۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

هتاکی به مقدسات دینی پذیرفتنی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: هتاکی به مقدسات دینی از جانب هرکس که باشد شدیدامحکوم است و اعتقاد داریم که باید با اینگونه موارد برخورد شود .
کد خبر : ۱۷۰۳۲۲
صراط:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: هتاکی به مقدسات دینی از جانب هرکس که باشد شدیدامحکوم است و اعتقاد داریم که باید با اینگونه موارد برخورد شود .

سید موسی حسینی کاشانی اظهار کرد :خوشبختانه فضای رسانه ای در استان البرز فضای مناسب و قانون مندی است و در سطح استان البرز شاهد چنین مواردی  نبوده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن محکومیت اقدام برخی از رسانه های سراسری  درهتاکی به  مقدسات دینی افزود:این اقدام از جانب هرکس که باشد شدیدا محکوم است و اعتقاد داریم که باید با اینگونه موارد برخورد  صورت گیرد.

حسینی کاشانی با توجه به آزادی مطبوعات و حقوق مسلم  آنها در چهار چوب قانون  اظهار کرد:اعتقاد به آزادی مطبوعات در چهارچوب قانون امری است که در کشور وجود دارد منتهی خطوط قرمزی نیز در این زمینه است که شرع و قانون اساسی چهارچوب این آزادی را مشخص کرده است.

حسینی کاشانی گفت :انقلاب ما انقلابی نیست که هرکس بخواهد مواردی را مطرح کند که با پایه های اصولی انقلاب در تضاد باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز  با یاد شهدا و ایثارگری جوانان کشورمان  در عرصه دفاع مقدس تاکید کرد :ایستادگی و مقاومت شهدای هشت سال دفاع مقدس نشان داد که یک سری اصول باید پابرجا بماند و اگر کسی بخواهد به راحتی مقدسات را زیر سوال ببرد به شدت محکوم و نکوهیده  است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در مورد خارج شدن برخی از رسانه ها از وظایف اصلی خود و پرداختن به برخی از موصوعات دیگر تصریح کرد:بعضا مشاهده می شود برخی شبهات در زمینه مباحث دینی  در مطبوعات   مطرح می شود که طرح این شبهات در فضای مطبوعات  هیچ جایگاهی ندارد وممکن است در نشست های تخصصی دینی و با حضور کارشناسان و خبرگان مورد بحث قرار گیرد که قطعا کارشناسان به اینگونه بحث ها پاسخ می  دهند.

وی افزود:القای برخی شبهات از طریق رسانه ها و نبود فضای پاسخگوی به آن شبهه در مطبوعات  غیر از اینکه  فضای شبهه را نسبت به جامعه بیشتر می کند مورد دیگری ندارد وطبیعی است  که باید دید هدف اصلی از طرح چنین مسائلی چیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه اکثر اهالی مطبوعات از متدینین و متشرعین هستند گفت :اصل قضیه برای همه مشخص است و اهالی رسانه باید نسبت به مسائل این چنینی  آگاه باشند.

حسینی کاشانی خاطر نشان کرد : احساس می شود که برخی افراد ناآگاهانه در چنین مسیری قرار می گیرند و لازم است که از وظیفه ذاتی که به عهده اهالی رسانه گذاشته شده صیانت کنند.

منبع: تسنیم