۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
در جمع پزشکان مطرح شد:

حسرتی که دولت بردل شهاب مرادی گذاشت!

حجت‌الاسلام مرادی خطاب به وزیر بهداشت با بیان اینکه این دولت رو به اتمام است و یک حسرت برای ما ماند، اظهار داشت: ما یک حسرت، درد دل و انتقاد داریم.
کد خبر : ۱۲۴۷۲۴
  صراط حجت‌السلام شهاب مرادی شب گذشته در ضیافت افطار نخبگان و دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی ایران خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای وزیر این دولت رو به اتمام است و این حسرت برای ما باقی ماند که حرفها و درد دل هایمان را مطرح کنیم.

وی خطاب به حاضران ادامه داد: قبول دارم نهاد روحانیت و حوزه های علمیه برای گفتگو فضا ایجاد کرده اند اما متاسفانه باید گفت همچنان ما به عنوان جامعه روحانیت و شما به عنوان جامعه اطباء ارتباط خوبی با هم نداریم.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه ما هم حرفهایی با طبیب و درباره طبابت داریم افزود: واقعا نزدیک ترین جایگاه به نقش روحانیت و وظایف آخوندی همین طبابت است و ما خیلی می توانیم در ایفای نقش و انجام وظایف یاری کنیم.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه در روزگار گذشته این قرابت میان روحانیت و جامعه اطباء خیلی زیاد بود  گفت: فاصله میان این دو نهاد اجتماعی متاسفانه زیاد شده و در بحث هایی نظیر اخلاف پزشکی دغدغه هایی وجود دارد که باید آنها را با اطباء طرح کرد.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه البته ظاهرا در زمینه اخلاق پزشکی طبق آمار ایران مانند برخی کشورهای بزرگ دنیا در این زمینه نیست به مزاح خطاب به وزیر بهداشت گفت: با توجه به این باید بگوییم یا آنها آمارهایشان را خیلی شفاف اعلام می کنند و یا اطباء ما خیلی دقیق هستند البته می پذیرم که در همه جای دنیا اشتباهات پزشکی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فراتر از بحث اخلاق طبابت بحث اخلاق خود اطباء موضوعیت دارد گفت: دغدغه هایی در خصوص تغییر و تحولات در سبک زندگی و شخصیتی جامعه اطباء وجود دارد.

حجت الاسلام مرادی برای تبیین این موضوع به تجار و بازاریان اشاره کرد و گفت: بازار دیروز ما کانون تدین دینداری بود و بازاریان هر جا می رفتند آثاری از دینداری از خود بر جای می گذاشتند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه در محله نیوجی پکن مسلمانان شیعه چینی حضور دارند که خود چینی ها به آنها خویی می گویند گفت: واژه خویی معادل کلمه برگشتی است و این شیعیان چینی یادگار تاجران ایرانی هستند که از طریق جاده ابریشم به چین رفته و اسلام  را در آن کشور پایه گذاری کرده و شیعیان را از خود به یادگار گذاشته اند.

وی افزود: مسلمانانی که در شرق چین و یا در شهر تیانجین هستند هم تحت تاثیر تجار و طلبه هایی هستند که از سالیان دور به آنجا سفر کرده اند.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه سنخ بازاری و جامعه بازار در حال تغییر است خاطرنشان کرد: در گذشته ای نه چندان دور ملاک شناخت بازاری ها دینداری بود نمی گویم الان این ملاک مطرح نیست و قصد توصیف فاجعه آمیز این اتفاق را ندارم اما می‌خواهم بگویم ظاهرا اتفاقی افتاده است که از رفت و آمد تجار ما به کشورهای دیگر یادگارهایی مثل مسجد هامبورگ ساخته نمی شود.

شهاب مرادی خطاب به حاضران در جلسه گفت: این اتفاق و این تغییر در دانشجویان شما هم افتاده است. حس طبابت و روحیه طبیب تغییر جدی کرده است.

کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: خواستم در این جلسه این موضوع را به عنوان یک دغدغه با شما عزیزان که همگی از مفاخر علم طبابت در ایران هستید در میان بگذارم و از شما که چهره های نورانی دارید بخواهم که احساس دغدغه مندی بیشتری در این زمینه بکنید.

----

  متاسفانه این خبر در ابتدا با اشتباه خبرنگار در عدم برداشت صحیح از سخنان حجت الاسلام مرادی به صورت ناصحیحی منتشر شده بود که به این وسیله از ایشان و مخاطبان ارجمند پوزش می طلبیم.

منبع: مهر