۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
چهار نماینده مجلس در گفتگو با صراط:

هر چه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک

کد خبر : ۹۶۸۷۵
"صراط"- پس از فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب که در خصوص مسائل مهمی از جمله رابطه با آمریکا و اختلافات مسئولین صحبت شد؛ بسیاری از رسانه های جهان به بازتاب آن پرداخته و شخصیت های سیاسی نسبت به نصایح و فرمایشات راهگشای معظم له واکنش نشان دادند و به تبیین و تحلیل آن پرداختند.
خبرنگار صراط پیرامون بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقدام غیراخلاقی و غیر شرعی رئیس جمهور و زیاده روی علی لاریجانی در پاسخ به وی با حجت الاسلام کیائی نژاد، مسعود پزشکیان، حسینی صدر و نیره اخوان بیطرف به گفتگو نشت که در زیر می خوانید:



نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان گفت: تذکرات و نصایح ایشان همچون گذشته برای ما راهگشا بود و نکته بسیار مهمی که در صحبت های ایشان بارها تکرار شده توجه به بحث وحدت است و مسئولان باید توجه ویژه ای به این نکات داشته باشند.
وی ادامه داد: رهبری بر بهبود وضعیت معیشتی مردم و ارتقاء سطح اقتصادی جامعه تاکید ویژه داشتند.
مسعود پزشکیان با توجه به اختلافات اخیر سران قوا و تذکرات دیروز رهبری تاکید کرد: مسئولان باید دوستی، وحدت و همدلی را در منش سیاسیشان مدنظر داشته باشند تا بتوان کشور را به سمت صلاح پیش برد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری نامه روسای دو قوه مقننه و قضائیه که دیروز تبعیتشان را از تذکرات مقام عظمای ولایت اعلام داشتند، گفت: رئیس جمهور هم باید تبعیتش را از فرمایشات رهبری اعلام بدارد، نه اینکه کنار بایستد و سکوت کند.
نماینده مردم تبریز در بخش پایانی صحبت هایش با اظهار ناامیدی نسبت به اصلاح رویه در دولت اعلام داشت: امیدوارم توجه به اخلاق و قانون در دولت تقویت شود چرا که "هر چه بگندد نمکش می زنند -  و ای به روزی که بگندد نمک".



نیره اخوان بی طرف نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم که بعلت تعجیل برای حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی فرصت چندانی برای گفتگو نداشت؛ نظرش را پیرامون فرمایشات دیروز رهبری در یک جمله اینگونه بیان داشت: "خداوند سایه این رهبر را از سرمان کم نکند که اگر ایشان نبودند مشخص نبود در این شرایط چه اتفاقاتی در کشور خواهد افتاد.



حجت الاسلام کیائی نژاد در گفتگو با خبرنگار صراط ضمن تقدیر از فرمایشات حکیمانه رهبرانقلاب گفت: من فکر می کنم اقدام عاجل رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برای فرستادن نامه به محضر رهبری کار بسیار پسندیده ای بود و ای کاش مسئول قوه مجریه هم این کار را می کرد و امیدواریم هر چه زودتر چنین شود.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس دولت گفت: هر جا جلوی ضرر بگیرید منفعت است و ایشان باید با رفتار اخلاقی و قانونی به جبران اشتباهات گذشته بپردازد.



حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به خبرنگار صراط به بیانات روز گذشته رهبری اشاره داشت و گفت: فرمایشات رهبری جلوه تمام نمایی از وضعیت فعلی کشور را ترسیم کرد که البته محور های مختلفی داشت.
نماینده مردم خوی و چایپاره ادامه داد: با توجه به رهنمودهای دیروز رهبری ما تا قیامت با آمریکا در قطع رابطه نخواهیم بود و اگر روزی مقامات کاخ سفید دست از سیاست های خصمانه و دشمنی با ملت ایران بردارند امکان گفتگو فراهم است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی رهبری را حافظ منافع انقلاب و مردم  دانست  و در خصوص بیانات اقتصادی ایشان گفت: رهبری دغدغه معیشتی مردم را دارند و بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی هم در این راستا مطرح می شود.
وی ادامه داد: مسئولین باید دست از شعارمحوری بردارند و با لبیک به فرمایشات معظم له، برخورد با مفاسد اقتصادی را بصورت عملی دنبال کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن ضروری دانست وحدت قوا تذکرات دیروز رهبرانقلاب را در این راستا دانست و گفت: نمی شود رئیس یک قوه برای اینکه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنده به متهم کردند دیگران روی بیاورد و این مخالف تقوای سیاسی است.
حسینی صدر ضمن پرهیز دادن مسئولان ارشد قوا از جنجال آفرینی گفت: همه باید با توجه به مسئولیت هایشاین از دخالت و سرک کشی در امور دیگر دستگاه ها بپرهیزند، چرا که این منشاء بسیاری اختلافات است.
نماینده مردم خوی و چایپاره با اشاره با نامه تبعیت سران دو قوه به رهبری اعلام داشت: با توجه به حمایت های محکمی که رهبری از همه دولتها داشتند، دولت نهم و دهم هم در شرایط حساس مورد حمایت رهبری قرار گرفت تا بتواند کار را بهتر پیش ببرد، فلذا توقع این است در شرایط فعلی رئیس جمهور تبعیتش را فراتر از یک نامه ابراز کند.
وی در بخش پایانی صحبت هایش گفت: "لازم است جناب احمدی نژاد در یک سخنرانی فوری ضمن پوزش از رهبری و مردم در رویه ای که پیش گرفته اند تجدید نظر کنند و چه خوب است در جلسات آتی هیئت دولت شاهد نمود عینی اثرات تذکرات رهبری در ادبیات و حتی مصوبات هیئت محترم دولت باشیم".

نظرات بینندگان
امید 17ساله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۲۱
۱۲
مگه تا حالا عذرخواهی کرده؟!؟
محمد م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۷
۹
یعنی با چنین شخصیت خاص و اعتقاداتی خاص تر که از ایشون و جریان .... متبوعش سراغ داریم چنین کاری رو عملا و نه زبانا ! انجام میده ؟
صمد آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۸
۹
تا عذر خواهی ها چقدر به نفعشون باشه و چقدر بپوشونه رسولئیاشونو.
دخترشیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۴
۱۵
سالی که نکوست از بهارش پیداست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۱۲
۴
البته گله امروز من از برخی سران و مسئولان موجب نشود عده ای راه بيفتند و عليه اين و آن شعار دهند كه با اين كار هم مخالف هستيم.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۸:۰۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۱۷
۳
چاپلوسی بی مرز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۱۷
۲۳
دراسرع وقت احمدی نژادبایدازمردم عذرخواهی کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۲۲
۱۶
بهارنزدیک است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۸
۵
نوشتن نامه بدون پشتوانه عملی چه فایده ای دارد.هنوز جوهرنامه های قبلی خشک نشده است.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
۵
۴
درود
جالبه اینا رجال سیاسی هستن؟
فساد اقتصادی از بین ببرن؟ چه فسادی ؟