۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

واکنش‌‌های منطقه‌ای به شهادت آیت الله رئیسی

در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و هیئت همراه آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد، مقامات و شخصیت‌های کشورهای عربی پیام تسلیت منتشر و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.
کد خبر : ۶۵۸۵۸۷

به گزارش صراط به نقل از  تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی را در پی سقوط هواپیما در شمال ایران را تسلیت گفت. 

نخست وزیر عراق افزود: با نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان ایشان در پی حادثه ناگوار سقوط بالگرد در شمال ایران دریافت کردیم.

السودانی ضمن عرض تسلیت و همدردی حادثه تاسف بار و فاجعه بار و دردناک سقوط بالگرد را به رهبر  معظم و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

حماس شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه ای اعلام کرد که شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده رهبر معظم، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان در حادثه تاسف بار و فاجعه بار و دردناک سقوط بالگرد را به رهبر  معظم و دولت و ملت ایران تسلیت می‌گوییم.

حماس همچنین رحمت و مغفرت الهی را برای قربانیان این حادثه و صبر و بردباری را برای ملت ایران، خانواده‌ها و بستگان آن‌ها مسالت کرده است.

جنبش حماس ضمن تاکید بر همبستگی کامل خود با ملت و جمهوری اسلامی ایران در این مصیب بزرگ و ناگوار، مواضع رئیس جمهور فقید و وزیر خارجه ایران در حمایت از قضیه فلسطین و پشتیبانی از مبارزات مشروع ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و مقاومت فلسطین را ستوده و اعلام داشت که آن‌ها تلاش بسیاری برای همبستگی و حمایت از مردم غزه در تمامی عرصه‌ها و میادین در سایه نبرد طوفان الاقصی داشتند و تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک زیادی برای توقف جنگ علیه ملت فلسطین انجام دادند.

در پایان بیانیه، حماس تاکید می‌کند که ایران به حول و قوه الهی قادر به عبور از پیامدهای این ضایعه بزرگ خواهد بود؛ چرا که ملت عزیز ایران از نهادها و موسساتی اصیل و کهن برخوردار است که قادر به تعامل با این مصیبت بزرگ است.

پیام تسلیت کمیته‌های مقاومت فلسطین در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در واکنش به شهادت رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد تاکید کرد: شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و هیئت همراه وی در حادثه دردناک سقوط بالگرد را تسلیت می گوییم. فلسطین، مردم و مقاومت آن هرگز خدمات این شهیدان مبارز به ملت و مسئله فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

پیام تسلیت دولت نجات ملی یمن در پی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه

ضیف الله الشامی سخنگوی دولت نجات ملی یمن در صنعاء، حادثه دردناک شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه را به رهبری، دولت و ملت ایران و تمام مستضعفان جهان تسلیت گفت.

الحوثی: شهادت رئیس جمهور رئیسی و هیئت همراهشان را به رهبری و ملت ایران تسلیت می‌گوییم

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: شهادت رئیسی، رئیس جمهور و هیئت همراهشان را به رهبری و ملت ایران تسلیت می گوییم. به یاری خداوند، ملت ایران همچنان به رهبران مخلص خود وفادار باقی خواهد ماند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن: شهادت سید ابراهیم رئیسی ضایعه بزرگ برای تمام امت اسلام  است

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه شهادت ابراهیم رئیسی،  رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان را به آیت الله خامنه ای و ملت ایران تسلیت می‌گوییم،  تاکید کرد در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و کاملا به قدرت و توان آن برای صبر و ایستادگی و پشت سر گذاشتن دشواری ها اطمینان داریم.

المشاط افزود: شهادت سید ابراهیم رئیسی ضایعه بزرگ برای تمام امت اسلام  است، او مواضع صریح، قدرتمند و شجاعانه ای در حمایت از مسائل امت اسلام به ویژه مسئله فلسطین و حمایت از ملت فلسطین اتخاذ کرده بود.

تسلیت امیر قطر در پی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با دولت و ملت ایران به سبب شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و هیئت همراه در حادثه دردناک سقوط بالگرد تسلیت گفت و رحمت و مغفرت الهی را برای آنها و صبر و شکیبایی را برای خانواده هایشان مسئلت خواست.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به‌همراه آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه عصر دیروز در اثر سقوط بالگرد به شهادت رسیدند.

رئیسی برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، و بالگرد حامل وی و همراهانش در مسیر بازگشت در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

تسلیت حشد شعبی در پی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه

حشد شعبی عراق، شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را تسلیت گفت.

تسلیت مشاور امنیت ملی  عراق در پی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در پیامی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران تسلیت گفت.