۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴

انتقاد آیت‌الله‌مکارم‌ازعملکردبرخی ازسایت‌ها

یکی از مراجع تقلید گفت: ابزار دشمنان در حال حاضر وهابیت تکفیری است و آنها هر کجا قدم گذاشته‌اند کشتار به راه انداخته‌اند.
کد خبر : ۱۵۷۲۱۹

صراط:  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: کارهایی که تاکنون انجام شده اثربخش بوده‌اند ولی نباید به آنها قناعت شود.

وی افزود: باید کارها را توسعه داد تا به هدف اصلی دست یابیم تا روزی که پیروان مذاهب اسلامی بتوانند در کنار هم و با سلامت کامل زندگی کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن کریم بر روی مسئله وحدت تاکید فراوانی دارد عنوان داشت: قرآن از اختلاف به عنوان صائقه‌ای ویرانگر یاد کرده است؛ در تعبیری دیگر از اختلاف به زلزله‌ یاد شده است که همه جا را خراب و ویران می‌کند.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید مشرک نباشد؛ از کسانی نباشید که در دین تفرقه ایجاد کردند؛ این هشدارهای مهم نشان‌دهنده اهمیت وحدت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسلمانان باید به تعالیم قرآنی بازگردند و وظایفشان را بشناسند خاطرنشان کرد: هرچه بیشتر بر روی این امر تاکید شود و شواهد بیشتری از سنت رسول گرامی اسلام(ص) بیاوریم تاثیرات بیشتری نیز خواهد داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان داشت: سابق بر این هجمه علیه تشیع چندان زیاد نبود و دلیل توطئه‌های کنونی قدرت فراوانی است که شیعه در زمان حاضر پیدا کرده است.

وی افزود: شیعه پس از مدت‌ها توانست رژیم صهیونیستی را شکست دهد و در ایران نیز حکومتی قوی، مستقل و غیر وابسته به شرق و غرب به وجود بیاورد و همین امر سبب هراس دشمنان شده است هرچند شیعیان خواهان دوستی هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر پرهیز از اهانت به مقدسات دیگران خاطرنشان کرد: فتوا داده‌ایم که نباید شیعیان به مقدسات دیگر مذاهب و بالعکس توهین کنند هرچند همین امروز هم دیدیم مسائلی بر خلاف این فتوا در برخی سایت‌ها آورده شده است.

وی ادامه داد: دشمنان به اختلاف میان مسلمانان امید بسته‌اند زیرا از هر راهی وارد شدند نتیجه نگرفتند و امیدوارند با اختلاف میان مسلمانان که در برخی مناطق موثر واقع شده به پیروزی برسند.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: ابزار دشمنان در حال حاضر وهابیت تکفیری است و آنها هر کجا قدم گذاشته‌اند کشتار به راه انداخته‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه از خلقت انسان بر روی زمین جنایاتی مانند کارهای تکفیری‌ها در عالم صورت نگرفته است گفت: فوتبال بازی کردن با سر بریده مسلمانان از جمله جنایات آنهاست که سابقه نداشته است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مسلمانان باید با هم متحد شده و وهابیت تکفیری را که از حوزه اسلام خارج شده‌اند از خود طرد کنند و اگر هم افراطی‌های در میان ما هستند باید سفارش کنیم ما با افراط در هر طرف مخالف هستیم.

وی با بیان اینکه باید به همه جهانیان بگوییم که ایران اسلامی با هیچ کس سر جنگ ندارد عنوان داشت: ما فقط به دنبال عظمت اسلام و مسلمانان هستیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر پرهیز از انفعال در مقابل دشمنان و تکفیری‌ها خاطرنشان کرد: باید به این حقیقت ایمان داشته باشیم که اگر به فرامین الهی عمل کنیم خداوند ما را یاری خواهد کرد.

منبع: فارس