۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲

جوانان را دریابید

یکی از مراجع تقلید گفت: مجلس و دولت باید برای مسایل جوانان به ویژه در زمینه ورزش برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر : ۱۰۵۰۶۱
صراط:آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر ورزش و جوانان با وی اظهار کرد: کشور مدیون جوانان است از این رو وظایف و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان باید از حالت ستادی خارج و جنبه عملی به خود بگیرد.

وی افزود: مسایل جوانان مهمتر از ورزش است و وزارت ورزش و جوانان باید ابتدا نام جوانان را مقدم سازد؛ زیرا این‌گونه در اذهان تداعی می‌شود که ورزش مهمتر از دیگر مسائل جوانان است.

وی پیرامون وظایف وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: وزارتخانه برای مشکلات جوانان باید به صورت عملیاتی وارد شود و مطالبات جوانان را از دیگر دستگاه‌های اجرایی بخواهد و از وضعیت جوانان غافل نشود.

مکارم شیرازی جوانان را سرمایه‌های گرانقدر کشور خواند و اظهار کرد:جوانان با مسائل مهمی چون تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسکن سروکار دارند و باید در جهت حل مشکلات و خواسته‌های جوانان فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: جوانان در بسیاری از عرصه‌های مهم کشور، حضوری چشمگیر دارند و باید برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و عملی برنامه‌ریزی شود زیرا دشمن از ترفندها و شیوه‌های مختلفی برای تاثیرگذاری و انحراف جوانان استفاده می‌کند.

وی شبهه‌فکنی را یکی از حربه‌ها و ترفندهای دشمن برای انحراف جوانان دانست و گفت: ایجاد ترفندهایی همچون شبهه افکنی، ترویج فسادهای اخلاقی، اعتیاد، تهاجم فرهنگی و دیگر انحرافات، نسل جوان را نحت تاثیر قرار می‌دهد و باید در این زمینه مسوولان از جوانان غافل نشوند.

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: مجلس و دولت باید برنامه‌ریزی مناسب و منسجمی برای این وزارتخانه داشته باشند و با در اختیار قرار دادن بودجه کافی، این دستگاه را در رسیدن به اهداف و حل مشکلات جوانان یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش برای جوانان فواید فراوانی دارد و برای همه سنین باید با ورزش خود را در برابر خطرات موجود در جامعه و یا در مقابل بیماری‌ها بیمه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه ورزش برای همه سنین در جامعه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر گرایش جامعه به ورزش‌های همگانی تاکیدات فراوانی داشتند، اما متاسفانه این ورزش در حاشیه قرار گرفته است و مسوولان باید در زمینه نهادینه کردن آن تلاش بیشتری داشته باشند.

مکارم شیرازی با اشاره به قهرمانی ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی، تاکید کرد: ورزشکاران باید بدانند که به نمایندگی از جمهوری اسلامی در مسابقات شرکت می‌کنند و باید شئونات اسلامی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق‌مداری باید در ورزش نیز مورد توجه قرار گیرد و ورزشکاران با رعایت شئونات اسلامی در صحنه‌های ورزشی حضور یابند؛ زیرا ورزشکاران الگوی جوانان به شمار می‌روند و نباید به این امر بی‌توجهی کنند.

این عالم بزرگوار در پایان گفت: متاسفانه با نگاه به میزان درآمد برخی از ورزشکاران به نظر می‌رسد ورزش تبدیل به موضوعی مادی شده است در حالی که ورزش دارای جایگاه والایی در حفظ سلامت روحی و جسمی است و مسوولان باید به این موضوع نیز توجه کنند.

منبع: ایسنا