۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰

تاج: برابر اشتباهات داوری سکوت نمی‌کنیم

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه اشتباهاتی در داوری‌ها وجود دارد، هرچند مغرضانه نیست، گفت: مقابل اشتباهات داوری سکوت نمی‌کنیم و از این اشتباهات نیز دفاع نخواهیم کرد.
کد خبر : ۱۵۲۶۲۵
صراط: مهدی تاج در خصوص برنامه‌هایش برای برگزاری مسابقات لیگ برتر ضمن بیان مطلب فوق گفت: تیم ملی، لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و بعد از آن تیم زیر 22 سال در اولویت‌مان قرار دارند و البته همه آنها برای‌مان مهم هستند. در این بین باید جام حذفی را تمام کنیم و کاری را انجام می‌دهیم که به نفع فوتبال باشد. ضمن اینکه از بهمن‌ماه نیز درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستیم که 4 نماینده ما باید بازی‌های خود را برگزار کنند. 4 بازی تا قبل از سال 93 برگزار می‌شود که به این ترتیب ما اسفندماه را از دست می‌دهیم و باید فکری به حال این مشکل کنیم.

وی در مورد اینکه اعلام کرده بود نگران داوری‌ها است، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در بوشهر و در پاسخ به فردی که در مورد داوری‌های لیگ  3 مساله را مطرح کرد، گفتم ما هم نگران داوری‌ها هستیم اما منظورم این نبود نگران همه داوری‌ها و جامعه داوری هستیم. البته یکسری اشتباهات در داوری‌ها وجود دارد هرچند مغرضانه نیست اما با برنامه‌های‌مان، می‌خواهیم بگوئیم مقابل اشتباهات داوری سکوت نمی‌کنیم، از این اشتباهات نیز دفاع نخواهیم کرد و باید مشکلات را برطرف کنیم.

نایب رئیس نخست فدراسیون فوتبال ادامه داد: هر کسی که عضو سازمان لیگ است و یا قرار است به عنوان داور و یا ناظر در مسابقات لیگ حضور یابد حق ندارد مشاور باشگاهی باشد. ما دو مورد داشتیم که به آنها تذکر دادیم.

وی در خصوص شادی های پس از گل و خالکوبی بازیکنان حاضر در مسابقات لیگ هم اظهار داشت: بازیکنان مجاز هستند هر گونه شادی بعد از گل انجام دهند اما حرکتی که باعث تحریک تیم حریف و توهین به هواداران و مردم باشد مجاز نیست، ضمن اینکه با خالکوبی ‌هایی که روی سر، گردن، دست باشد، برخورد می‌شود.

رئیس سازمان لیگ در مورد انتقادهای صورت گرفته از فروش بلیت الکترونیکی که باعث شده است روبروی جایگاه در ورزشگاه آزادی همیشه خالی باشد، تصریح کرد: این یک موضوع مثبت است که باید در جامعه جا بیفتد که به سود همه خواهد بود اما برخی از بلیت الکترونیکی مطلع نیستند و قطعا این مشکلات به مرور زمان حل خواهد شد.

وی در مورد مخالفت با حضور تیم‌های لیگ دسته اولی که ورزشگاه استاندارد ندارند در لیگ برتر، اظهار داشت : روز پنجشنبه در بوشهر بودم و خیلی ناراحت شدم که به مسئولان این شهر و تیم ایرانجوان گفتم اگر این تیم به لیگ برتر صعود کند، نمی‌گذاریم در مسابقات شرکت کند.

تاج با اشاره به اینکه ایران جوان امروز صدرنشین است، یادآور شد: ما بر اساس قوانین موجود به تیم‌هایی که ورزشگاه استاندارد نداشته باشند در صورت صعود به لیگ برتر اجازه حضور در آن مسابقات را نمی دهیم. سپس سراغ تیم دوم می رویم و این روند تا جایی که تیم استانداردی وجود داشته باشد، ادامه پیدا می کند.

وی به نکته مهمی هم اشاره کرد: امروز نیم فصل لیگ دسته اول است و همه تیم ها فرصت دارند مشکلات سخت افزاری خود را برطرف کنند. نمایندگان استان، استاندار، شهردار، مدیرکل و یا هر مسئول دیگری، اگر به فکر تیمش است از امروز دست به کار شود تا مشکلات زیرساختی را برطرف و ورزشگاهها را تجهیز کند اما اگر این اتفاق نیفتاد و ما اجازه ندهیم تیم استانشان به لیگ برتر بیاید ما را جلوی مردم قرار ندهند خصوصا مردم شهیدپرور بوشهر.

رئیس سازمان لیگ در خصوص درخواست مسئولان گهر دورود برای تعویق مسابقه این تیم در هفته سیزدهم لیگ دسته اول این گونه واکنش نشان داد: مردم گهر، مردم لرستان و مسئولان این شهر برای ما عزیز و قابل احترام هستند اما حرف من این است لیگ ضوابط خاص خودش را دارد و تیم هایی که فاقد استانداردهای لازم هستند نباید در مسابقات شرکت کنند.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفتگو می‌کرد، صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: چه اشکالی دارد تعداد تیم‌های لیگ دسته اولی به 24، 20 و یا 16 تیم تنزل پیدا کند، مگر هر استانی باید تیم داشته باشد؟ من می‌گویم تیمی خوبی است که ساختار مناسب و ورزشگاه مجهز داشته باشد، پس بهتر است مسئولان از امروز به فکر تیم های خود باشند تا مشکلات را برطرف کنند.

تاج همچنین خاطرنشان کرد: اگر ورزشگاه‌های تیم های لیگ برتری ما مجهز نباشند قطعا فوتبال ما دچار ضرر می شود زیرا رقبای ما از جمله قطر و امارات آرام ننشسته اند و اگر ما امکاناتمان استاندارد نباشد، امتیازاتمان در لیگ قهرمانان آسیا کاهش یافته و سهمیه مان کم می شود که نباید این اتفاق رخ دهد.

وی در مورد وضعیت دو ورزشگاه نقش جهان اصفهان و حافظیه شیراز هم تصریح کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان متوقف شده و قرار است طبقه اول کاملا تجهیز شود و پس از آن اگر بودجه لازم برسد، اقدامات لازم برای ساخت و ساز طبقه دوم آغاز شود.

رئیس سازمان لیگ اضافه کرد: مسئولان شیراز هم اقدامات لازم را برای حل مشکل زمین چمن ورزشگاه حافظیه و دیگر امکانات این ورزشگاه آغاز کرده اند که امیدواریم با حل مشکلات این دو ورزشگاه و اضافه شدن آنها 14 ورزشگاه A داشته باشیم که این موضوع شرایطمان را برای داشتن 4 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا تضمین می‌کند.

وی در مورد زمان ارسال مدارک نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به AFC تصریح کرد: تیم ها تا 25 دی‌ماه مهلت دارند تا مدارک را سازمان لیگ ارائه کند و ما هم تا 30 دی‌ماه باید مدارک را به صورت اینترنتی برایAFC بفرستیم تا این تیم ها برای حضور در مسابقات به مشکل نخورند.

تاج در پایان در مورد زمان پایان لیگ گفت: اگر آقای گل‌محمدی رضایت بدهد و یا منصوریان یک بازیکن نفت را خط بزند لیگ طبق برنامه قبلی ادامه پیدا می‌کند و تیم‌ها مجبور نیستند سه بار بدنسازی کنند. ضمن اینکه مدال‌ها و جام های بسیار زیبایی آماده شده تا به تیم های برتر لیگ سیزدهم اعطا شود. ضمن اینکه همچنین تلاش می‌کنیم مراسم اختتامیه و جشن برترین‌ها نسبت به سال گذشته بهتر برگزار شود زیرا سال پیش حق رحمتی در جمع برترین‌ها تضییع شد.


منبع: مهر