۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

خشم نتانیاهو از کمک آمریکا به عراق

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی درباره واکنش احتمالی آمریکا به حملات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) سخن گفت.
کد خبر : ۱۸۳۴۲۵
صراط: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام مخالفت خود با مداخله گسترده آمریکا در بحران عراق به باراک اوباما هشدار داد: زمانی که دشمنان شما در حال جنگیدن با یکدیگر هستند نباید هیچ کدام از آن‌ها را تقویت کنید بلکه باید هر دو را تضعیف نمایید.

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی درباره واکنش احتمالی آمریکا به حملات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) سخن گفت.

حملات این گروه تندروی تروریستی علیه دولت شیعه عراق با واکنش‌های بین‌المللی خصوصا از سوی آمریکا و ایران مواجه شده است.

دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق از آمریکا درخواست کرده است تا حملات هوایی در کشورش انجام دهد و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا وعده داده است که 300 مشاور نظامی برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق فراهم کند. اما نتانیاهو که ایران را به عنوان تهدید بالقوه علیه دولتش می‌داند از تلاش نیروهای امنیتی آمریکا برای حمایت از "یکی از متحدان نزدیک ایران در عراق" به شدت خشمگین شده‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم‌چنین ابراز عقیده کرد: آنچه امروز ما در خاورمیانه شاهد آن هستیم، در عراق و سوریه، تنفر تاریخی میان شیعه‌ها و سنی‌های تندرو تحت رهبری القاعده و داعش و سایر گروه‌ها است. هم اکنون این دو گروه هر دو دشمن آمریکا هستند و زمانی که دشمنان شما در حال مبارزه با یکدیگر نباید هیچ کدام از آن‌ها را تقویت کرد بلکه باید آن‌ها را تضعیف کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه دشمنی‌هایش با ایران مدعی شد: من گمان می‌کنم بدترین نتیجه‌ای که می‌تواند از این جریان بیرون بیاید ایران با قابلیت تسلیحات هسته‌ای است! این یک اشتباه اسفبار است که نمی‌توان هیچ چیزی را با آن مقایسه کرد.
منبع: ایسنا