۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
قديري ابيانه:

القاي بهارعربی به جاي بيداري اسلامی

كارشناس عالي امور استراتژيك وزارت امور خارجه با بیان اینکه ايمان معادلات جنگ را به هم مي ريزد، گفت: عده اي تلاش مي كنند بيداري اسلامي را بيداري انساني، بهار عربي و ... بنامند اما اين تلاش مذبوحانه است.
کد خبر : ۹۷۴۶۱

  به گزارش صراط، محمدحسين قديري ابيانه، شامگاه چهارشنبه در كنگره بين المللي بيداري اسلامي و انتظار با موضوع "نقش رسانه در بيداري اسلامي" اظهار داشت: مصر مهمترين كشور در جهان عرب است و پيروزي مسلمانان در اين كشور موج جديدي را آغاز كرد، موجي كه غربي ها به خوبي آن را احساس مي كنند و از آن بيمناك هستند.

وي با اشاره به نقش اسلام در پيروزي انقلاب هاي منطقه و حتي جنگهاي مسلمانان با صهيونيست هاي غاصب عنوان كرد: در طول ساليان گذشته اسرائيل هرگاه دست به تجاوزي مي‌زد، پيروز ميدان بود اما اكنون با وجود اينكه به سلاح هاي قوي تري مجهز شده، از حزب الله لبنان شكست هاي پي در پي و مفتضحانه اي خورده است.

قديري ابيانه علت پيروزي مسلمين را جايگزيني اسلام گرايي به جاي عرب گرايي و قوم گرايي دانست و افزود: از زماني كه مسلمانان لبنان، پرچم اسلام گرايي به دست گرفتند، جريان عوض شد زيرا اگر ايمان نباشد، هر فرد و نيروي مسلحي اول به دنبال حفظ جان خود و سپس به دنبال ضربه زدن به ديگران است اما پاي دين كه به ميان بيايد، امثال حسين فهميده‌هاي ما در جهان اسلام بسيار خواهند بود.

وي تاكيد كرد: ايمان معادلات جنگ را به هم مي ريزد و به همين دليل است كه غرب و اسرائيل از ايمان و دين مي ترسند و مي خواهند آن را خدشه دار كنند و حتي عنوان بيداري اسلامي را به هر نحوي تغيير مي دهند.

قديري ابيانه اظهار داشت: آنها اكنون نگران شكل گيري تمدن اسلامي اسلامي هستند و از آن بيشتر نگران رهبري ايران در اين تمدن هستند زيرا مي دانند كه نبض اسلام در ايران و نبض ايران، ولايت فقيه است.

وي تصريح كرد: هر شخص در هر جايگاه و رده‌اي كه باشد اگر ولايت را تضعيف كند، مورد حمايت غرب است حتي اگر به عنوان ارتباط با امام زمان(عج)، بگويد نياز به ولايت فقيه ندارد.

قديري ابيانه يادآور شد: دشمن براي تضعيف رهبري و اصل ولايت فقيه حاضر است هر هزينه اي را متقبل شود زيرا مي داند كه اين هزينه فقط براي ايران نيست بلكه براي رهبر تمدن اسلامي و به عبارتي كل جهان اسلام است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه در 10 سال آينده شرايط دنيا كاملا متحول مي شود و دنيايي بدون اسرائيل و با موج تمدن اسلامي خواهيم داشت و درب هاي امكانات به روي ايران باز مي شود، افزود: در اين تحول همه بايد نقش آفرين باشند.

قديري ابيانه، نقش رسانه ها را در اين ميان خطير و بسيار تاثيرگذار دانست و افزود: رسانه مي‌تواند پيام ها را به مخاطبان در جهان منتقل كند و همه بايد در اين تحول عظيم به يك رسانه تبديل شوند.

وي عنوان كرد: حتي يك زن خانه دار با تسلط بر زبان و اينترنت مي تواند خانواده را به پايگاهي براي تبليغ جهان اسلام تبديل كند.

قديري ابيانه در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در آستانه انتخابات، رسانه هاي غرب تبليغ مي‌كنند مردم به فردي راي دهند كه اهل سازش با آمريكا و غرب باشد، خاطرنشان كرد: مردم بدانند اگر به چنين فردي راي دهند، آغاز تحريم ها خواهد بود.

وي افزود: اگر دولتي تحت فشار، عقب بنشيند، سختي ها و فشارهايش دو چندان خواهد شد.

قديري ابيانه تصريح كرد: آمريكا ديگر راه نجاتي براي پيشگيري از سقوط خود ندارد و تنها راه باقي مانده آن، تسلط و تصاحب نفت كل خاورميانه است و براي تحقق اين امر به هر ريسماني چنگ مي زند اما مسئولان ما بايد آگاه باشند و براي مذاكره اشتياق نشان ندهند.

منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز