۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
ظهر امروز؛

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی
در جدیدترین اخبار، شبکه خبر در زیرنویس خود نوشت: «خبرهای اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری است». این زیرنویس همچنین منطقه سانحه را «جلفا» اعلام کرد.
کد خبر : ۶۵۸۴۹۰

به گزارش صراط، ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه برای بهره‌برداری از سد مشترک قیزقلعه‌سی بروی رودخانه مرزی ارس همراه الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان در نوار مرزی بین دو کشور حاضر شده بود، در حالی که تصاویر این سفر در رسانه ها دست به دست می شد خبری فوری سرخط رسانه ها شد.

عصر امروز یکشنبه خبرهای ضد و نقیضی از سانحه برای یکی از بالگردهای کاروان ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی منتشر شد.

در خبر اولیه که یک وبسایت محلی منتشر کرد، آمده بود که «بالگردی که حامل رئیس‌جمهوری، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود، دقایقی پیش در جلفا دچار سانحه شد».

فارس: هوا مه آلود بود، رئیسی زمینی راهی تبریز شد

پس از این، خبرگزاری فارس نوشت که پس از مه‌آلود شدن هوا، بالگردهای کاروان رئیسی فرود آمدند و آنها به صورت زمینی راهی تبریز شدند.

شبکه خبر: تیم های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند

اما دقایقی نگذشته بود که شبکه خبر در زیرنویس خود نوشت: «خبرهای تایید نشده از وقوع حادثه برای یکی از بالگردهای همراه رئیس‌جمهور در سفر به آذربایجان شرقی خبر داد. تیم‌های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل سانحه هستند».

تسنیم: بالگرد حامل رئیسی دچار سانحه شد

همزمان تسنیم هم نوشت «برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است. در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسولان در آن حضور داشته اند سالم به مقصد رسیده اند. شنیده شده است آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رییس جمهور حضور داشتند.»

علیرضابیگی: دوستان هلال احمر به دنبال هلی کوپتر زمین خورده هستند

همچنین احمدعلیرضا بیگی، نماینده تبریز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با بیان اینکه از جزئیات حادثه اطلاعی ندارد، بیان کرد: «دوستان هلال‌احمر که به منطقه می‌رفتند به من اعلام کردند که این اتفاق افتاده است و ما به دنبال هلی‌کوپتر زمین خورده هستیم.»

او در پاسخ به این سوال که حادثه برای بالگرد حامل رئیس دولت سیزدهم رخ داده است، گفت: «دقیقا نمی‌توانم بگویم.»

شبکه خبر: سانحه فرود سخت برای بالگرد رئیسی

همچنین یکی دیگر از نمایندگان استان آذربایجان شرقی، که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: «گویا حادثه برای بالگرد آقای رئیسی بوده است، اطلاعات دقیقی ندارم.»

در جدیدترین اخبار، شبکه خبر در زیرنویس خود نوشت: «خبرهای اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری است». این زیرنویس همچنین منطقه سانحه را «جلفا» اعلام کرد.

ایرنا: همراهان رئیسی در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟

طبق روایت ایرنا، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شریقی و چند تن دیگر از همراهان رئیسی در این سفر، از جمله سرنشینان این هلی‌کوپتر سانحه دیده هستند.

فارس: تلفن‌ها در دسترس نیست

خبرگزاری فارس در خبری نوشت: گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند. برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست. پیش از این یکی از نزدیکان رئیس جمهور به خبرنگار فارس گفته بود هلی کوپتر حامل رئیس جمهور به دلیل مه آلود بودن هوا فرود آمده است.

ادعای ایسنا: زخمی بودن بعضی از همراهان قطعی است

بنابر گزارش ایسنا، همچنین برخی اخبار تایید نشده حکایت از این دارد که ساعتی هلی‌کوپتر حامل رییس جمهور در رادار نبوده است. از محل و چگونگی سانحه خبری نیست، با توجه به تماس های نصفه نیمه برقرار شده، زخمی بودن بعضی از همراهان قطعی است، اما از اینکه آیا کسی شهید شده است یا خیر اطلاعی در دسترس نیست.

تیم‌های امدادی به منطقه رسیدند؛ جستجو زمان‌بر است

خبرگزاری ایرنا خبر داده که «تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جستجوها آغاز شده است.» طبق این گزارش، «۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمان‌بر خواهد بود.»

