شب دو تا از بچه ها تب ۴۰ درجه کردند و من خیلی سعی کردم تبشان را پایین بیاورم ولی نشد. بردمشان دکتر، دکتر گفت یکی از بچه ها باید بستری شود. من دیدم نمی توانم بچه ها را در خانه تنها بگذارم یا این بچه را در بیمارستان بگذارم، ازطرفی وضعیت مالی ام هم خیلی جور نبود. به دکتر گفتم هر کاری لازم است بگویید در خانه انجام می دهم.

- شما گفتید بارداری سختی دارید. ازطرفی زمان بارداری تان هم ممکن است همسرتان به خاطر نوع کاری که دارند کنارتان نباشند تا حداقل در امورات خانه کمکی به شما بکنند. چه چیزی باعث شده از همان ابتد تصمیم بگیرید فرزندان بیشتری بیاورید و این دوران سخت بارداریتان را تکرار کنید؟
آدم وقتی در راه سختی می رود، وقتی هدفش مشخص شده باشد، وقتی بداند به چه چیزی می خواهد برسد، در این مسیر سختی ها برایش شیرین می شود. ولی وقتی آدم فکر کند یک مادر از زمان شروع بارداری تا زمان زایمان، اجر هزاران شهید را دارد، برایش این سختی ها آسان می شود. وقتی پیامبر می گوید وقتی بچه ای در امتم به دنیا می آید، از انچه که خورشید بر آن می تابد برای من با ارزش تر است، و لولود فی امتی احب مما طلعت علیه الشمس، معلوم است که آدم باز هم بچه می آورد. پیش آمده بعد از زایمانم، زمانی که فرزندم را شیر می دهم، دوستانم از من پرسیده اند باز هم می خواهی بچه بیاوری؟ می گویم: شاید به خاطر درد جسمی ام گاهی با خودم فکر کنم نه، ولی بعد به خودم می گویم خدایا من نمی توانم خود را از تمام این ثواب ها محروم کنم. حیف است.

- خانواده شما و همسرتان چقدر حمایت روحی و معنوی از شما می کنند؟ با فرزندآوری متعدد شما موافقند یا مخالف؟
خانواده شوهرم معتقد به بچه زیاد هستند، اما خانواده خودم یک مقدار به خاطر شرایط جسمی خودم نگرانند مخصوصاً مادرم. ایشان فکر می کنند فقط همسرم دوست دارند و من مجبورم و من می گویم خودم هم راضی هستم. ایشان هم راضی می شوند.

- خانم ها اغلب بعد از بارداری دچار افسردگی و بی حوصلگی می شوند و به سختی می توانند به امورات خانه و حتی فرزندشان برسند. خب شما تقریباً پشت سر هم تجربه بارداری دارید. از لحاظ روحی در چه شرایطی هستید؟
این بحث بر می گردد به همان صحبت قبلی ام؛ وقتی آدم هدفش را مشخص کرده باشد، در راه رسیدن به آن هدف با هر سختی مقابله می کند. با یک کسی صحبت می کردم گفتم: شما درس می خوانید گفت بله درس خواندن را خیلی دوست دارم، حتی بچه هایم را می گذارم منزل مادرم و می روم درس می خوانم. گفتم: شما چون درس خواندن را دوست دارید، در راهش هر سختی را تحمل می کنید. من با افرادی که می خواهند مثل من چند فرزند داشته باشند صحبت می کنم و می گویم باید از نظر روحی و باوری با خودتان کنار بیایید. وقتی آدم خودش نخواهد، کوچکترین مشکلی او را از پا درمی آورد. به خصوص بحث افسردگی بعد از زایمان که برای همه خانم ها هست. البته بستگی به شوهرشان هم دارد که چقدر به خانم رسیدگی کند. البته باز هم تأکید می کنم اگر هدف مشخص باشد، انسان ضربه نمی بیند.

- شما از همان ابتدا خودآگاه و با هدف مشخص اقدام به این کار کردید؟
بله، کاملاً.

- یک مقدار از وضعیت منزلتان برایمان بگویید؛ اینکه منرلتان چند اتاق دارد؟ بچه ها اتاق مستقل دارند؟ چه امکاناتی برای بچه ها در منزل دارید؟
فضای مفید خانه ما ۲ تا اتاق است؛ یک اتاق اتاق نشیمن است و یک اتاق دیگر هم اختصاص به کارها و مراجعات همسرم دارد. البته دو اتاق کوچک هم در انتهای حیاط داریم که وسایلمان را در آنجا گذاشته ایم.

- چه امکاناتی برای بچه ها فراهم کرده اید؛ پلی استیشن، بازی های جدید، کامپیوتر و…؟
بچه هایی که با هم بازی می کنند احتیاجی به اسباب بازی ندارند. من خودم شخصاً عقیده دارم بچه هایی که با عروسک، بازی می کنند، خودخواه می شود. من تا به حال به جز یک بار که رفته بودم کربلا و برای بچه هایم دو تا عروسک آوردم، برایشان عروسک و اسباب بازی نخریده ام. بچه هایم با هم بازی می کنند، با هم دعوا می کنند، از حق خودشان دفاع می کنند و… وقتی بچه هایم با هم دعوا می کنند، من طرفداری هیچکدام را نمی کنم. می گویم خودتان مشکلتان را حل کنید. این بچه ها یاد می گیرند که باید از خودشان دفاع کنند و ناز نازی بار نمی آیند.

- شما زایمان هایتان طبیعی بوده است؟ الان بیشتر خانم ها تمایل به سزارین دارند.
بله. بچه هایی که طبیعی به دنیا می آیند، چند درصد با هوش تر هستند از بچه هایی که سزارین می شوند. سلامتی خانم ها در زایمان طبیعی است.

- برای تربیت بچه ها از چه روش تربیتی استفاده می کنید؟ مطالعه می کنید؟
مشکل ما این است که فکر می کنیم بچه که به دنیا آمد، باید او را تربیت کرد؛ در حالیکه اشتباه است. اسلام می گوید از قبل از ازدواج باید به فکر تربیت بچه باشی. می گوید وقتی می روی خواستگاری دقت کن آن دختر یا پسر می تواند مادر یا پدر خوبی برای بچه ات باشد یا نه؟ اما الان این نگاه عوض شده است. فطرت انسان گرایش به خوبی ها دارد.
یکی از معصومین می فرمایند شما سعی کنید بچه را بد تربیت نکنید. اگر بگذاریم از همان ابتدا بچه از کانال کانالی که خدا گفته بزرگ شود، خوب تربیت می شود.
روان شناسی اسلامی اگر بخواهیم بدانیم باید نامه حضرت علی به امام حسن را بخوانیم. البته من کتاب مسئولیت و سازندگی آقای صفایی حائری را هم برای بحث تربیت فرزند پیشنهاد می کنم.

- بچه های شما تاکنون اعتراضی نسبت به امکانات کمترشان در مقایسه با دوستانشان نداشته اند؟
مشخص است که بچه ها گاهی از این دست حرف ها می زنند. اما باز هم این بر می کردد به بحث تربیت که فرزند جوری بار بیاید که این مسائل خیلی برایش مهم نباشد. در این گونه موارد با بچه ها حرف می زنیم و را و روش درست زندگی کردن را بهش می گوییم و بچه می فهمد که دنیا چقدر بی ارزش است. همسرم در این خصوص خیلی با بچه ها با زبان خودشان صحبت می کند. تمام بچه ها بچه های خوبی هستند ما پدر و مادر بچه ها را بد می کنیم. اگر مادری بعد از یک مهمانی خودش از تجملات و زندگی میزبان با حسرت تعریف کند، بچه هم اینگونه بار می آید. اگر بچه بی ارزشی دنیا را در نگاه پدر و مادرش ببیند، برای او هم این مسائل بی ارزش می شود. اما متاسفانه درد دین در جامعه ما کم شده است. خانواده ها ازینکه نکند بچه به خاطر برخی نداشته ها ناراحت شود، یا به قولی عقده ای شود، هر چیزی که بچه بخواهد بلافاصله برایش تهیه می کنند ولی غافل از اینکه سختی ها انسان های بزرگ تحویل جامعه می دهد.

- من متوجه شدم همسرتان خیلی کم منزل هستند و ولی حضور پررنگ و مؤثری دارند. ایشان چه رابطه ای با شما دارند؟ چه اخلاقیات خوبی دارند که می توانید به آقایان توصیه کنید؟
همسرم کم منزل هستند ولی وقتی هستند حضور پررنگی دارند؛ با بچه ها صحبت می کنند. من تربیت خوب بچه ها و احترامی که به ما می گذارند را مدیون شوهرم هستم که با بچه ها رابطه صمیمی دارد. اغلب آقایان وقتی خسته با منزل می آیند و بچه ها سر و صدا می کنند ناراحت می شوند و به خانم می گویند بچه را ساکت کن ولی همسر من اینطوری نیستند.
آقایان باید رعایت خانم هایشان را بکنند. نه اینکه مدام در منزل باشند و کار کنند، بلکه الان اغلب خانم ها گله دارند که همسرانشان کارهای بیرون از منزل را می آورند خانه؛ پای کامپیوتر و لب تاب می نشینند. در حالیکه باید سعی کنند اوقاتشان را با بچه ها و خانواده بگذرانند؛ با بچه ها بیرون بروند، بازی کنند و… ما الان مسافرت های زیادی می رویم. هرچند بیشتر به خاطر کار تبلیغ است. ولی حتی در آنجا هم همسرم بعضی از بچه ها را با خودشان می برند تا به من کمک کنند.

- از بچه هایتان هم برایمان بگویید؛ سن و سالشان، خصوصیات اخلاقی و خوبشان؟
خدا رو شکر یک صفت مشترک بین همه بچه هایم، خصلت دلسوزیست؛ هم نسبت به یکدیگر و هم نسبت به من و پدرشان.
دختر بزرگم، مطهره، اول دبیرستان است؛ رشته معارف در جامعه الزهرا می خواند. دختر دومم محدثه، دوم راهنمایی و فرزند سومم مهدی کلاس پنجم، بچه چهارم مهدیه کلاس سوم و بچه پنجم کوثر کلاس اول، بچه ششم ابوالفضل پیش دبستانی، بچه هفتم فاطمه ۳ ساله و بچه هشتم عباس که ۴ ماهش است.
نظرات بینندگان
دختر شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۸۶
۱۳
.........................................
نقطه چین هارو خودم گذاشتم!نه صراط!چون حرفی واسه گفتن نداشتم!!
واله
|
Iran, Islamic Republic of
ايشالا كه براي سلامتي اين خانم مشكلي ايجاد نكرده باشه
اگه يارانه 5 برابر بشه احتمالا همه خونواده ها دست به كار بشن
ولي فكر كنم تا بچه شون به دنيا بياد پشيمون ميشند
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۱۳۲
۱۹
خدا همشونا سالم نگه داره..آمین
مرتاض
|
Iran, Islamic Republic of
خدا بهشون سلامتی بده
حاجی پروژه کنتراتی بود
آفری
|
Poland
|
۲۳:۵۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۱۰۰
۲۳
خداوند سایه پدر و مادر این خانواده را از سرشان کم نکند . خانواده پر جمعیت یک لذت دیگری دارد ولی از این خواهر میخواهم مواظب سلامتی خودشان هم باشند .
و من ا... توفیق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۹۱
۱۳۲
هدف از فرزند زیاد در زمان قدیم حفظ قدرت وثروت بوده اما الان با این گرونی ها فقط خیانت به فرزنداست
z6472
|
Iran, Islamic Republic of
ببخشید یه سوال الان 90 درصد مردمی که 1 یا 2 تا بچه میارن خیلی وضع اقتصادی و فرهنگی شون خوبه!!! ؟؟؟؟
خیانت به فرزند اینه که نتونیم خوب پرورششون بدیم ...
خیانت اینه که بهشون یاد ندیم خدا دارند و روزیشون دست خداست. کاری که فک میکنم در حق شما شده! به فکر خیانتی که در حقتون شده باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۱۷
۲۴۲
روانی تر از اینا تو عمرم ندیدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۹۲
۲۶
امیدوار شدم
سیدمهدی موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۰
۱۷۸
سرکار خانم مهم کیفیت تربیت است نه کمیت جمعیت.
به صرف روحانی بودن همسر و سکونت در شهر مذهبی در حق رشد و سعادت آینده فرزندانتان جفا نکنید.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۷
۱۱
اینا که 7 فرزند دارند یکی دیگش کجایه
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۸۸
۱۵
اگر ادم بتونه بچه خوب تربيت كنه هيچ ايرادي نداره 20 تا بياره!20 تا ادم خوب به دنيا اضافه كرده!ولي اگر نمي تونه همون يه دونه اش هم اضافه ست!بهتر كه نمياره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۷۴
۲۲
احسنت ، بهتره آقایون بورژوا برن آیه 20 سوره حدیدو بخونن .
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۳۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۵۳
۱۶
این نان طلبگی عجب برکتی دارد !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۵۸
۱۸۷
این چه وضع چادر پوشیدنه،آدم همین چیزارو میبینه که از اسلام می گریزه دیگه
باحال
|
Iran, Islamic Republic of
به سبک جديد آرايش مي کردن و مانتوي کوتاه و تنگ مي پوشيدن و چادرشون را ول ميکردن پشت سرشون و يه نمه زلفاشون را ميذاشتن بيرون، به اسلام متمايل مي شدين اونوقت؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۶
۶۳
ماشالله.من که تو خرج دو تاش موندم.
ولی فکر مییکنم اگه آدم ساده بگیره میتونه زیاد بچه بیاره.
من الآن دو تا بچه دارم فقط شهریه مدرسه هاشون هشت میلیونه بردمشون ارتودنسی اونم شش میلیون.با هزینه خورد و خوراک ولباس و...
از سر مونم زیادن
امیر1977
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۵۹
۱۱۱
این خانم اینو نگه چی بگه؟ ..............
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۸۶
۱۹
جالب بود این یعنی ترویج یک مدل از سبک زندگی
يك دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۱۵
۳۶
خدا انشاالله به اين مادر قوت وتوان مضاعف عنايت فرمايد والگويي براي جوانان ما باشد هم دررابطه با سن ازدواج هم براي اوردن اولاد صالح ونيكو در جهت منويات رهبر عزيزمان براي رشد جمعييت به خصوص شيعه
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۸
۵۰
عکس مادر بچه ها رو ننداختید؟ در ضمن این خانم چرا دوست داره فقط با بچه دار شدن ثواب بببره.این همه کار با ثواب.
abas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۳۶
۸۶
درود براین شیر زن شیعه،ای کاش خانمهای ما هم اینقدر درک وفهمشون بالا بود
طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۲
۱۴۷
خیلی ضایع س
بصیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۱
۱۱
یکی از بچه ها تو عکس نیست!
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
نگاه كن در آغوش پدر
مهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۴
۳۶
هزار هزار آفرین به صبر و عقلانیت همسر این روحانی . با همه سختیایی که داشتن این همه فرزند ممکنه داشته باشن ولی بازم خم به ابرو نیاوردن و ذره ای گلایه نکردن به خدا قسم شوهر این خانم باید تا آخر عمر قدرشناس و شاکر خدا باشه چون بنده موارد بسیار زیادی در اطرافم میبینم که با وجود امکانات مالی بسیار زیاد ... ! نگم بهتره چون فکر کنم اکثریت آقایون متاهل میدونن چی میگم !!!
خود من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۳
۸۹
به این میگن اوج تمدن و مدرنیته!! 5ماه بعد از ازدواج فرزند دار شده!!!!! بعدم 8تا!!!
مصطفى
|
Iran, Islamic Republic of
جناب خود من (تو) ... نوشتن 5ماه بعد باردار شدن ... پس طعنه تون موذيانه تون رو اصلاح كنيد
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۱۲
۲۱
کم کاری خیلی ها رو جبران کردن این زوج عزیز
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۰
۳۵
انتخاب این خانواده کاملا محترم است و خدا بچه ها را برای والدینشان نگاه دارد ... ولی اصلا الگوی مناسبی برای زوج های جوان امروزی نیستند. انتخاب های تحصیلی، شغلی و هدف گذاری های مخصوصا قشر تحصیل کرده با این سبک زندگی جور در نمی آید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
بله ولى بايد روش‌ها و سبكها رو عوض كرد نه اينكه صورت مسأله رو پاك كنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۸
۱۱
چرا 7 تا بچه در عکس هست؟
کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۵۳
۴۰
احسنت بر این شیعه ولایی، شجاع و حقیقی که دغدغه زیاد کردن نسل شیعه دارد.
کسانی که مدعی ولایت‌مداری هستند و از ترس روزی و سختی امر ولایت را توجیه می‌کنند در کلاس زندگی این "مرد" درس زندگی بیاموزند
علی بابا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۷
۷۱
ماشاالله ولاحول ولاقوه الابالله اعلی العظیم به یارانه نقدیشون !!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۴
۱۱
ولی هفتا بچه تو عکسه ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۹
۱۲
شرف ندارید، حیا چطور؟ این چه تیتری است که زدید
استقلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۲
۱۱
تحت تاثیر قرار گرفتم
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۴
۳۸
شما باباتون پولدار بوده ازدواج کردین
نه مثل بابای ما فقیر
اميرعلي
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۸
۱۷
خدا بركت بده به زندگيتون

انشاالله همه جوونها (با توكل به خدايي كه هيچ دستي بالاتر از دست او نيست) زود ازدواج كنند تا راه شيطان براي اغواي جوانان تا حد زيادي بسته بشه

شيطان از شهوت و غفلت انسان رو بيچاره ميكنه
شهوت با ازدواج و غفلت با نماز قابل درمانه انشاالله

در ضمن شهادت پدر بزرگوار حضرت بقيه الله رو به حضرت ايشان تسليت و به ما (دوستداران نه شيعيان)تعزيت ميگويم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۲
۱۴
چه خانواده پر برکتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۷
۷۲
اين يعني جوجه كشي حاج اقا كه فشاري را تحمل نمي كند .زن چه گناهي كرده 8 بار اونم 14 سال اين هنر اين دختر نيست اگر بيش دلش بشيني كاملا ناراضيه . 8 تا بچه تو 14 سال .مگه زن چه گناهي كرده زن شده ومطمئن باشيد اگر ليسانسه يا تحصيل كرده بود 3 تا رو بيشتر نمي گذاشت .بعدشم با اين كارها يارانه بيشتر نميشه كه بلكه هزينه زيادتر ميشه .
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۹۰
۴۲
خدا خیرشون بده، جمعیت شیعه رو زیاد کردن
افتاب گردون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۶
۳۹
افرين به اين همه درك و درايت و بينش
ورشا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۳
۶۶
....

که چی مثلأ ؟؟؟
هموطن
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۷
۷۲
ماهی 460000تومان یارانه نقدی کم پولی نیست...
برای این2غنچه نوشکفته" تولد فرزندان مذکر و مونث بی شمار را آرزومندیم...
"فرزند بیشتر... یارانه بیشتر...
بردیا
|
-
واقعا واست متاسفم اون موقعی که اینا ازدواج کردن یارانه کجا بود
چرا سختی بزرگ کردن بچه تو دوران اصلاحاتو نمیگی حالا که داره حقشو میگیره چشم دیدن نداری
برو خودتو درست کن
مجید
|
-
آخه عقل هم خوب چیزییه ها بنده خدا هزینه زندگیه این ها انقد زیاده که این جمع و ضرب های شما توش گمه فقط چیزی که هست چون به معنای واقعی انسانند و فقط اسم انسانیتو یدک نمیکشند خدا دستشون رو گرفته !!!!
واقعا متاسفم برات که این چیز هارو درک نمیکنیو وقتتو واسه جمع و ضرب گذاشتی...
اگر قرآن رو قبول داشته باشی باید بدونی که خداوند از جایی که بنده حسابشو نمیکنه روزیشو میرسووونه.
اما شما برو به حساب کتابت برس
آزادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۰
۳۶
ما که تو یکی ماندیم.البته به اینها دوبرابر میدهند.وگرنه نمیشود
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۷۳
۲۰
با سلام و تقديم احترام به شما خواهر خوبم.
برايت زندگي خوب، سلامتي جسماني و شادكامي آرزو دارم. دوستدارت فرزانه از بروجرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
به نظرت کسی که هر دوسال یه بچه میاره سلامتی جسمانی براش معنی داره ؟ حرفها می زنی ها خواااااهر!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۵
۶۱
نظري در اين مورد ندارم هر آدمي با خوندن اين خبر نظرش مشخصه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۴۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۲
۹
کشور باید فرهنگ سازی بشه !
صدرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۱
۳۰
خدا خيرتون بده.اي كاش نوع تفكر و هدف در زندگي و سبك زندگي مادران جامعه ي ما هم مثل اين خانوم خدايي باشه.اي كاش چنين زناني الگو در زندگي باشند نه فرهنگي كه ماهواره ها و شبكه هاي الوده ان دارند سبك زندگي اسلامي ما را هدف قرار ميدهند.
درود بر شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۸
۷
ماشاالله،خدا نگه داره،
ولی به نظرم یکی از بچه ها نیست ها!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۷
۲۸
خدا حفظشان کند
شیعه واقعی یعنی این
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۵۱
۷
باور نکردنیه!!!
یعنی واقعا هنوز همچین زن هایی وجود دارند؟
سیمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۵۳
۱۲۲
خجالتم خوب چیزیه صراط متحجر.این مصاحبه ها چیه که میذاری رو سایت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این قبیل خانواده ها کیفیت رو فدای کمیت می کنن.به جای پرداختن حداکثری به تربیت و تحصیل بچه ها به حداکثر کردن بچه ها می پردازن.این یعنی ظلم یعنی افزایش بزهکار در جامعه یعنی افزایش نوجوانان و جوانانی که به جای مادر زائو در خانه دیده اند.این مادر بزرگوار در طول روز چقدر فرصت دارد که به 9 نفر فوت و فن زندگی و بندگی بیاموزد.شما میدانید این مادر جوان نه در ظاهر که در باطن چه ظلمی در حق خود کرده.یک جنین در بدن مادر همانند یک انگل تمام هستی وی رو نابود میکنه.این مادر در طول زندگی خود اگه یه دنیا کلسیم و فسفر منیزیم ویتامین و پروتئین و بقیه املاح مفید و ضروری بدن رو بخوره باز بدنش کم داره.این یعنی نابودی اساس خانه که مادر باشس.
کاتب
|
Iran, Islamic Republic of
ببخشید ولی این نظر شخصی شما هست که بیشتر جنبه مادی و ظاهری قضیه رو نگاه میکنید.کسی که این درایت رو داره و از روی علم و آگاهی به تعدد فرزند دست میزند حتما به فکر سلامتی خود و خانواده و فزرندان هم هست پس خیلی زود قضاوت نکن......مهم تربیت است که مطمئنا ایشان درصدد تربیت یک خانواده سالم و صالح در جامعه هستند....
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
سیمین خانوم بهتره که اگر آمار میگیری درست آمار بگیری چند در صد از بزهکارای جامعه از خونواده های مذهبی اند؟؟؟ جواب نده فقط فکر کن!!! و نکته دوم اینکه درسته شاید این خانوم خدای نکرده به خاطر زایمان ها و مسءولیت های زیاد: دچار مشکل بشن اما خوبه که بدونی هر انسان به خاطر مکتبش جانش رو هم میده چه برسه به سلامتیشو الان تشیع به همچین زنهای قهرمانی احتیاج داره تا با آوردن فرزند و پرورش صحیح اونها زمینه ساز جامعه ی مهدوی باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۰
۲۴
خدا مرگم بده
نرجس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۰
۱۱
اااا،آقای وافی,طرح ضیافت با ما بودن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
پس مشخص شد حاج آقا وقتی خونه نمیره ... میرن طرح ضیافت!!!!
عجب ضیافتی....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
طرح ضیافت یه برنامه مذهبیه که تو اون یه سری دروس معارفی به دانشجوها آموزش داده میشه...چون تو ماه مبارک برگزار میشه اسمش ضیافته در واقع طرح ضیافت معنویه...اینو واسه کسایی گفتم که یا نمی فهمن یا خودشونو به نفهمی میزنن!!!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۲
۸
و من یتوکل علی الله یجعل له مخرحا من حیث لا یحتسب
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۷
۹۴
واقعا که مسخره است....
مریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۰
۴۶
من یکی آوردم و سر زایمان واقعا بیچاره شدم! خدا به ایشون صبر بده!
aref
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۵
۷
انشا ا.. سایه تان همیشه بالا سر بچه هاتون باشه.
طرفدار
|
-
|
۱۶:۴۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۸
۲۴
خداوند انشاءالله به این پدر ومادر قوت و توفیق روزافزون عطا بفرماید-من مردی هستم که علاقه ی زیادی به اینگونه زندگی دارم و معتقدم برکت وجودفرزند صالح وتربیت آن بیش از همه چیز می ارزد.و وجود مادیات اضافی در زندگی وتلاش برای رسیدن به آن فقط دردسر ها را بیشتر می کند-این نمونه ای از سبک زندگی اسلامی ایرانی است- خیلی خوب بود
حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۴
۳۰
سلام جناب حداد
بخدا قسم لذت بردم آفرین برشما آفرین بر مردمانی که اینگونه در حال ازدیاد اولاد ونسل شیعه مرتضی علی (ع) هستند لذت بردم حظ بردم گل به تنم شکفت اگر تمام خانوارهای ایرانی شما را الگو قرار می دادند لرزه بر اندام استکبار و صهیونیت و دشمنان خونخوار وقسم خورده شیعیان ،بیشتر می افتاد و حساب کار دستشان می آمد امیدوارم تداوم داشته باشید. انشاالله همه فرزندانتان عاقبت به خیر و باقیات الصالحاتتان شوند . ماشاالله لا حول ولا قوه الا باالله العلی العظیم .
مرتضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۶۳
۷
و ا... خير حافظا و هو ارحم اراحمين
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۵۱
۱۳
خداوند به برادر و خواهر محترم قوت بدهد و رزق بابرکت و نعمت سلامتی و هرآنچه را از خدای منان می خواهند بحق امام حسن عسکری علیه السلام به ایشان بدهد الهی آمین
يكي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۵
۱۰
حاج آقانخسته...................
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۱
۲۱
خدا براهم حفظتون کنه. واقعا خانم فهمیده ای دارید حاجی. آرزوی یه همچین خانمی رو دارم که رو حمک خدا حرف نیاره
نازی جووووووووووووووووون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۸
۱۲
ما ثابت کرده ایم که میتوانیم!!!!
شما چطور؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۵
۲۵
مگه قرار ما همه طلبه بشیم ؟
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۸
۱۳
هرچه سریع تر نظر "ناشناس " رو از نظرات حذف کن.
مگه خودت کنار جایی که کامنت گذاشتن نگفتی نظراتی توهین و هتاکی باشه رو منتشر نمیکنی.
روانی تو دهات شما فحش حساب نمیشه؟؟
هر چه سریع تر مرتیکه نفهم
فرياد
|
United States
|
۰۱:۲۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۵
۴
عجب!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۵
۱۷
فهمیدم صراط احساسی وشعاری کار می کنه
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۲۳
۷۱
این را هم بگویید که طرف روحانی است و اگر 80 تا بچه هم داشته باشد، تامین است. موضوع این است که مردم عادی از اقشار دیگر توان اداره یک بچه را هم در این مملکت ندارند. به عقیده من این خانواده صرفا یک هدف تبلیغاتی هستند. همین.
باحال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۸
۳۸
صراط بي بصيرت
متأسفم برات با اين خبر گذاشتنت
مثلا اين خبر را گذاشتي که چي بشه
يه عده مجبور بشن تعريف کنن چون اين بندگان خدا خانواده روحاني هستن و اگه از جمعيت بچه هاشون و تعداد بارداري اين خانم بد بگن به فهم و درايت خانواده توهين ميشه
يه عده هم که حرفي را ميزنن که ناحق نيست و اونم اينه که يه زن جوون از 14 سالگي ازدواج کرده، خودشم ميگه که شرايط بارداريش سخته، اما با اينحال 8 تا بچه بدنيا آورده.
مثلا اين بندگان خدا را نشان دادي که مصداق اسلام اينه؟!
که مردم ندونن چي بگن؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۲۵
۱۳
