۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
بیانیه ۱۹۰ نماینده مجلس

سکوت تامل برانگیز علمای جهان اسلام

نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه خبر و تصویر کشته شدن یک روحانی مسیحی نشان از مظلومیت و قساوت بود، اعلام کردند: سکوت علمای جهان اسلام و مسیحیت درباره این فاجعه غم‌انگیز موجب تاسف و تعجب است.
کد خبر : ۱۲۵۰۸۷

190صراط نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای کشته شدن کشیش مسیحی در سوریه به دست تروریست‌ها را محکوم کردند.

متن کامل این بیانیه که شاهین محمد‌صادقی آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

خبر و تصویر کشته شدن یک روحانی مسیحی در سوریه در رسانه‌های تصویری نشان از مظلومیت از یک سو و قساوت از سوی دیگر بود.

در تمام مذاهب آسمانی، روحانیون مورد احترام ملت‌ها هستند. خصوصا اگر در یک کشور اسلامی زندگی کنند، اسلام جان و مال آنها را محترم می‌شمارد و از آن دفاع می‌کند.

سکوت علمای جهان اسلام و مسیحیت هر دو در فاجعه غم‌انگیز موجب تاسف و تعجب است.

علمای اسلام با دفاع از اهل کتاب خصوصا روحانیون آنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنند و نشان دهند این آدم کشان کج‌اندیش، هیچ رابطه‌ای با اسلام و دین ندارند. این جنایت توسط تروریست‌های ضدبشر که با کمال تاسف مورد تاکید کشورهای غربی هستند و با حمایت سیاسی، مالی و تسلیحاتی آنها، عمل می‌کنند از طرفی دیگر چهره نفاق دولت‌های غربی را نشان می‌دهد.

مدعیان حقوق بشر شاخه نظامی حزب‌الله را که از حریم مردم دفاع می‌کند، با یک ارتش متجاوز، جوانمردانه می‌جنگد، در لیست تروریست‌ها جای می‌دهد ولی تروریست‌های جانی و وحشی را مورد حمایت قرار می‌دهد.

به امید روزی که حجت خدا مهدی موعود به همراه پیامبر صلح و محبت ظهور نماید و به این جنایات ظالمانه پایان دهد.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایت‌ موحش تروریست‌ها در سوریه، از دولت‌های غربی می‌خواهیم دست از حمایت جنایتکاران بردارند و از دولت سوریه هم می‌خواهیم که با قدرت تمام موضوع را پیگیری و جنایتکاران را به سزای اعمالشان برسانند.

منبع: فارس