۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲

سخنان منتشرنشده رئیس جمهور

رئیس سازمان حج و زیارت جزئیات منتشر نشده گفتگوی رئیس جمهور با سخنگوی الازهر را تشریح کرد.
کد خبر : ۹۷۲۵۶
به گزارش صراط،حجت‌الاسلام سید احمد موسوی در رابطه با سفر اخیر رئیس جمهور به مصر و جلسه با اساتید الازهر گفت: جلسه هیئت ایرانی که با بزرگان الازهر به پایان رسید بنا نبود که رسانه‌ها مصاحبه با رئیس جمهور داشته باشند زیرا مصاحبه‌های رئیس جمهور از قبل مشخص شده بود.

وی گفت: زمانی که از جلسه خارج شدیم تعداد زیادی از خبرنگاران آنجا بودند. بنده هنگام مصاحبه رئیس جمهور کنار وی قرار گرفتم که اگر نیازی به ترجمه بود کمک کنم.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: در حین انجام مصاحبه احساس کردم که مسئله‌ای از قبل طراحی شده وجود دارد و همان مسائلی که در داخل جلسه مطرح شده بود می‌خواستند در مصاحبه خبری علنی کنند.

موسوی افزود: مساله شیعه و سنی و موضوع سوریه از جمله مسائلی بود که در آن جلسه دانشگاه الازهر مطرح شد و ایجاد دولت انتقالی در سوریه نیز یکی از اهداف اجلاس سران بود که آنها می‌خواستند به آن برسند اما این امر صورت نگرفت.

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: تصویب دولت انتقالی در سوریه با تأیید شورای امنیت ملی بود که حضور جمهوری اسلامی ایران در آن اجلاس باعث شد که این مصوبه تأیید نشود و نتیجه این شد که همه باید کاری کنند که خونریزی‌ها در سوریه کمتر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در آن مصاحبه خبری می‌خواستند که مشکلات شیعه و سنی و مسئله سوریه را مطرح کنند. آنجا مطرح کردیم که اگر بخواهید مسائل اختلافی را بگویید از این جلسه خواهیم رفت و جلسه را ترک می‌کنیم.

وی ادامه داد: همان شب شبکه بی‌بی‌سی فارس مصاحبه‌ای را پخش کرد و مزدوری را دعوت کرده بودند تا علیه بنده حرف بزند. یک جلسه مفصل توسط بی‌بی‌سی فارسی علیه بنده پخش کردند.

موسوی در پاسخ به این سؤال که آیا پرتاب کفش نیز به سوی رئیس جمهور صورت گرفته است یا خیر گفت: بنده و سایر اعضای دولت پرتاب کفشی ندیدیم. در جاهایی که می‌رفتیم مانند راس‌الحسین و الازهر استقبال مردم را دیدیم فقط زمانی که در سفارت خودمان همه را آزاد گذاشته بودند تا وارد سفارت شوند زمان حضور رئیس جمهور، اعتراضی از سوی یکی از خبرنگاران صورت گرفت که این یک امر طبیعی است. حضور هیئت ایرانی بسیار کارساز و مفید بود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به نظر بنده پیام جمهوری اسلامی ایران بعد از 34سال حضوراً به گوش مردم مصر رسید.

منبع: فارس