۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
بیانیه سفارت ایران در تاجیکستان

زندانی مجروح افغانی بود نه ایرانی +عکس

«مهدی قنبری» زندانی مجروح دارای تابعیت افغانستان بوده و به‌ عنوان یکی از میلیون‌ها نفر برادر مهاجر افغان مدتی نیز در ایران زندگی کرده است.
کد خبر : ۱۷۸۸۴۷
صراط - سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با انتشار بیانیه‌ای، ایرانی بودن زندانی زخمی در ناحیه «یاوان» این کشور را تکذیب کرد.

در این بیانیه که صبح امروز از سوی روابط عمومی سفارت کشورمان منتشر شد، آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشره مربوط به‌ مجروح شدن یک زندانی ایرانی به‌ هنگام فرار از زندان شهر «یاوان» در جنوب تاجیکستان را تکذیب و اعلام کرد که متأسفانه یک رسانه قبل از روشن شدن تابعیت زندانی مذکور خبر غیر واقعی از منابع غیر موثق را منتشر کرده است.

در ادامه آمده است که «مهدی قنبری» زندانی مجروح دارای تابعیت افغانستان بوده و به‌ عنوان یکی از میلیون‌ها نفر برادر مهاجر افغان مدتی نیز در ایران زندگی کرده است.



جمهوری اسلامی ایران به‌ خاطر اقدام انسان‌دوستانه میزبان 3 میلیون پناهجوی افغانی می‌باشد.

در این بیانیه همچنین گفته شده است: اسناد و مدارک موجود افغان بودن نامبرده در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد تا آن دسته از رسانه‌هایی که زندانی مذکور را به‌ اشتباه ایرانی معرفی کرده‌اند نسبت به‌ اصلاح اخبار منتشره قبلی خود اقدام کنند.

در بخش پایانی این بیانیه گفته شده است که علیرغم تابعیت افغانی مهدی قنبری، سفارت جمهوری اسلامی ایران به‌ خاطر مسائل انسانی از وی در بیمارستان نیز عیادت به‌ عمل آورده است.

چندی پیش برخی رسانه‌ها خبری مبنی بر اینکه یک تبعه ایرانی محبوس در زندانی در ناحیه «یاوان» استان «ختلان» تاجیکستان هنگام تلاش برای فرار، هدف تیراندازی مأموران زندان قرار گرفت، منتشر کردند.
منبع: فارس