۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

درخواست حزب اسرائیلی درباره نتانیاهو

بزرگترین حزب عربی پارلمان رژیم صهیونیستی از دادستان کل این رژیم خواست تحقیق درباره جنایات جنگی نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه را مورد بررسی قرار دهد.
کد خبر : ۱۹۱۲۳۳
صراط: بزرگترین حزب عربی پارلمان رژیم صهیونیستی از دادستان کل این رژیم خواست تحقیق درباره جنایات جنگی نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، حزب «رعم تعل»، بزرگترین حزب عربی در پارلمان اسرائیل از دادستان کل رژیم صهیونیستی خواستند تا یک تحقیق رسمی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، موشه یعالون، وزیر جنگ و بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، حزب مذکور نامه‌ای به «یهودا وینستین»، دادستان کل نامه نوشت و از وی خواست درباره جنایات جنگی نتانیاهو، یعالون و گانتس علیه بشریت در نوار غزه تحقیق به عمل آورد.

در این نامه، حزب «رعم تعل» اسرائیل را به نقض قانون بین‌المللی در طول عملیات صخره سخت در غزه متهم و اعلام کرد، وزارت جنگ اسرائیل در تشخیص میان نظامی و غیرنظامی نا متناسب عمل کرده است.

این حزب همچنین متذکر شد که نسخه‌ای از این نامه را برای سازمان‌های قانونی بین‌المللی ارسال کرده است تا تحقیق علیه مقامات نظامی و سیاسی در اسرائیل به اتهام جنایت جنگلی علیه بشریت انجام شود.

بر اساس این گزارش، اعضا حزب «رعم تعل» سابقه اظهارات ضد اسرائیل دارند. به عنوان مثال، «حنین زوابی»، نماینده فلسطینی پارلمان اسرائیل مُصر بوده است کسانی که سه نوجوان اسرائیلی را ربودند، تروریست نیستند. وی گفته: من، اسرائیل، نفتالی بنت (وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی) و خاخام‌هایی را که محرک قتل فلسطینی‌ها هستند، سرزنش می‌کنم.
منبع: فارس