۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰

تماس تلفنی آنگلا مرکل با ولادیمیر پوتین

صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه بار دیگر همه‌پرسی که قرار است هفته آینده در شبه جزیره کریمه در مورد پیوستن این منطقه به روسیه برگزار شود را "غیر قانونی" خواند.
کد خبر : ۱۶۸۸۷۶
صراط: سخنگوی صدر اعظم آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که آنگلا مرکل امروز یکشنبه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که همه پرسی که قرار است در شبه جزیره کریمه در مورد پیوستن این منطقه به روسیه برگزار شود، "غیر قانونی" است.

سخنگوی مرکل گفت: صدر اعظم آلمان به پوتین گفته این همه پرسی که قرار است روز شانزدهم مارس در شبه جزیره کریمه برگزار شود غیر قانونی است و برگزاری آن با قانون اساسی اوکراین و قوانین بین المللی منافات دارد.

سخنگوی صدر اعظم آلمان گفت: مرکل همچنین نسبت به عدم حصول پیشرفت برای تشکیل کمیته ای بین المللی بر سر حل سیاسی بحران اوکراین ابراز تاسف کرده و بر رسیدن به توافقی در این زمینه و نتیجه ملموس تاکید کرد.

پیشتر نیز صدر اعظم آلمان گفته بود که همه پرسی پیشنهادی از سوی پارلمان کریمه برای پیوستن کریمه به روسیه غیر قانونی بوده و در تناقض با قانون اساسی اوکراین است.

کاخ کرملین نیز در بیانیه ای با اشاره به تماس تلفنی پوتین با مرکل و همچنین نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که همه پرسی در کریمه بر اساس قوانین بین المللی صورت می گیرد و کاملا قانونی است.

رئیس‌جمهور روسیه به مرکل و دیوید کامرون گفت: تصمیماتی که دولت کریمه آن را اتخاذ می کند بر مبنای قوانین بین‌المللی است.

این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته طی سخنانی با اشاره به همه پرسی در "کریمه" اوکراین برای الحاق این شبه جزیره به روسیه گفت: همه پرسی در کریمه مخالف با قوانین بین المللی است.


منبع: تسنیم
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید