۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
در جشن سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی صورت گرفت

ملت در مسیر انقلاب + تصاویر

آغاز مراسم رسمی جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی صبح امروز در میدان آزادی تهران آغاز شد که حجم گسترده حضور مردمی موجب شگفتی خبرنگاران خارجی شد. تعدادی از راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعار وحدت وحدت، خواستار اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مسئولان کشور شدند.
کد خبر : ۹۶۱۴۶
"صراط" - آغاز مراسم رسمی جشن سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی در حالی صبح امروز در میدان آزادی تهران آغاز شد که حجم گسترده حضور مردمی موجب شگفتی خبرنگاران خارجی شد.
 
مردم ایران اسلامی سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با خروشی وصف ناپذیر جشن گرفتند تا بار دیگر ثابت کنند یکپارچه و متحد می‌توانند در میدان دفاع از میراث امام راحل حاضر شوند و تا آخر ایستاده‌ا‌ند.

مراسم رسمی یوم الله 22 بهمن در تهران همزمان با سراسر کشور، راس ساعت 10 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و مردم بصیر و همیشه در صحنه و مسئولیت لشکری و کشوری و تعدادی از سفرا و کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی و علما و شخصیت های فرهیخته فرهنگی،سیاسی، کشورهای اسلامی در تهران آغاز شد.

از روزهای گذشته همزمان با دعوت همه گروه‌ها، شخصیت ها و تشکل های فعال در عرصه های گوناگون، دستگاه‌های مختلف نیز تمهیدات لازم را برای آراسته و آماده سازی مسیرهای راهپیمایی عظیم 22 بهمن در تهران بزرگ اندیشیده و از صبح امروز همه چیز برای ثبت یک حماسه دیگر آماده بود.

بیش از 220 خبرنگار خارجی و 1600 خبرنگار داخلی- عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری (در تهران ) و بیش از 2000 خبرنگار،عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثرشبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 300 گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام استان های کشوردر مسیرهای راهپیمایی، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری ـ تصویری دادند.
 
همچنین بسیاری از شبکه های تلویزیونی کشورهای دیگر از جمله شبکه تلویزیونی المنار-الاخبار-روس الیوم – شین هوا چین -فوجی و آساهی ژاپن- شبکهzdf (زد دی اف )آلمان-(سی بی اس ) cbs و آسوشیتد پرس AP نیز آمادگی پوشش خبری برنامه را داشته اند و با استقرار در میدان آزادی، اطلاع رسانی کردند.

استقرار سیستم صوتی بیش از 13 کیلومتردر مسیرهای راهپیمایی ومیدان آزادی و ارائه خدمات صوت به صورت ثابت و سیار در تهران و ارائه بیش از 180 کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استان ها که به عنوان بزرگترین سیستم صوتی مراسم های ملی در کشورهای جهان شناخته شده است .

تأکید راهپیمایان تهرانی؛ امروز نیازمند وحدتیم

تعدادی از راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعار وحدت وحدت، فوری فوری خواستار اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مسئولان کشور شدند.

یکی از راهپیمایان تهرانی نیز دست‌نوشته‌ای را حمل می‌کرد که روی آن نوشته شده بود هشدار به مسئولان، اکنون نیازمند وحدتیم.
براساس این گزارش، در یک غرفه فهرستی از شعارهای جدید مناسب برای وضعیت کنونی ایران و جهان که توسط قرارگاه شهید باقری برای این راهپیمایی با درخواست از شعرای انقلابی سروده شده به همراه بعضی محتواهای فرهنگی دیگر در اختیار مردم انقلابی حاضر در این راهپیمایی قرار گرفت.

 
همچنین مسابقه فراخوان مستندات مردمی از راهپیمایی 22 بهمن ماه توسط این قرارگاه برگزار شده است و مردم انقلابی می‌توانند فیلم‌های کوتاه و عکس‌های خود از این راهپیمایی شکوهمند را به نشانی Setad@q-b.ir ارسال کنند. آثار برگزیده در اختیار رسانه‌های جمعی قرار خواهد گرفت تا بازتاب مناسبی از این واقعه عظیم مردمی در رسانه‌های داخلی و خارجی صورت پذیرد.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران


توزیع تمثال شهدای هسته‌ای
 
تمثال شهید مصطفی احمدی‌روشن، مسعود علی‌محمدی، رضا قشقایی و مجید شهریاری در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن از جمله اقداماتی است که به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت.

به گزارش فارس، پس از گذشت دقایقی از آغاز راهپیمایی موج خروشان مردم خیابان‌های اطراف میدان آزادی را پرکرد، مردم با پرچم‌های «تا آخر ایستاده‌ایم در دست حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی ایران را فریاد می‌زنند.
سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی که با حضور میلیونی مردم از ساعتی قبل در خیابان‌های تهران آغاز شده است با صحنه‌های بی‌نظیری از ولایت‌مداری مردم همراه بود.

برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود «من انقلابی‌ام» حمایت قاطع خود را از سخنان اخیر مقام معظم رهبری که به دولت آمریکا فرمودند من دیپلمات نیستم یک انقلابی‌ام نشان دادند.
مردم با توجه به وقایع اخیر یکشنبه مجلس و رفتارهای برخی مسئولان شعار «دشمن ملت ما تفرقه و نفاق است» اعتراض خود را به رفتار برخی از مسئولان ابراز داشتند.
در طول مسیر راهپیمایی امروز برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف اعم از پیرو جوان، زن و مرد در نظر گرفته شده است.
حوالی خیابان فلسطین دو جوان با اجرای حرکات نمایشی توسط توپ فوتبال و روپایی زدن در حال اجرای نمایش برای راهپیمایان تهرانی هستند.

حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن


چشم‌نوازی ماکت ماهواره سیمرغ

نمایش دستاوردهای علمی کشور در راهپیمایی امروز تهران حس غرور بسیاری از هموطنان را برانگیخت.
در راهپیمایی امروز، نصب ماکت ماهواره سیمرغ بر فراز گنبد مسجد در میدان انقلاب تهران چشم نوازی می‌کرد.
یکی از راهپیمایان تهرانی در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: با وجود تمام تحریم‌ها توانستیم به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم که همه جمع این دستاوردهای در سایه سار انقلاب بوده است. اگر ما انقلاب نمی‌کردیم اکنون هم مانند دوران طاغوت وابسته به غربی‌ها بودیم و هیچ گاه نمی‌توانستیم دستاوردهایی همچون ماهواره سیمرغ داشته باشیم.

در این راهپیمایی حضور دانشجویان و حوزویان از نکات قابل توجه بود؛ دانشجویان و حوزویان همراه با سایر اقشار مختلف مردم با حضور در این راهپیمایی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی و شهیدان با مقام معظم رهبری نیز تجدید بیعت کردند.
همچنین راهپیمایان تهرانی همزمان با راهپیمایی با شکوه و پرشور 22 بهمن پرچم 1500 متری ایران را از حوالی میدان انقلاب به سمت میدان آزادی بر بالای سر خود گرفته و به این ترتیب سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
از طرفی، کنسرت بزرگ سمفونی انقلاب، امروز همزمان با راهپیمایی 22 بهمن در ضلع شمالی میدان انقلاب اسلامی اجرا شد.

براساس این گزارش این کنسرت با تلاش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سقوط چتربازان نیروهای مسلح، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی، اجرای سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش‌آموز و قرائت قطعنامه سراسری 22 بهمن 91 از دیگر برنامه‌های این روز بود.
در حاشیه این راهپیمایی بنرهایی از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه رباتیک به نمایش عموم گذاشته شد. در این بنرها ضمن اشاره به دستاوردهای ایران در عرصه رباتیک به معرفی بخشی از این دستاوردها پرداخته شده است. همچنین پخش پلاکاردهایی در خصوص شهدای هسته‌ای از جمله اقدامات انجام شده در راهپیمایی امروز است.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران
حضور عموها و خاله ها در مسیر راهپیمایی!

عمو پورنگ، خاله شادونه، اجراکنندگان برنامه فیتیله، عمو قناد، خاله نرگس و دیگر مجریان برنامه کودک به همراه شخصیت‌‌های عروسکی مشهور، به اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در راهپیمایی پرداختند.
شبکه‌های رادیویی ایران، جوان، تهران، قرآن و فصلی (بهمن)، با حضور در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن، حماسه حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی را پوشش دادند.
رادیو ایران با ویژه برنامه (طلوع) از ساعت 9صبح تا ساعت 13 عصر برنامه‌های ویژه خود را روی آنتن ‌برد. همچنین، همکاران این شبکه رادیویی با برپایی غرفه در خیابان آزادی همراه گروه برنامه ساز (سلام کوچولو) به اجرای برنامه‌های زنده و شاد برای کودکان پرداختند.

به گزارش فارس، برنامه شبکه رادیویی جوان (درست مثل بهار) نیز از ساعت 9 صبح تا ساعت 13 توسط همکاران این شبکه اجرا ‌شد. علاوه بر استودیوی پخش شبکه جوان استودیوهای سیار واقع در خیابان آزادی تقاطع خیابان بهبودی و خیابان آزادی، تقاطع خیابان نورافکن (روبروی استاد معین ) حماسه 22 بهمن امسال را پوشش دادند.
 
برگزاری مسابقات در مسیر راهپیمایی

مسابقاتی مانند هدفگیری، پرتاب توپ، طناب زنی و همچنین مسابقات نقاشی و کاردستی در غرفه‌های مختلفی با تلاش شهرداری‌های محلات مختلف تهران در مسیر راهپیمایی برگزار شد.

اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور هم مسابقه عکاسی با عنوان « سی و چهارمین تجلی حضور» برگزار کرد.
علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با استفاده از دوربین عکاسی یا گوشی همراه خود مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را به تصویر بکشند و برای اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.etghannews.ir مراجعه کنند.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران



شرکت نسل اول و چهارم انقلاب در کنارهم

نکته قابل توجه در این تجمع حضور نسل‌های اول و چهارم انقلاب دوشادوش یکدیگر است. نسل‌‌های سوم و چهارمی‌های انقلاب همانند نسل اولی‌ها ضمن تأکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب از گرامی‌داشت آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی سخن می‌گویند.
در همین باره خبرنگار فارس به گفت‌وگو با یکی از این نسل‌ اولی‌ها پرداخت وی که ایرج حسینی نام داشت در ابتدای گفت‌وگو خاطراتی از روزهای انقلاب و مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی گفت.
وی همچنین بر فرهنگی بودن انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: مردم برای اقامه دین و ارزش‌های اسلامی به صحنه آمدند همان ارزش‌ها و اعتقادات نیز موتور محرک ملت بود.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود به بیان بخشی از دغدغه‌هایش از جامعه امروز ایران پرداخت و اظهار داشت: ما امروز با تمامی سختی‌های موجود همچنان بر سر آرمان‌های انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستیم؛ البته باید بگویم که امروز برخی از مشکلات وجود دارد اما در اصل انقلاب و ولایت فقیه با کسی تعارف و شوخی نداریم.
همچنین خبرنگار فارس به سراغ یک نسل سومی‌ انقلاب رفت که خود را مهدی حامدی معرفی کرد و در ابتدای گفتگویش گفت: امروز سی و اندی سال از انقلابی می‌گذرد که ما در پیروزی آن نقشی نداشتیم اما اعتقاد ما به آرمان‌های انقلاب باعث حضور همیشگی ما در صحنه‌ها است.

وی با بیان اینکه حضور امروز نسل سوم و چهارمی‌ها تجدید بیعتی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب که فقط باید یاد و خاطره آن روزها را گرامی بدارد، حس انقلاب را در تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری می‌داند.

وی به بیان بخشی از دغدغه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب پرداخت و خواستار توجه بیشتر مسئولان به نسل نوجوان و جوان ایرانی شد و بر این نکته تأکید کرد که دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی راه شهدای جهاد علمی را ادامه خواهند داد تا موفقیت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف ادامه یابد.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران


تأکید بر بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی دشمن

راهپیمایان امروز تهران با سر دادن شعارهای مختلف، خشم و انزجار خود را از قدرت‌های استکباری اعلام کردند.
براساس این گزارش، تهرانی‌ها با سر دادن شعار و حمل پلاکارد و دست‌نوشته‌های مختلف تأکید کردند که تحریم‌های دشمن هیچ اثری بر ملت ایران نخواهد داشت بلکه آنان را منسجم‌تر از گذشته می‌کند.
 
تهرانی‌ها با سر دادن شعارهایی همچون بر ملت مسلمان تحریم اثر ندارد، ما تا آخر ایستاده‌ایم و برخی شعارهای دیگر اعلام کردند که در جنگ اقتصادی هم تا آخرین لحظه مقابل دشمن می‌ایستیم. همچنین تهرانی‌ها پلاکارد‌های مختلفی داشتند که حاوی مضامینی در مورد ایستادگی در برابر تحریم های اقتصادی دشمن بود.

