۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
33 سال پیش در چنین روزی

ملاقات‌زیادبامردم برای اعصاب‌من‌خوب نیست!

آیت الله منتظری: من از سوی آقایان دکترها از ملاقات عمومی ممنوع هستم و محسوس هم شده که هر وقت در اجتماعات زیاد می آیم و اشخاص زیاد با من تماس می گیرند آن حالت تشنج اعصاب من عود می کند .
کد خبر : ۱۲۹۵۸۸

صراط: رخدادهای 31 مرداد 1359

چکیده

  • با اخراج هیئت دیپلماتیک عراق از سوریه روابط سیاسی دو کشور عربی به کلی قطع شده است.
  • آیت الله خامنه ای در خطبه های امروز نمازجمعه تهران اظهار داشتند : اینها میترسند مبادا کوچکترین حقیقتی را در اخبارشان بیاورند ، این را می گویند وحشی گری امروز ، دنیای غرب ، آمریکا و انگلیس ، دولت های وابسته به سیاست های امپریالیستی غرب تروریسم را با شدیدترین وجهی دارند اعمال می کنند ، ما امروز در مقابل تروریسم جهانی قرار گرفته ایم .
  • آیت الله منتظری که دیروز با امام خمینی رهبر انقلاب ملاقات کرده بود امروز در مصاحبه ای از مردم خواست برای رعایت حال امام از تقاضای ملاقات با رهبر انقلاب خودداری کنند !
سوریه دیپلمات های عراقی را اخراج کرد

با اخراج هیئت دیپلماتیک عراق از سوریه روابط سیاسی دو کشور عربی به کلی قطع شده است. این اقدام به دنبال اخراج هیئت دیپلماتیک سوریه از عراق صورت گرفت ، رژیم صدام مدعی شده است که مقداری مواد منفجره و اسلحه در نمایندگی دیپلماتیک سوریه در عراق پیدا کرده است . هفته گذشته نیز صدام دستور اخراج حدود یک میلیون سوری را از عراق صادر کرد . (1)

آیت الله خامنه ای : در مقابل تروریسم جهانی قرار گرفته ایم

آیت الله خامنه ای در خطبه های امروز نمازجمعه تهران اظهار داشتند : امروز در سطح جهان همه جریان هایی که مدعی پیروی پیامبران خدا هستند از همه ادیان و مذاهب و از همه مذاهب اسلامی یقینا باید با ظلم و ظالمین بستیزند و از آنجا که پیامبران الهی هرگز در مقابل ظلم توقف و تامل نکرده اند و با ظلم سازش نکرده اند هیچ کس نمی تواند مدعی پیروی راه آنان شود مگر آنکه این خصوصیت را داشته باشد .

ایشان ادامه دادند : انقلاب اسلامی ما که تداوم انقلاب پیامبران بود از اول در مقابل ظلم ستمگران حاکم بر ایران ایستاده و امروز هم در مقابل ظلم عظیم و ستم جهانخواران ایستاده است و باید بایستند چونکه معیار و ملاک شناخت جریان های دنباله رو پیامبران مقابله با ظلم است .

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با اشاره به محاکمه دانشجویان مسلمان ایرانی در انگلیس به بهانه تظاهرات و مقایسه آن با محاکمه سران رژیم طاغوت به اتهام قتل و کشتار مردم اظهار داشتند : آنها به ما اعتراض می کردند که چرا محاکمه می کنید ؟ چرا برای آنها وکیل مدافع نمی گیرید ؟در حالیکه ما اجازه دفاع به  آنها دادیم اما خود این جوانها و دختران و پسران جوان معصوم دانشجوی ما را به جرم تظاهرات آرام گرفته اند و آن هم با این وضعیت .

ایشان افزودند : اینها میترسند مبادا کوچکترین حقیقتی را در اخبارشان بیاورند ، این را می گویند وحشی گری امروز ، دنیای غرب ، آمریکا و انگلیس ، دولت های وابسته به سیاست های امپریالیستی غرب تروریسم را با شدیدترین وجهی دارند اعمال می کنند ، ما امروز در مقابل تروریسم جهانی قرار گرفته ایم . (2)

 

آیت الله منتظری شهریور ماه 59 از مردم می خواهند کمتر به دیدار امام بروند و در سال های بعد به امام گلایه می کنند که چرا با گروه های مردمی تماس نمی گیرند ؟! از منظر آیت الله منتظری زمانی که امام اندیشه ها و دیدگاه های وی را قبول داشته باشند دیگر نیازی به دیدارهای مردمی ندارند ولی زمانی که با اقدامات او و جریان و باند مهدی هاشمی اندک مخالفتی شود امام کانالیزه شده و کسی به ملاقات ایشان نمی رود !!
آیت الله منتظری : برای مراعات حال امام با ایشان ملاقات نکنید

آیت الله منتظری که دیروز با امام خمینی رهبر انقلاب ملاقات کرده بود امروز در مصاحبه ای از مردم خواست برای رعایت حال امام از تقاضای ملاقات با رهبر انقلاب خودداری کنند !

وی اظهار داشت : من به خواهران و برادران هموطن توصیه می کنم که الان نفس وجود ایشان برای ما و برای کشورمان و کلیه مستضعفین جهان مایه برکت است ، ما باید سعی کنیم که ایشان برای ما سالم و خوب باشند ، گروه هایی که از شهرستان ها می آیند که البته آنها هم تقصیر ندارند و روی علاقه و عواطف دینی و مذهبی است می خواهند ملاقات کنند و ما تقاضا می کنیم که ملاحظه امام را بکنند چون الان وجود ایشان به وحدت و استقلال کشورمان و همه شئون کشور ما وابسته است .

ملاقات زیاد با مردم برای اعصاب من خوب نیست / تشنج اعصابم عود می کند

وی ادامه داد : بنابر این کمتر تقاضای ملاقات با امام بکنند ، نسبت به خودم هم از باب اینکه واقعا ملاقات زیاد برای سلامت و اعصابم خوب نیست مراجعه نکنند . آیت الله منتظری گفت : من از سوی آقایان دکترها از ملاقات عمومی ممنوع هستم و محسوس هم شده که هر وقت در اجتماعات زیاد می آیم و اشخاص زیاد با من تماس می گیرند آن حالت تشنج اعصاب من عود می کند . (3)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 1 شهریور 1359 ، صفحه 16

2- جمهوری اسلامی ، 1 شهریور 1359 ، صفحه 11

3- جمهوری اسلامی ، 1 شهریور 1359، صفحه 10 ، شاید در بادی امر سخنان آیت الله منتظری مهم به نظر نیاید ولی اندکی تامل در تاریخ انقلاب و اتهاماتی که وی نسبت به امام امت روا داشت اهمیت  این سخنان به خوبی مشخص می شود .  آیت الله منتظری در اوج اختلافات خود با امام امت مدعی شده بود که عده ای رهبر انقلاب را کانالیزه کرده و از رسیدن اطلاعات درست به امام جلوگیری می کنند . این ادعا در حالی مطرح می شد که امام روزانه و یا به صورت هفتگی با صدها نفر و گروه دیدار و ملاقات داشتند . کوتاه سخن اینکه آیت الله منتظری شهریور ماه 59 از مردم می خواهند کمتر به دیدار امام بروند و در سال های بعد به امام گلایه می کنند که چرا با گروه های مردمی تماس نمی گیرند ؟! از منظر آیت الله منتظری زمانی که امام اندیشه ها و دیدگاه های وی را قبول داشته باشند دیگر نیازی به دیدارهای مردمی ندارند ولی زمانی که با اقدامات او و جریان و باند مهدی هاشمی اندک مخالفتی شود امام کانالیزه شده و کسی به ملاقات ایشان نمی رود !! از سوی دیگر این سخن آیت الله منتظری که دیدارهای عمومی حالت تشنج اعصاب برای وی ایجاد می کند موضوعی است که قابل تامل می باشد ، این سوال را می توان از گروه ها و افرادی که علی رغم میل امام خمینی خواستار قائم مقامی رهبری آیت الله منتظری بوده و سرانجام آن را در اجلاسیه خبرگان رهبری به تصویب رساندند پرسید که اگر آیت الله منتظری دچار تشنج اعصاب بوده و نمی توانست با مردم ارتباط برقرار کرده و ارتباطات مستمر با مردم حالت تشنج اعصاب ایشان را عود می کرد چگونه اعضای محترم خبرگان رهبری می خواستند بار سنگین رهبری را بر دوش او بگذارند و طبیعتا رهبر جامعه اسلامی بایستی روزانه با صدها نفر سخن بگوید و... سوالی که امام خمینی در نامه برکناری آیت الله منتظری بدان اشاره می کنند « همان طور که نوشته اید رهبری نظام جمهوری اسلامی کار مشکل و مسئولیت سنگین و خطیری است که تحملی بیش از طاقت شمامی خواهد. و به همین جهت ، هم شما و هم من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودیم ، و دراین زمینه هر دو مثل هم فکر می کردیم . ولی خبرگان به این نتیجه رسیده بودند؛ و من هم نمی خواستم در محدوده قانونی آنها دخالت کنم .» رک نامه امام به آیت الله منتظری 8/1/68

منبع: فارس
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست