۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

پیام روحانی برای مردم آمریکا

شبكه تلويزيوني سي.ان.ان از نخستين پيام حسن روحاني رييس جمهوري ايران به مردم آمريكا به زبان انگليسي خبر داد.
کد خبر : ۱۳۴۶۸۷
صراط: سي.ان.ان روز چهارشنبه گزارش داد: رييس جمهوري ايران در مصاحبه اختصاصي با اين شبكه تلويزيوني به زبان انگليسي به مردم آمريكا گفت كه حامل پيام صلح و دوستي از جانب ملت ايران براي آنها است.

بنابراين گزارش رييس جمهوري ايران به زبان انگليسي گفت:مايلم كه به مردم آمريكا بگويم، من از طرف ايرانيان براي مردم آمريكا پيام صلح و دوستي به ارمغان آورده ام.
سي.ان.ان سپس به روابط ميان ايران و آمريكا در اين مصاحبه اشاره كرد.

سي.ان.ان گزارش داد: دراين مصاحبه از رييس جمهوري ايران درباره آب شدن يخ مناسبات دوطرف پرسش شد.

اين شبكه تلويزيوني گزارش داد: روحاني در پاسخ به اين پرسش گفته است آب شدن يخ روابط آغاز شده چرا كه شرايط درحال تغيير است.

رييس جمهوري ايران دربخشي ازمصاحبه با اين شبكه تلويزيوني درباره برنامه هسته اي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته‌اي خواستار حقوق حقه خود به دور از اعمال هرگونه تبعيض همانند ساير كشورهاي دنيا و در چارچوب مقررات بين‌المللي بوده است و آن را دنبال مي‌كند.

وي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران چيزي جز قانون نمي‌خواهد، اعمال تحريم‌ها عليه كشورمان را غيرانساني و بر خلاف تمامي اصول و مقررات بين‌المللي دانست و خاطر نشان كرد: ما معتقديم با فشار بر يك ملت، هيچ كسي به جايي نمي‌رسد چراكه هر چه تنفر زياد باشد، شرايط براي صلح و دوستي كمتر مي‌‌شود.

حسن روحاني براي حضور در شصت و هشتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك به سر مي برد.
منبع: ایرنا