۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
واکنش یک کارشناس رسانه به مصاحبه قاضی زاده

شبکه قرآن روز به روز درحال پیشرفت است/ برای سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس متاسفم!

متاسفم ازاینکه سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یک برنامه را ندیده و کل شبکه آن را زیرسوال می برد
کد خبر : ۱۷۹۶۵۴
"گروه فرهنگی صراط" دکترعباس توکلی کارشناس رسانه درپاسخ به موضع گیری قاضی زاده سخنگوی کمیسیون  اجتماعی مجلس درخصوص برنامه فصل نوی شبکه قرآن و معارف سیما گفت: با نهایت احترام به آقای قاضی زاده باید به جای تاسف وی برای شبکه قرآن و معارف سیما برای جایگاه سخنگویی کمیسیون اجتماعی خانه ملت تاسف خورد که برای انجام وظیفه شبکه دینی جمهوری اسلامی درخصوص اخلاق و حجاب و عفاف ابراز تاسف می کند.

وی درگفتگو با صراط با بیان اینکه بنده بدقت درحال رصد شبکه قرآن و معارف سیما هستم که روز به روز درحال پیشرفت است و نسبت به قبل بسیار به مردم نزدیک شده است تصریح کرد: روزی بود که از این شبکه فقط قرائت قرآن و تواشیح و سخنرانی که درجایگاه خود بسیار ارزشمند است پخش می شد اما امروز شاهدیم که این شبکه به دقت با رصد مشکلات اجتماعی و دینی جامعه از منظر قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام به آن می نگرد و به مخاطب پاسخ می دهد.

توکلی با بیان اینکه قبلا دررسانه های مکتوب و فضای مجازی کمتراز شبکه قرآن و معارف سیما سخنی به میان می آمد افزود: امروز شاهد هستیم که برنامه های موفقی چون شب آسمانی با پاسخگویی متقن خود به وهابیت و شبکه های تلویزیونی معاند پاسخ دندان شکن و به موقع می دهد و درهمه رسانه ها هم منعکس می شود یا برنامه تحویل سال این شبکه تنه به تنه شبکه های دیگر جزو برترین های سیما می شود و امروز هم برنامه ای چون فصل نو پیگیر مطالبات فرهنگی ، معارفی و قرآنی مقام معظم رهبری می شود و اینطور هم بازخورد پیدا می کند.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه کجا دیده بودید که چند روزنامه اجتماعی تاثیرگذار در صفحه اول خود خبری یا نقلی از شبکه قرآن و معارف سیما کند تاکید می کند: برای همین برنامه حجاب و عفاف که با حضور اقای بحرانی و کریمان و ارتباط تلفنی حجت الاسلام و المسلمین سرلک که هفتمین یا هشتمین برنامه حجاب و عفاف فصل نو بود دیدیم که چگونه رسانه ها و مطبوعات مختلف ازآن استقبال کردند و این نشان می دهد که این شبکه برعکس گذشته درمسیر مسئولیت خود با شتاب پیش می رود و مخاطب را جذب کرده است و این جای تقدیر دارد و نه تاسف.

دکتر توکلی با بیان اینکه متاسفم از اینکه سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یک برنامه را ندیده و کل شبکه آن را زیرسوال می برد گفت: در بخشی از این برنامه که به دقت آن را دیده ام موضوع خانم لیلا حاتمی درجشنواره خارج از کشور مطرح می شود که آقایان بحرانی و حجت الاسلام والمسلمین سرلک ضمن تقبیح آن بر رعایت حفظ حرمت افرادی چون خانم حاتمی که خانواده ای اصیل و شناخته شده دارند تاکید می ورزند آیا این چیز بدی است که باید به واسطه آن یک روحانی دوست داشتنی و دارای جایگاه میان عامه مردم و جوانان را مروج اباحه گری و یادآور تقی زاده معرفی کرد ؟

این کارشناس رسانه با تشکراز شبکه قرآن و معارف سیما که با تحلیلی عمیق درآن برنامه چنین موضوعی را مطرح و جلوی تخریب های بعدی و فضاسازی های منفی و غیراخلاقی و یک طرفه را گرفته است  تصریح کرد: باید به این شبکه تبریک گفت که بلافاصله بعد از این برنامه که از رسانه ملی پخش شد ویک سینماگر متعهد و یک روحانی تیزبین و مسلط برمسائل روز چنین مطالبی مطرح کردند خانم حاتمی نامه عذرخواهی به ملت ایران نوشت و به اشتباه سهوی خود اعتراف کرد.

دکترتوکلی با ابراز تاسف از برخی اظهار نظرهای تند که عواقب ناراحت کننده ای دارد افزود: آیا این هنر است که ما یکسره امثال گلشیفته فراهانی تولید و به آن سوی مرزها بفرستیم یا هنرآن است که سرمایه های هنری خود را تا آنجا می توانیم درچارچوب ایرانی اسلامی حفظ کنیم، مگر رهبر معظم انقلاب چندین بار بر جذب حداکثری و دفع حداقلی درهمه حوزه ها تاکید نورزیده اند!

وی در پایان تاکید کرد: آیا آنها که خود را تنها ولایت مدار عرصه سیاسی کشور درقالب یک جبهه سیاسی معرفی می کنند به این تاکید رهبر معظم انقلاب دقت داشته اند یا با هرکسی در هر حوزه ای از سیاسی گرفته تا اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی سرجنگ دارند همواره می خواهند دایره ولایت مداران را محدود و محدود تر کنند!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۳۴
۱۸
احسنت
انقلابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۱۷
۳۲
جذب حداکثری به چه قیمتی؟
وقتی که ... و کارشناسانی چون شما به بهانه جذب، کوچکترین مسائل شرعی را رد میکنید باید برای امثال شما تاسف خورد
عاشق اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
كسايي كه لياقت ندارن همون بهتر كه برن فداي سر بقيه حتما اونور آب خودشون واسشون كشتن كه هي ميرن ميرن راه انداختن بودنشون چه گلي به سر مملكت زده كه رفتنشون نزده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۱۵
۲۷
دلیل نمیشه چون قراره بعضی ها عین گلشیفته بشن با هر وسیله ای نگهشون داشت و سر بی بندوباریاشون سرپوش گذاشت. احکام اسلام رو یاد بگیرید بد به خودتون لقب کارشناس مذهبی بدین. واسه انقلب نگرانم و متاسف. امثال شمایی تووی راس و کار اجرایی بودن و متولی فرهنگ بودن که وضعیت مملکت بعد 36 سال که از انقلب میگذره اینطوریه
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
هنر این نیست که با دندون تیز نشان دادن و زور بازو !!! احکام اسلام رو بکنی تو کله ملت !!

انجام احکام اسلام،برای مسلمان است،نه مسلمان شناسنامه ای که شما بخواید واسه همه دربست بگیری بهشت!
عاشق اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
امين خان هنر چيه؟هنر اينه كه سفسطه كني؟ هنر اينه كه دادو بيداد بيخودي راه بندازي؟ يا هنر اينه كه خدا بشناسي وديگران را به ان اگاه كني؟
نميدانم شما چرا وبا چه انگيز ه اي اين حرفها رو ميزني ولي دعا ميكنم خدا هدايتت كنه چون خيلي شيطان بر نفس شما غلبه كرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۱۶
۲۱
کار عذرخواهي ليلا حاتمي ارزنده بود اما شما تند رفتي آقاي توکلی. وضع فرهنگي کشور اسلامي ايران اين روزها در سايه اعتدال به سمت وخامت پيش مي‌رود. گاهي حتي بايد از اين عذرخواهي‌ها ترسيد.خدا عاقبت ما را ختم به خير کند.
عاشق اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
افرين وهزاران افرين
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۲۲
۱۲
.
آنقدر این دایره انسانیت و مسلمان بودن رو روز به روز تنگ تر کردید و میکنید که فردا، خودتان هم از دایره خارج خواهید شد!!!

یه عده کاتولیک تر از پاپ ، مسلمان تر از پیامبر !! چیزهایی واسه ملت ... میکنند که همه رو از دین زده کرده.

دهان مسلمان بوی خوش بیرون می آید !! اما از دهان ...... .........!!

تنها هنر این اخوی های ارزشی این است که منتقد رو تبدیل به مخالف کنند و در صف مقابل دین قرار بدن و به دست خودشون تیشه به ریشه دین بزنند.
___________________________
خود پیامبر میگه من از بهشتی و جهنمی بودنم اطلاعی ندارم،بنا به روایتی!!!
اما یه عده ای !! میان میگن ما کسی رو به زور به بهشت نمیبریم!!!

چی بگم که یه عده دارن این وسط نون میخورن!!

چی بگم که این وسط عده ای یه سری حرفا رو میزن،درحالیکه بهش اعتقاد ندارند.

چی بگم که آدم یه رنگ پیدا نمیشه! حالم داره از تزویر و دورویی بهم میخوره.

حالم داره بهم میخوره:
از اینکه انسانیت و مسلمان بودن طرف رو با سانت گرفتن مانتو بسنجی!

از اینکه تعیین مرجع و عزل مرجع ! سیاسی کاری باشه! مخالف رو یه شبه از عرش به فرش بیاری و اسمش رو بذاری بصیرت!

...................
عاشق اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
امين ديگه خيلي داريد تند ميرويد 1- وقتي مرجع در سياست دخالت ميكند وباعث آشوب ميشود بايد از مرجعيت حذفش كرد 2-وقتي خداوند حجاب كامل را (نه حجاب ناقص) واجب دانسته وحضرت زهرا ميفرمايند براي زن بهتر است كه نه مردي اورا ببيند ونه او مردي را(بهتر است)3-فرموده ي پيامبر مربوط به مبحث ديگري است وربطي به اين بحث ندارد در عين حال ميتواند هشداري باشد به شما وامثال شما كه خود را از خدا وقران بالاتر ميدانيد كه بترسيد از بدعتهايي كه در دين خدا ميگذاريد4-دايره ي مسلماني كاملا مشخص است وانچه خدا وقران ميفرمايد ميباشد كه حجاب كامل كه صدالبته پوشاندن كامل گردن وپاها را شامل ميشود يكي از انهاست وچنانچه رعايت نشود شخص دچار گناه شده وبايد در روز قيامت پاسخ تبعات كارش را در پيشگاه خدا بدهد
اينها از موارد بديهي وروشن دين عزيز اسلام است ولي شما ميخواهيد با سفسطه كردن وواويلا در اوردن بيخودي در احكام خدا ايراد وارد كنيد اگر واقعا قوانين اوليه اسلام را نميدانيد لطفا برويد مطالعه كنيد اكر هم ميدانيد پس باكمال تاسف بايد بگويم با حرفهايتان ميخواهيد در دين غشي بياوريد كه خدا خودش حافظ دين خود ميباشد
علیرضاجاریانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۱۹
۵
به نظر بنده سخنان حجت الاسلام سرلک بسیار دقیق و بجا بود و بهتر است آقای قاضی پور دوباره برنامه را کامل و دقیق مرور کنند تا با آبروی یک روحانی متعهد اینگونه بازی نکنند
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
این جماعت تندرو و خشن، اول با هر چیزی مخالفت میکنند، بعدش اگه خدا قبول کنه،و به جایی برنخوره، یکم فکر میکنند و بازهم یه دنده بودنشان اجازه معذرت خواهی نمیدهد!!!
عاشق اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
اقاي قاضي پور دقيقا جمله ي ايشان را كه در مصاحبه بود نقد كردند وچيزي اضافه بر سخن آقاي سرلك نگفتندلطفا شما يكبار ديگر مطلعه كنيد
آقا كريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۱۷
۵
راست ميگه، صراط تو هم تو تخريب روحاني محبوب آقاي سرلك دست داشتي
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۱۱
۹
ما که جز پخش تلاوت وتواشیح چیزی از شبکه قران ندیدیم والله ما هم توی مردم هستیم ولی تاحالا تو هیچ محفلی وجایی ندیدم ونشنیدم کسی بگه بزن شبکه قران نگاه بکنیم یا از برنا مه هاش تعریف بکنه به نظرم جای اون داره یه تحولی تو این شبکه ایجاد بشه
عاشق اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه اين آقاي كارشناس اصلا تحمل انتقاد را نداشته اند كه در پاسخ به يك انتقاد اينطور براشفته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دور و بری هاتون توی این وادی نیستن. مشکل از شبکه نیست.
دور و بر ما خیلیها ساعات زیادی شبکه قرآنشون روشنه.
کسایی که سلیقه های ماهواره ای دارن معلومه که این شبکه رو نگا نمی کنن.
بحث درباره آدمای معمولی و طبیعیه، نه ماهواره ای ها.
آقا كريم
|
Iran (Islamic Republic of)
شايد مشكل از محافل شما باشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۷
۱۲
شبكه قرآن بهترين شبكه سيما هست و كارشناسي دقيق روي برنامه هايش صورت ميگيرد
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
۵
۵
کل دعوای این روزها در محافل وفضای مجازی بر سر بحث گشت ارشاد وحجاب وبدحجابی وحجاب اجباری یا اختیاری هست.
باید از گذشته درس بگیریم
به هر حال باید بپذیریم بخشی از جامعه حجاب چادر یا حجاب رسمی را قبول ندارند ونحوه برخورد و واکنش متقابل ... حاکیست روشهای قبلی در مورد حجاب جواب نداده
مساله اینست که در کشور ما برخلاف دیگر کشورهای اسلامی وقتی یک خانم اگاهانه وازادانه حجاب دارد چون این حجاب اجبار برای همگانست این کار او ارزش خاصی پیدا نمیکند.
باید بجای گیر دادن به چند سانت کم وزیاد بودن طول مانتو ویا بیرون بودن چند تار مو ...که تضادی هم با اصل حجاب ندارد به کلی بودن و پوشیده بودن کلی بدن کفایت کنیم تا جوانان چه کم حجاب چه محجبه از دین وسختگیری های بی مورد زده نشوند.

به عبارت دقیق تر باید مانند مالزی و هند وپاکستان و..بجای حجاب رسمی و دستوری باید _ حجاب عرفی _ را بپذیریم وتایید کنیم.
همچنین بجای تعیین نوع پوشش ظاهری (وظاهر سازی جامعه !) به ترویج نجابت و عفاف درونی بپردازیم.
کریم شیره ای
|
Iran (Islamic Republic of)
احشنت هوطن ژون با تو موفقم باید بپذیریم بخشی از جامعه آزاد نبودن شیره کشی و عرق خوری و قمار باژی وهم جنش باژی را قبول ندارند و نحوه برخورد و واکنش ها جواب نداده پش باید آژاد باشند مردم تا هر کش دلش خواشت بکشه و هرکش دلش خواشت عرق بنداژه بالا باید فرهنگ شاژی بشه عین کشور آمریکا که فرهنگ شاژی شد , ژور چواب نمیده ژنده باد دموکراشی مخشوشٱ اژ نوع آمریکایی اش
عاشق اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
شما از كجا ميگي كه چند! تار مو ومانتوي كوتاه تضادي با اصل دين ندارد؟ مگر شما مرجع تقليد هستيد اين اباحه گري كه آقاي قاضي پور فرمودند يعني همين اول تار مو وكم كم چيزهاي ديگر كم كم ايران ميشود بي دين و ازنظر شما اشكالي هم ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو از کجای اسلام دراووردی که بیرون بودن چند تار مو تضادی با اصل حجاب نداره!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۸
۱
دفاعیات از سرلک کاملا پوچه و همش از روی احساسه. متنی و مصاحبه کاملا علمی و حساب شدست. چرا قضیرو احساسیش میکنید. به احکام دین رجوع کنید
علی حقجو
|
Iran (Islamic Republic of)
از روی احساس نه از روی شهوته
مطابه گر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۵
۸
روحانی‌نماها به دنبال اباحه‌گری هستند
کاملا موافقم. جناب قاضی زاده درد دین داره. .... این آقایون چکار کردن جز خوشگل حرررررررررف زدن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۲
۱
سخنگوی اجتماعی مجلس قاضی پور نیست قاضی زادسسسسسسسست
آقایان منتقد و با بصیرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۵
۳
دکترعباس توکلی کیه؟ توو گوگل سرچ کنید ببینید اصلا همچین آدمی داریم.
صراط جان نکنه تهدیدت کردن عقب نشینی کردی داداش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۳
۱
........: قاضی پور نماینده ارومیه است.
عکسی که زدید مال قاضی زاده است و تو متن خبر قبلی هم زدید نماینده اردبیل، من یقین دارم که شما ....................!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۲
۱
واااااای چقدرکه تونستید این بازیگرکشورکه سهوا روبوسی کرد رو جذب کنید.باباشماچقدرتوانمندید.آخی هواااسش نبود.خوش خیالا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۱
۱
هنر صراط دعوا تنداختن بين خودي هاست ...خاك تو سرت
معلومه از كجا ساپورت ميشي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
عباس توکلی کیه؟ چرا همچین کارشناسی وجود نداره توو گول؟
الکی میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۲
۵
امام كجائي ببيني مملكت به دست نااهلان افتاده است
اين آقايان در اوايل انقلاب اعلام كردند زيان انگليسي زبان بيگانه است بايستي از مدارس ودانشگاه ها جمع آوري شود امام عزيز مخالف كردند واعلام كردند شماها مو را مي بينيد ومن پيچش مو را ولي آقايان كارخودشان را كردند وبه حرف امام گوش ندادند نتيجه اش شد كارشناسان مملكت زبان انگليسي بلد نيستند ( يك كارشناس قبل از انقلاب وكارشناس سالهاي اخير مقايسه شود ) دليلشان آن زمان اين بود كه اگر مردم زبان بيگانه ياد بگيرند توسط بيگانگان فريب مي خورند بعد كشيدن پرده بين پسران ودختران را در دانشگاه ها مطرح كردند وامام مخالفت كردند ولي اين آقايان از همان موقع دنبال اسلامي كردن دانشگاه ها هستند مگر خود آقايان در دانشگاه اسلامي كه باب دلشان هست درس خوانده اند و آلان هم ماهواره وشبكه ها اينترنتي را براي ملت ايران مي بندند ومحمدود مي كنند چون خودشان نمي توانند جلو نفشان را بگيرند فكر مي كنند همه مردم عين خودشانند
عاشق اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۴
۳
مگر اقاي قاضي پور چي گفته كه اين اقاي توكلي ناراحت شده هرچند حقيقت تلخ است اما اقاي توكلي بايد صبور باشد ودر مفابل حق موضع گيري نكند
علی دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
اینکه همه اش شد تاسف!
مهدی زالبک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۳
۰
سلام
انگار آرپی جی برداشتیم داریم خودمونی ها رو میزنیم. آقا به خدا شیطان در کمین ماهاست. به هالیوود کاری نداره. به ماها کار داره. اگه هم خودی ها حرفی زدند که تو دایره شریعت و منطق اسلامی نبود باید دواشکی موبایلش رو پیدا کنیم و باهم گفتگو کنیم. این کارها برجسته تر میکنه اقلیت کمتر پایبند به شرع و عرف رو. به خدا این بحث ها در قواره جامعه نخبگان ما نیست. هم نماینده های ما دلسوزند و هم حاج آقا سرلک. باهم خوب باشیم تا شیاطین ماهواره ای و فضای مجاز کمتر سوژه داشته باشند.ممنونم