۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
حمیدرضا ترقی:

تنها ابهام انتخابات ۸۸ محاکمه سران فتنه است

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامه 9 چهره اصلاح طلب به رئیس جمهور گفت که تنها ابهام باقی مانده از انتخابات 88 محاکمه سران فتنه است.
کد خبر : ۱۴۹۲۶۸
صراط:  چندی پیش 9 چهره اصلاح‌طلب در نامه‌ ای سرگشاده به رییس‌جمهور خواستار «اقدام عاجل دولت در رفع سوتفاهم‌های باقی مانده از انتخابات 88 » شدند.

ابراهیم اصغرزاده، الیاس حضرتی، محمدجواد حق‌شناس، فیاض زاهد، رضا نوروززاده، سعید لیلاز، اسماعیل دوستی، مسعود سلطانی‌فر و نعمت احمدی طی نامه‌ ای به حسن روحانی موضوعاتی را با وی در میان گذاشتند.

البته این نامه فقط معطوف به رفع سو تفاهم های فتنه 88 نبود و این 9 چهره اصلاح طلب از رییس جمهور خواسته اند تا در جهت « آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از موسوی و کروبی و زهرا رهنورد» اقداماتی انجام دهد و همچنین در این نامه تاکید شده است که « با توجه به چهره بین المللی خاتمی خواسته‌اند که از وی مصرانه درخواست شود تا در مراسم خاکسپاری ماندلا حضور یابد»، اتفاقی که رخ نداد.

اما نفس اینکه رییس جمهور از یک شخصیت «مصرانه» بخواهد در یک مراسم بین المللی شرکت کند، از نکات قابل توجهی است که در این نامه به آن پرداخته شده است.

در رابطه با نامه سرگشاده این 9 چهره اصلاح طلب به رئیس جمهوری با حمیدرضا ترقی، معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت وگویی داشتیم.

لزوم محاکمه فتنه گران

حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با ایلام  فردا با اشاره به نامه سرگشاده 9 چهره اصلاح طلب به رئیس جمهور مبنی بر «رفع سوء تفاهم ها از انتخابات 88 » گفت: به نظر می رسد در جریان فتنه 88 تنها یک ابهام باقی مانده است و آن محاکمه سران فتنه و عاملان فتنه است و باید این افراد در دادگاه محاکمه شوند تا برای مردم هم هیچ ابهامی باقی نماند و به نظر می رسد نامه سرگشاده اصلاح طلبان در جهت تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور است.

ترقی در ادامه با تاکید بر لزوم محاکمه فتنه گران خاطر نشان کرد: فتنه گران کسانی هستند که با ادعاهایی چون تخلف و تقلب آشوب هایی به وجود آوردند و باعث کشته شدن 22 تن از هم وطنان ایرانی شدند و به نظر می رسد با موضع گیری های صریح و روشن مقام معظم رهبری و اتفاقاتی که در 9 دی از طرف مردم فهیم ایران رخ داد این نوع برخوردها مناسب نیست.

زیر سوال بردن استقلال قوه قضائیه

معاون بین الملل حزب موتلفه با اشاره به بخشی از نامه اصلاح طلبان به رئیس جمهوری که خواستار«لزوم رفع حصر از موسوی و کروبی و زهرا رهنورد» شده اند؛ ابراز داشت: اولاً اینکه اصلاح طلبان با چنین خواسته هایی خود رئیس جمهور را می خواهند تحت فشار خواسته های خود قرار دهند و از طرف دیگر می خواهند رئیس جمهور در امور قوه قضائیه دخالت کند ولی باید توجه شود که در این شرایط استقلال قوه قضائیه زیر سوال می رود.

وی در ادامه یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حدود قوا از هم مشخص است و قطعاً نباید استقلال قوا و مخصوصاً قوه قضائیه زیر سوال برود و اگر رئیس جمهوری در وضعیت رفع حصر افراد ورود کند و اقدامی در جهت آزادی زندانیان صورت بدهد، این مسایل با استقلال قوا و قوه قضائیه سازگاری ندارد.

تقلای اصلاح طلبان در احیای خاتمی

معاون بین الملل حزب موتلفه در ادامه با اشاره به بخشی از نامه که 9 چهره اصلاح طلب از رئیس جمهور خواسته اند تا از سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشور «مصرانه» خواسته شود در مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا شرکت کند؛ گفت: اولا در باره این خواسته اصلاح طلبان از روحانی ،شان رئیس جمهور پایین می آید و به نظر می رسد اصلاح طلبان با شکست هایی که طی این چند سال اخیر خورده اند سعی در احیای شخیصت آقای خاتمی دارند تا بتوانند وی را به عنوان رهبر جریان اصلاحات دوباره به عرصه بکشند.

وی همچنین با اشاره به نوع برخورد رئیس جمهور با اصلاح طلبان گفت: البته خود آقای روحانی شخص باهوشی است و قطعاً تسلیم جنجال های رسانه ای این افراد نخواهد شد و به نظر من دولت باید مراقبت هایی از جهت اصلاح طلبان هم داشته باشد چون اصلاح طلبان می خواهند با نفوذ در لایه های میانی مدیریتی، یعنی در لایه های دوم و سوم دولت سعی می کنند.

ترقی در ادامه با بیان اینکه اصلاح طلبان سعی دارند در بدنه دولت نفوذ کنند؛ گفت: به نظر من دولت باید از معتدلین هر دو طرف باید استفاده می کرد و از این جهت افراد معتدل اصلاح طلب هم می توانند ظرفیت های فکری خودشان را در اختیار دولت قرار بدهند و اگر از این نخبگان معتدل جریان های اصلی استفاده شود، مشکل چندانی به وجود نمی آید.

استفاده ابزاری اصلاح طلبان از روز دانشجو

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره نحوه برخورد رئیس جمهور با کسانی که در روز دانشجو در صدد ایجاد فضایی متشنج بودند؛ ابراز داشت: البته نفوذ اصلاح طلبان تندور در بدنه دولت با مشی اعتدالی آقای روحانی منافات دارد در جریان روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی هم دیدیم که فتنه گران سعی می کردند اوضاع به وجود آمده و فضایی را که دولت در اختیار آنها گذاشته بود، را به نفع خودشان مصادره کنند اما با این رفتارها هم نتوانستند فضا را در جهت منافع خودشان جلو ببرند.

ترقی در ادامه با بیان اینکه دولت روحانی باید مشی اعتدالی خود را ادامه دهد، گفت: اصلاح طلبان در صدد هستند که با برجسته کردن نقش افرادی چون سید محمد خاتمی و از طرفی دیگر نفوذ در بدنه دولت به اهداف خودشان دست یابند اما دولت روحانی باید در مقابل این جریان ها هوشیارانه عمل کند و نگذارد که مشی اعتدالی دولت به جریان های دیگر انحراف پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: خود آقای روحانی هم می داند که بقا و دوام دولت در این است که همچنان مشی اعتدالی را دنبال کند و از تمایل به جریان های تندور بپرهیزد و اصلاً مردم به خاطر همین مشی اعتدالی آقای روحانی به ایشان رای دادند و اگر دولت از این روش خارج شود حتی مردم هم دیگر تمایلی به دولت یازدهم نشان نخواهند داد.

ترقی با توجه به نحوه برخورد مقام معظم رهبری با دولت روحانی گفت: مقام معظم رهبری با همه دولت ها برخوردی روشنگرانه داشته اند و همیشه می خواستند که دولت ها را با راهنمایی خودشان در اجرای برنامه و اهداف نظام یاری کنند با دولت آقای روحانی هم اینگونه برخورد کرده اند و دولت یازدهم باید همیشه از منویات رهبری استفاده کند.

واکنش به رانتی خواندن حزب موتلفه

معاون بین الملل در واکنش به این گفته سعید حجاریان که «حزب موتلفه یک حزب رانتی است»؛ گفت: اولاً احزاب رانتی نوعاً احزاب دولتی و حکومتی هستند که امکانات دولتی استفاده می کنند در حالی که حزب موتلفه اسلامی نه تنها هیچ وقت دولتی نبوده و از امکانات دولتی بهره مند نشده است، بلکه تنها حزب مستقلی در کشور است که بدون تکیه بر دولت ها تاکنون فعالیت خود را انجام داده است.

مشارکت و کارگزارن رانتی هستند!

ترقی در ادامه خطاب به حجاریان گفت: آیا آقای سعید حجاریان حتی یک مورد را هم سراغ دارند که حزب موتلفه از آن استفاده کرده باشد؟ اگر چنین موردی دارند، آن را مطرح کنند، انگ رانتی بودن به احزابی چون مشارکت و کارگزارن بیشتر می چسبد که همه اینها احزاب دولت ساخته هستند اما حزبی که دولت می سازد و همیشه در متن حرکت های مردم و انقلاب بوده است، طبیعتاً نیازی به رانت ندارد که بخواهد از رانت استفاده کند.

وی افزود: اینکه آقای حجاریان موتلفه را حزبی رانتی می خواند، ناشی از عدم شناخت درست وی از حزب موتلفه اسلامی است و من روی سخن آقای بادامچیان تاکید می کنم که آقای حجاریان باید از حزب موتلفه عذرخواهی کند و به هر حال این اتهام کم و کوچکی نیست و تمام زحمات خالصانه و صادقانه حزب موتلفه را که با اتکا به خود در تمام این سال ها خدمت کرده است را زیر سوال می برد.

واهمه اصلاح طلبان از حزب موتلفه اسلامی

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان از نفوذ حزب موتلفه اسلامی و تقویت پایگاه اجتماعی این حزب واهمه دارند و چون حزب موتلفه اسلامی تنها حزبی است که توانسته بر مبنای ایدئولوژیکی اسلامی، یک حزب کاملاً منطبق بر اصول های حزبی در کشور باشد و اصلاح طلبان نتوانسته اند این کار را انجام بدهند و چنین حزبی را تاکنون تشکیل بدهند و علیرغم سرمایه گذاری های سنگینی که کرده اند، حزب آنها نتوانسته پا بگیرد، به خاطر این مسائل سعی در تخریب حزب موتلفه اسلامی دارند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۲۲
۵
معاون بین الملل حزب موتلفه!!!!
این عنوان واسه خودش یه جک خوبیه.
همین.
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۴
۱
راست میگه باید اثبات بشه در فتنه نقش داشتند یا نه واگر نقش نداشتند ازاد شوند و اگر نقش داشتند محاکمه شود ضمنا به پست کار نگیرید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۱۳
۲
سران فتنه قم چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!