۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴

خاتمی: به سه دلیل نامزد نمی‌شوم/ هاشمی: شاید بیایم

برخی منابع خبری می گویند، هاشمی گزینه نخست جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری است.
کد خبر : ۹۹۷۹۰
به گزارش صراط،هاشمی رفسنجانی اگر چه تاکنون احتمال کاندیداتوری خود را رد کرده اما گفته اگر شرایط اضطراری شود کاندیدا خواهد شد.

هاشمی مخالف کاندیداتوری خاتمی است و می گوید خاتمی پیروز شود دوباره افراطی ها بر می گردند.


البته بر پایه سخنان اخیر محمد خاتمی، وی به سه دلیل نامزد انتخابات نخواهد شد. او در بیان این سه دلیل گفته است: 1- ساختار کشور اجازه و امکان پیگیری مطالبات جریان اصلاحات را نمی دهد و این در حالی است که فضای کنونی بهتر از دوم خرداد 76 نیست. آن زمان نشد کار چندانی کرد حالا که جای خود دارد. 2- موضوع رد صلاحیت من هم جدی است. 3- بر فرض تایید صلاحیت از کجا معلوم که با اقبال عمومی مواجه شویم و رای بیاوریم؟


از سوی دیگر حسن روحانی، از نزدیکان سیاسی هاشمی، در جلسه ماهانه علمای خراسان گفته است که قطعا کاندیدا خواهم شد: من مطیع و پیرو رهبرم. جامعه نیازمند اعتدال است و من آمده ام تا با استفاده از ظرفیت های داخلی مشکلات اقتصادی کشور را حل کنم.


البته آنچنان که غلامحسین کرباسچی گفته، گزینه اول کارگزاران نجفی و سپس جهانگیری است. وی افزوده حزب کارگزاران مستقل نمی آید و بر حضور همه گروه ها در انتخابات تاکید دارد.

به اعتقاد کرباسچی حسن روحانی جزو اصولگراها نیست. او یک کاندیدای مستقل و معتدل است.


در همین حال، در ویژه نامه های نوروزی روزنامه های اصلاح طلب موضوع آمدن هاشمی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری تبدیل به سوژه اول این ویژه نامه ها شده است.

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصاد صراط بخوانید.


نظرات بینندگان
سید از قم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
۲۶
۵۱
آقای هاشمی اگه بیایی شرایط اضطراری ترمیشه پس نیا! خاتمی هم که نمیاد که اگه بیاد و رای هم بگیره کاری خاصی نمیتونه انجام بده! آزموده را آزمودن خطاست!