در مراسم راهپیمایی سراسری 22 بهمن 91 قطعنامه ای در 10 بند قرائت شد که به تایید میلیونی مردم خداجوی همیشه در صحنه رسید. این مراسم با شکوه همزمان با اذان ظهر در تهران پایان پذیرفت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرات بینندگان
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۳۷
۱۶
درود
دوتا عکس منکراتی داری بفرستشون مرکز گشت ارشاد پیداشون کنن ارشادشون کنن
کاملا منتظر این عکسها بودم کم گذاشتین
سید یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۲۰
۶
کاش تو که درمورد بی حجابی تند عمل میکنی عکس یکی به آخر رو توضیح میدادی!!!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر شما (نه تو)
عکس یکی به آخری که عادیه
تو همین سایت بگرد اون عکسهایی که مورد نظر منه تو همین سایت عکس خبری بی عفتی و بی حجابیه
البته هردو این گروهها از نظر من ارزش بالایی دارن چه با حجاب چه بی حجاب
امل مفهوم عکس این دخترا اینه که دنیا ببین اینها هم تو ایران آزادن و ما باهاشون مشکل نداریم
یک پیج و یک عکس و دو تفسیر که نمیشه صراط جان یه نگا به تیتر دوچرخه سواریت بنداز و عکسش
ارزشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۹
۳۳
قرار دادن تصاویر دختر خانم های بد حجاب از سایت ارزشی صراط کمی بعیده
امیدوارم اصلاح کنید
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱۹
۲۱
دست تک تکشونو میبوسم!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
درود
استغفرا....

بگو به تک تکشون احترام میزارم
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۲۱
۹
یه سوال! : به نظرتون دختری که حجابشو رعایت کنه ولی نره راهپیمایی بهتره؟! یا اونی که رعایت نکنه ولی بره راهپیمایی؟!! چون واقعا گیج شدم!
میثم تمار
|
Iran (Islamic Republic of)
سفر رهبری به خراسان شمالی:
بعضى از همین هائى که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانم هائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست.

او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند.
ایراندوووووست
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر من دختری که تو خماری بمونه برا جواب بهتره
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر من نکنه ولی بره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۳۱
۶
باز 22 بهمن شد رفتین سراغ بد حجابایی که فکر می کنید کافرند
ذوالفقار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱۹
۱۸
اماما ، مسلمين جان بر كف تسليم امر تواند

زماني در راه اهداف و ارزش هاي بلندت جان دادند ، از مال گذشتن كه چيزي نيست، جهاد خون كجا و جهاد اقتصادي كجا
سيد علي جان، اي جوانمرد، پا در ركابيم
ایراندووووست
|
Netherlands
|
۱۸:۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱۶
۶
22 بهمن متعلق به شخص خاصی نیست متعلق به تمهم ایانیاست....لطفا عینک بد بینی رو از چشماتون بردارید..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱۰
۲۱
احمدی ها و هاشمی ها و هر کس دیگه بدانند که تا پای جان پای رهبرمون هستیم
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
ولایت مدارتر از هاشمی تو این مملکت پیدا نمیشه حالا تو و امثال تو که جزو متحجرا حساب میشید هی حرف بزنید که خطرتون از روشنفکرا برای انقلاب و کشور بدتر و بیشتره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱۵
۱۱
این خون شهداست که می جوشد و مردم را به صحنه می کشاند...
سلام بر مهدی (عج)
سلام بر حسین(ع)
سلام بر شهدا
درود بر خمینی کبیر ...

درود بر خامنه ای عزیز...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱۵
۸
سانتافه هار و کجا پارک کردن
امیر حامی دکتر سعید جلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱۵
۱۹
این همه لشکر امدن به عشق رهبر امدن
بسیجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱۳
۱۴
احسنت به این ملت که با اقتدار خودشون چشم دشمنانشونو کور کردم و نشون دادن که ای گرونی و تورم به هیچ عنوان نظرشونو به این انقلاب برنمیگرده چون ملت ایران به این نظام الهی اعتقاد دارن . چشم آمریکا اسراییل در اومد و فهمیدن که توطئه ی اونا کار به جایی نمیبره .
رهبر عزیزم به شما و ملت عزیز ایران سالروز پیروزی انقلاب اسلامی رو تبریک میگم .
از ملت ایران خیلی متشکرم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۲۱
۸
چند درصد از جمعيت بالاي هفتاد ميليوني ايران در اين راهپيمايي شركت كردند ؟ يك درصد شركت كردند ؟ يعني حدود ٧٠٠ هزار نفر؟ ممنون مي شم يه اماري ارايه بشه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۵
۵
درود
صراط چرا برداشتی عکسارو؟!؟!؟!؟!؟!؟