۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

تخلیه مخالفان دولت اوکراین از ساختمان‌های دولتی

یکی از وزرای اوکراین از تخلیه جدایی‌طلبان این کشور از ساختمان‌های دولتی خبر داد که پیش از این به اشغال مخالفان درآمده بود.
کد خبر : ۱۷۲۵۵۶
صراط: یکی از وزرای اوکراین از تخلیه جدایی‌طلبان این کشور از ساختمان‌های دولتی خبر داد که پیش از این به اشغال مخالفان درآمده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ مقامات اوکراین اعلام کردند نیروهای دولتی این کشور جدایی‌طلبانی را که ساختمان‌های دولتی را به اشغال خود درآورده بودند از این ساختمان‌ها خارج کردند.

پیش از این طرفداران روسیه با برگزاری تظاهرات در سه شهر شرقی اوکراین، کنترل چندین ساختمان دولتی را به دست گرفتند و همین امر باعث شد دولت طرفدار اروپا در کیف، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را به سازماندهی آنچه « ناآرامی های جدایی طلبانه » خوانده است، متهم کند.

تظاهرات کنندگان به ساختمان های دولت منطقه ای در شهر صنعتی «دونتسک» و ساختمان های امنیتی در شهر «لوهانسک» حمله کردند و در حالی که پرچم های روسیه را در دست داشتند، برگزاری همه پرسی از نوع شبه جزیره «کریمه» را با هدف ملحق شدن به روسیه، خواستار شدند.

یک شاهد عینی اعلام کرد حدود 1500 تظاهر کننده روز یکشنبه پیش از ورود به ساختمان دولت منطقه ای، در دونتسک تظاهرات برگزار کردند. تظاهرات کنندگان با ورود به طبقه دوم این ساختمان، پرچم روسیه را در آن برافراشتند.


منبع: تسنیم
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی