۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴

هشدار فرانسه به روسیه درخصوص اوکراین

وزیر خارجه فرانسه از احتمال تصویب تحریم‌ها علیه روسیه در جلسه آتی وزرای خارجه اتحادیه اروپا درصورت ادامه تنش در اوکراین خبر داد.
کد خبر : ۱۶۸۰۹۰
صراط: لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد رهبران اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در صورت ادامه بحران در اوکراین جلسه‌ای را تشکیل خواهند داد تا درباره اعمال تحریم علیه روسیه تصمیم‌گیری کنند.

فابیوس به شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام فرانسه گفت که این تحریم‌ها می‌توانند شامل محدودیت در صدور ویزا، دارایی‌های شخصی و بحث‌هایی درباره تجدید نظر پیرامون روابط اقتصادی با روسیه باشند.

وی با ابراز امیدواری از موثر بودن راهکار مذاکره اعلام کرد که در جلسه اتحادیه اروپا درصورت پایان نیافتن تنش‌ها امکان رای‌گیری درباره تحریم روسیه وجود خواهد داشت.وزیر خارجه فرانسه این اظهارات را پیش از گفتگو با همتایان روسی، آمریکایی و اوکراینی خود در حاشیه اجلاسی درباره لبنان در پاریس عنوان کرد.

یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین و رهبر مخالفان این کشور در حالی از قدرت های غربی خواسته است تا تحریم هایی را ضد روسیه اعمال کنند که آمریکا نسبت به انزوای سیاسی و اقتصادی بیشتر مسکو به خاطر تحولات اخیر اوکراین هشدار داده است. رهبران اروپایی نیز تا فردا پنج شنبه به مسکو فرصت داده اند تا نیروهای خود را از شبه جزیره کریمه خارج کند و در غیر این صورت با تحریم های سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد.


منبع: تسنیم