تایید وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی از سوی وزیر کشور

وزیر کشور درباره وقوع سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی، وزیر کشور در گفتگویی با صدا و سیما بیان کرد: به دلیل وضعیت آب و هوا و مه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مجبور به فرود سخت شده است. منطقه پیچیده است و ارتباطات سخت است و منتظر رسیدن نیرو های امدادی به منطقه هستیم تا نتیجه را اعلام کنیم.

تیم های نظامی، امدادی و انتظامی به دنبال بالگرد رئیسی

حسین حاتمی، نماینده خداآفرین و کلیبر درباره علت سانحه برای بالگرد همراه کاروان رئیس دولت سیزدهم که در نزدیکی مرز آذربایجان اتفاق افتاده، توضیحاتی ارائه کرد و به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: هنوز جزئیات خبر مشخص نیست چراکه در مسیر هستم و آنتن ندارم که خبر بگیرم اما برای یکی بالگردها حادثه رخ داده است.

وی تاکید کرد: هوا مه‌آلود و منطقه کوهستانی است، غلظت مه هم بالا است، انشالله اتفاقی نیفتاده باشد اگر اتفاقی هم افتاده باشد، به نظر می‌رسد طبیعی و ناشی از عدم دید خلبان، هوای مه‌آلود و ایراد فنی باشد. البته ابتدا باید ماهیت خبر مشخص شود سپس بررسی دقیق و کارشناسی صورت بگیرد.

علیرضابیگی: هلی کوپتر حامل رئیسی در منطقه دیزمار دچار حادثه شده است

همچنین احمد علیرضابیگی درباره آخرین اخبار مرتبط با سانحه برای هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور به اعتماد می‌گوید: «نیروهای امدادی و هلال احمر که در منطقه در حال تجسس‌اند و به سمت محل حادثه می روند، می‌گویند، هلی‌کوپتر حامل رییس جمهور در یک منطقه جنگلی به نام منطقه دیزمار دچار سانحه شده است. هر نوع ارتباطی هم در حال حاضر با افراد حاضر در هلی کوپتر قطع است.»

علیرضابیگی در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس‌جمهور قطعا در هلی کوپتر سانحه دیده، حضور داشته؟ می‌گوید: « سه هلی‌کوپتر حامل اعضای دولت و مسئولان استانی بوده‌اند که در یکی از آنها آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان حضور داشته و در هلی‌کوپتر دیگر علی اکبر محرابیان زیر نیرو و همراهان، حاضر بوده‌اند، هر دو هلی‌کوپتر حامل محرابیان و بذرپاش سلامت به زمین نشسته‌اند، اما هلی کوپتر حامل رئیس دولت سیزدهم دچار سانحه شده است.»

اظهارات دو نماینده مجلس درباره دسترسی به هلی‌کوپتر رئیسی

دو نماینده استان آذربایجان شرقی، از وضعیت هلی‌کوپتر سانحه دیده که حامل ابراهیم رئیسی بوده، ابراز بی‌اطلاعی کرده اند.

محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز در مجلس، درباره سانحه برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، به وبسایت فراز گفته که «بالگرد حامل رئیس‌جمهوری پس از سانحه هنوز پیدا نشده است. خبری از وضعیت سلامت ابراهیم رئیسی در دست نیست».

همچنین دهقانی نماینده ورزقان هم در گفت‌وگو با وبسایت انصاف‌نیوز، تاکید کرده که «هنوز به هلی‌کوپتر رئیسی دسترسی نداریم. شرایط منطقه خشن است و اطلاع دقیقی نداریم».

گزارش فارس از محل سانحه بالگرد رئیسی /سرعت عملیات جستجو کند است

همچنین خبرنگار میدانی فارس در پی ایجاد سانحه برای بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی در منطقه ورزقان، فارس از تلاش جستجوگران برای پیداکردن بالگرد رئیسی خبرداده است.

خبرنگار فارس که همراه یکی از این گروه‌هاست مشاهدات خود را این‌گونه روایت می‌کند:

*جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

*مه در منطقه بسیار شدید و غلیظ است و دید افقی کمتر از ۵ متر است.

*باران نیز در منطقه در حال باریدن است.

*منطقه مورد جستجو کوهستانی و جنگلی است و همین مساله سرعت عملیات جستجو را کند کرده است.

معاون اجرایی رئیسی راهی تبریز شد 

سخنگوی دولت از سفر معاون اجرایی به همراه بخشی از اعضای دولت به تبریز خبر داد.

گزارش ایرنا از محل سانحه بالگرد رئیسی

ایرنا در خصوص سانحه بالگرد رئیسی نوشت: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.

براساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است.

بیش از ۲۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل از جمله پهپاد و سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شده‌اند و در کنار آنها گروه‌هایی از تکاوران و نیروهای مخصوص نیروهای مسلح نیز برای کمک به عملیات جستجو در منطقه حضور دارند.

* به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.

گزارش میدانی فارس از محل حادثه بالگرد ابراهیم رئیسی

خبرگزاری فارس در جزییات جدید از محل جست و جوی بالگرد رئیس جمهور روایت می‌کند:

محدوده جست و جو برای یافتن هلی کوپتر رئیس جمهور در جنگل‌های ارس باران در محدوده پیر داوود از شرق تا محدوده معدن مس سنگون از غرب شامل می شود.

محدوده مدنظر در شمال آذربایجان شرقی و در شهرستان محروم ورزقان واقع شده و شامل جنگل های کوهستانی، مه آلود، بارانی و بسیار صعب العبور است. از ساعتی قبل جست و جوی تیم های امدادی برای یافتن هلی کوپتر حامل رئیس جمهور از مبدأ چندین روستای منطقه آغاز شده و ادامه دارد.

خبرنگار فارس در ورزقان در روستای "اوزی" با تیم امدادی هلال احمر همراه شده و به سمت منطقه پیرداود در حال حرکت و جست و جو است. علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس دفتر رئیس جمهور در محدوده جست وجو حضور دارند.

دو منبع به خبرگزاری فارس گفته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت‌الله آل‌هاشم صحبت کرده اند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست.

درخواست صفحه اینستاگرام رئیسی از مردم

اینستاگرام ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، در واکنش به خبر وقوع حادثه برای بالگرد ابراهیم رئیسی نوشت: از هم‌مهینان عزیز درخواست می‌شود برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان نذر ختم صلوات کنند.

جستجو به سختی پیش می‌رود

حسین حاتمی، نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره آخرین خبر از بالگرد حامل رئیسی گفت: اطلاعات خاصی بدست نیاوردم اما مسئولین و منابع محلی در ارتفاعات و محدوده‌های مه‌آلود جنگلی و محدوده‌ای که GPS بالگرد در آن منطقه است، پایش می‌کنند که خبری بدست بیاورند.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود امکان جستجوی هوایی برای پیدا کردن بالگرد رئیسی نیست، تا چه اندازه صحت دارد؟ افزود: هوا شدیداً مه‌آلود و هموار با بارش شبنمی است و آثاری از برف در منطقه مشاهده می‌شود، در نتیجه علی‌رغم اینکه همه عوامل امدادی و محلی بسیج شدند، اقدام جستجو به سختی پیش می‌رود.

حاتمی در پاسخ به اینکه این امیدواری وجود دارد که تا شب از وضعیت بالگرد خبری می‌رسد؟ تصریح کرد: به نظر بنده تا شب خبری از بالگرد رئیسی به دست می‌رسد چراکه عوامل امدادی، بسیج، منابع محلی، هلال احمر، مسئولین شهرستان‌های کلیبر، خدآفرین، ورزقان و عواملی از استان به سمت آن منطقه گسیل شدند و همه جانبه محیط را پایش می‌کنند که به خبری برسند.

نماینده مردم خداآفرین درباره اینکه دو بالگرد دیگری که همراه رئیسی بودند، موردی از سانحه را مشاهده نکردند؟ خاطرنشان کرد: بنده هنوز با آنها صحبت نکردم.

معاون وزیر کشور: خبری ندارم

سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره آخرین خبر از وضعیت رئیسی و بالگرد حامل او گفت: خبری ندارم.

وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی در پی حادثه برای هلی‌کوپتر رئیسی

بنابر گزارش ایسنا، یک منبع آگاه خبر داد شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای در خصوص وقوع سانحه برای بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی و همراهانش برگزار نکرده و شایعات منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با تشکیل جلسه اضطراری از سوی این شورا نادرست است.

این خبر به‌روز می‌شود...