درود درود درود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۷
۲۳
٢٨ سال ٨ تا ٥٨ سال جند تا؟
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۷
۵۱
خدا نصیب نکنه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۴۵
۴
ما شاءالله لا حول ولا قوّة الّا بالله العلیّ العظیم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۸
۶۴
اقا تروخدابس کن همین8تاروخوبتربیت کن باسیمین موافقم.علیرغم حرفهای این خانم یه پزشک میگه اون چقدر داغونه وبه خودش ظلم کرده.توخودت حق حیات نداری؟خدایا به کسی که عقل دادی چی ندادی و..........
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
۰
۱۲
سلام صراط جان چرا این قدر طولش می دی. فیلتر ینگ شما هم آره... .
راستی مگه من چی گفته بودم که گفتین غیر قابل انتشاره؟ راستش جزییات رو فراموش کردم . دارم به خودم هم شک می کنم نکنه حرف خلاف شرع زده باشم یا خلاف شما ... .
تولید کننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۱
واقعا منویات حضرت آقا رو گوش خواهیم کرد و همه باید پیرو فرمایشات حضرت آقا باشیم اگر این آقا نیاز به کمک برای فرزند آوری بیشتری دارد از وی می‌خواهیم قسمتی‌ از آن را به ما واگذار کند تا ما هم از ثواب و لذت آن بهر ماند شویم
Kowsar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۰
بسم الله
باسلام.واقعا خدا قوتتون بده.و ان شاءالله نتیجه هم ببینین.واقعا همچین زن هایی کم هستن ک فقط به فکر خودشون نباشن.
ولی کلا کاری به فرزندها ندارم
از صحبت کردن مادر خانواده خیلی خوشم اومده و امیدوارم من هم بتونم یه زمانی اینجوری منطقی و بادلیل دینی حرف بزنم
در پناه حضرت حق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
۲
۰
منم ۲۵سالمه چهارتابچه دارم وخیلی هم خوشحالیم بچه برکت میاره انشالله موفق باشید
محمدهادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
۱
۰
سلام.خوبید شما؟یه جوان 30ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون.....
......
هستم.متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب.....
احسنت به این خانواده ......
سمانه بانو
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
۱
۰
با خوندن نظرات خیلی خندم گرفت و خیلی گریه!
این دنیا ب فرمایش امام ع مثل مار خوش خط و رنگی هست ک ما رو قول زده و مشغول خودش .انصافا هر روز ب فکر فلان مدرک فلان لباس فلان رنگ .حتی اونهایی ک قشر ضعیف هستن هم در این افکار ب سر میبرند!!!ما ایمان و خدا رو گلاشتیم کنار و فقط داریم اسم خدا و پیامبرو یدک میکشیم با بهانه های واهی مثل اقتصاد و نمیخاهیم کمی سختی بکشیم و مثلا میخاهیم ادای با فرهنگ ها رو دربیاریم و مخالف کار این دووزوج میشیم.
این خانم لیسانسه ب جای اینکه بره تا دکترا بخونه و مثلا دوتا بچه هاش تو مهد بزرگ بشن و غذای سرد بخورن. یا اینکه وقتشو برا نماز مستحبی بزاره یا انفاق کنه همون علمی که تو چند سال بدست اورده رو بهش عمل کرده !!! عمل عمل عمل. ن یدک کشیدن نه شعار دادن نه فرار کرون از کاری که مناسب فطرت یه زنه. رشد زن در گرو گرفتن مدرک خشک و خالی نیست . من مطمعنم بالندی و رشد این بچه ها خیلی بیشتر از مابقی خاتواده هایی هست که زحمت زیاد برا بچه میکشن و پول زیاد خرج میکنند. اخرش هم هیچ تضمینی برا سعادتشون نیست!درک و شعور و عمل و ایمان واقعی این خانواده ستودنیه چون واقعا اهل عملن .ب نزرم ما ب دونسته هامون در حد اول ابتدایی عمل کنیم بهتر از تلمبار کردن اطلاعات عمومی و درس تو مغزمون هست .افزایش نسل شیعه و عمل ب فرمان سید علی قناعت صبر و بردباری فداکاری و ایثار کم توقعی از شوهر ساده زیستی تقویت نفس و کنترل نفس سرکش یک مرحله ای از خودسازیه ک امثال من خیلی باید تلاش کنیم و واقعا بندگی یعنی دل بریدن از دنیا!
صد سال سختی در این دنیا میارزه ب خریدن نگاه خدا و اون دنیا.
کاش منم هم کمی بیشتر از الانم لیاقت و ظرفیت و پختگی و عشق پیدا میکردم و..
امیر حسین
|
United States
|
۰۰:۲۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷
۲
۰
سلام، من از این حاج آقا که پدر موفق این خونواده هستش عاجزانه میخوام که ارتباطی با بنده برقرار کنه جهت مشاوره، ایمیلم رو مدیر سایت داره
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷
۱
۰
من دلم میخاد ده تا بچه داشته باشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷
۰
۰
سلام.
هرچه در ذهنم ایات قران رو مرور میکنم میبینم خداوند مال و اولاد را کنار هم گذاشته و از وابستگی و تکاثر و تفاخر در ان نهی فرموده به جز یکجا:سوره كهف (آیه ۴۶)

الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا (٤٦)
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
۰
۱
چه زن حقبر وبدبختی!!! این الان زنه یا دستگاه جوجه کشی؟!!!!!!!!!!
مامان محمدرضا وحلما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷
۰
۱
به زندگی خیلی امیدوار شدم با صحبت هاشون آ رامش
گرفتم ممنون
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
۰
۱
مانمیتونیم قضاوت کنیم ولی به نظر من این شکل از زندگی اونم توی جامعه الان وشرایط ضعف بدنی خانمها به نسبت زنان قدیم اوج مردسالاری وزن ستیزی است مگ زنان الان چقدر توانایی دارن که در سن ۲۸سالگی پشت سر هم این تعداد بچه مگ زمان پدربزرگها ومادربزرگهای ماست روا نیست به زن ظلم بشه این خانم خیلی صبور وشکیبا بودن که اینجور توجیه میکنن مادرشون درست فکر میکنن امیدوارم خداوند در زندگی بهشون توجه ویژه ای بکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
۰
۰
احسنت درود به شرفش
ببخشید سوال می کنم ایشون خواهر مجرد ندارن؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
۰
۱
میدونید چیه اکثر روحانیها دوست دارن بچه هاشون زیاد باشه اونم از چندتا زن،چون بعضی زنها نمیتونن زن دوم سوم ببینن مجبورن بچه بیارن تا مرد نره سراغ دومی و سومی، ، خدایی برا زن اول سخته هوو بیاد تو خونه، من خودم فامیلهام هستن حاجی میگه بچه نمیاری من زن دیگه بگیرم. به خاطر همینه، بعد درامد روحانیون بهتره ولی خدایی بچه زیاد زحمت داره سخته مادر از بین میره
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
۱
۰
خیلی خوشحال شدم. به یاد روزهایی افتادم که ما پنج خواهر و برادر با هم بزرگ شدیم و الان هم زندگی خوبی داریم و خوب تربیت شدیم. چقدر زندگی در گذشته خوب بود. اگه نگاه درستی داشته باشی متوجه میشی که این همه بچه برکت خداست نه زجر و سختی
ایمان داشتن چیز خوبیه. خدا به شما خواهر عزیز سلامتی بده قطعا با داشتن این دیدگاه بچه های خوبی تحویل جامعه میده.