۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

طرح وهابی‌ها برای نبش قبر پیامبر(ص)

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرد: وهابیان عربستان سعودی طرحی مبنی بر نبش قبر پیامبر(ص) و انتقال پیکر ایشان به قبرستان بقیع را در دست دارند.
کد خبر : ۱۹۴۳۰۶
صراط: روزنامه ایندیپندنت در مقاله ای به قلم اندرو جانسون نوشت بر اساس طرحی که با خطر ایجاد تفرقه در جهان اسلام مواجه است، مقبره حضرت محمد (ص) که یکی از مقدس ترین اماکن اسلام است ممکن است تخریب شود و پیکر وی به یک مقبره ناشناس منتقل شود.

این پیشنهاد بحث برانگیز بخشی از سندی است که یک استاد دانشگاه برجسته سعودی تهیه و در میان متولیان مسجد النبی در مدینه منتشر کرده است، جایی که پیکر مطهر حضرت محمد (ص) در زیر یک گنبد سبز مدفون شده است و میلیون ها زائر آن جا را به عنوان دومین مکان مقدس اسلام زیارت می کنند.

این طرح را یکی دیگر از اساتید دانشگاه عربستان که از تخریب مکان های مقدس و آثار باستانی در مکه که مقدس ترین مکان در جهان اسلام است انتقاد کرده است افشا کرد.

در این طرح تخریب حجره های اطراف مقبره حضرت (ص) پیشنهاد شده است که برای شیعیان قابل احترام است.

در این سند 61 صفحه ای خواسته شده است بقایای پیکر حضرت محمد (ص) به قبرستان بقیع در مجاورت مقبره وی منتقل و به صورت ناشناس دفن شود.

دولت عربستان در گذشته اصرار داشت که برای ایجاد تغییراتی در مکان های مقدس اسلامی با جدیت کامل اقدام کند.

روزنامه ایندیپندنت پیش از این افشا کرده بود که چگونه گسترش چند میلیارد پوندی مسجد الحرام منجر به تخریب 95 درصد از ساختمان های هزار ساله مکه شده است و هتل ها، آپارتمان ها و مراکز خرید لوکس جای این بناهای تاریخی را گرفته اند.