۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
دو تن از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با صراط:

ماحصل فضای امروز مجلس عدم تمکین رئیس جمهور به قانون بود

کد خبر : ۹۸۳۷۹
"صراط"- صبح امروز لایحه بودجه سال آینده با یک رکورد تاخیر بی نظیر طی 35 سال گذشته به صحن علنی بهارستان آمد و در شرایطی که بسیاری از ناظران سیاسی این میزان تاخیر را به نوعی ناشی از لجاجت دولت با مجلس تعبیر می کردند، رئیس جمهور امروز با نیامدنش این شائبه را تقویت کرد و حتی برخی نمایندگان این کار احمدی نژاد را نوعی دهن کجی به مجلس شورای اسلامی تلقی کردند.
خبرنگار صراط طی گفتگو با دو تن از وکلای مردم در بهارستان، نظر آنها را پیرامون این موضوع جویا شد که آنها هم ضمن تقبیح این اقدام آن را مخالف نصایح رهبری پیرامون حفظ وحدت دانستند.

ابراهیم نکو (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی) در واکنش به وقایع امروز بهارستان و غیبت محمود احمدی نژاد گفت: "در شرایط امروز کشور که جامعه ما عطش یک آرامش و تعامل بین مسئولین را دارند، می طلبید ریاست محترم جمهور در صحن بهارستان حضور پیدا کنند، چرا که مسئله مهمی همچون لایحه بودجه می توانست به تقویت ارتباط دو قوه کمک شایانی کند.
این چهره اصولگرای مجلس ضمن دعوت همکارانش به داشتن سعه صدر تا کید داشت: باید با حفظ خونسردی در قبال اینگونه مسائل تدبیر به خرج داد و یقینا هیئت رئیسه محترم در برابر این رفتار غیرقانونی صورت گرفته از رئیس جمهور واکنش لازم را خواهند داشت چرا که آقای احمدی نژاد موظف بود برای ارائه برخی مباحث در صحن علنی هنگام ارائه لایحه بودجه حاضر شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عرف غیرقانونی تاخیر در ارائه لایحه بودجه در دوران مسئولیت آقای احمدی نژاد ابراز داشت: با توجه به حاشیه هایی که امسال پیرامون این  تاخیر استثنایی دولت بوجود آمد، اگر رئیس جمهور امروز خودش در صحن حاضر می شد و دلایلش را برای این موضوع اعلام می کرد شاید برخی ابهامات از بین می رفت.
وی ادامه داد: اما متاسفانه شاهد بودیم نه تنها شخص رئیس قوه نیامد بلکه معاون اول او هم این وظیفه را انجام نداد و آقای فروزنده لایحه را تحویل مجلس داد که چنین کاری موجب می شود عده ای شائبه هایشان تبدیل به یقین شود.
سید محمد حسین میرمحمدی یکی دیگر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صراط ضمن ابراز ناخرسندی از عدم توجه رئیس قوه مجریه به قانون اعلام داشت: " نیامدن رئیس محترم جمهور برای ارائه لایحه بودجه به مجلس فضایی را در صحن علنی ایجاد کرد که نمایان شدن عدم تمکین آقای احمدی نژاد به قانون ماحصل آن بود.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با اشاره به تصریح قانون پیرامون این موضوع گفت: " ماده 210 قانون برنامه و بودجه صراحتا اشاره داشته است که باید رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی حاضر شوند و مسائل مربوطه مطرح شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون این نکته که با توجه به این خلا قانونی پذیرش لایحه بودجه از سوی مجلس چه توجیهی دارد؟ و آیا نمایندگان می توانستند این لایحه را قبول نکنند اعلام داشت: " با توجه به توصیه های حکیمانه رهبری معظم انقلاب وکلای ملت با دید تعامل این موضوع را پذیرفتند چرا که مصلحت کشور این نیست که ما هم بخواهیم با رفتارهای غیرقانونی عده ای تقابل به مثل کنیم.

نظرات بینندگان
محمد م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۵
۶
ادامه حیات این طیف در گرو اغتشاش و درگیری و جوسازی و حرفهای چند پهلو ، مبهم و منافقانه در کشور هست
majid r
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۸
۱
شما را به چهارده معصوم قسم می دهم که بروید این................ را منحل کنید.
راست گفت احمدی نژاد که .....................در راس امور نیست.
حقیقت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۱
۳
آقای لاریجانی اگر احمدی نژاد آمد و به شما..............زد لطفا خودجوش صورت خود جوری قرار دهید که برای زدن به طرف دیگر مشکلی برای ایشان پیش نیاید
يكي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۸
۱
عجب نمايندگان فاضلي.اينهاخيلي فاضل هستند......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۲
۲
اصل‏ پنجاه و دوم قانون اساسی: «بودجه‏ سالانه‏ كل‏ كشور به‏ ترتيبي‏ كه‏ در قانون‏ مقرر مي‏ شود از طرف‏ دولت‏ تهيه‏ و براي‏ رسيدگي‏ و تصويب‏ به‏ مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ تسليم‏ مي‏ گردد. هر گونه‏ تغيير در ارقام‏ بودجه‏ نيز تابع مراتب‏ مقرر در قانون‏ خواهد بود.»
اصل‏ پنجاه و سوم قانون اساسی: «كليه‏ دريافتهاي‏ دولت‏ در حساب هاي‏ خزانه‏ داري‏ كل‏ متمركز مي‏ شود و همه‏ پرداختها در حدود اعتبارات‏ مصوب‏ به‏ موجب‏ قانون‏ انجام‏ مي‏ گيرد.»
خوبه این قانونها هست اونوقت اینقدر پولها گم میشه!