۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

کودکی پس از 9 ماه به هوش آمد

با تلاش پزشکان و پرستاران بخش مراقبت های ویژه داخلی اطفال بیمارستان نمازی شیراز و پس از نه ماه ' محمد ' هوشیاری خود را بازیافت.
کد خبر : ۱۹۸۸۷۳
صراط:  با تلاش پزشکان و پرستاران بخش مراقبت های ویژه داخلی اطفال بیمارستان نمازی شیراز و پس از نه ماه ' محمد ' هوشیاری خود را بازیافت.

مادر محمد از هوشیار شدن فرزندش بسیار شادمان است و می گوید خدا را شاکرم که محمد بعد از 9 ماه به هوش آمده و مغزش آسیب ندیده است، او از تمام پزشکان ، پرستاران بخش PICU ، و تمام مسولان و کارکنان بخش های بیمارستان نمازی تشکر کرد.

دکتر حق بین، فوق تخصص آی سی یو کودکان در خصوص بیماری محمد، گفت: از چهار سالگی علایم بیماری در محمد شروع شد که به صورت افت هوشیاری بود و در بخش مراقبت های ویژه کودکان بستری شد که این افت هوشیاری کوتاه مدت بود.

وی افزود : طولانی ترین مدت بستری محمد چهار ماه بود که تحت نظر پزشکان متخصص بیمارستان قرار داشت که با وجود بیماری، رشد فکری وی مشکلی نداشت ، بعد از این دوباره در دوم آبان ماه سال 92سطح هوشیاری پایین آمد و به هیچ درمانی پاسخ نداد و از تمام صاحبنظران در این زمینه استفاده شد ولی سطح هوشیاری همچنان پایین بود.

در اوایل شهریور ماه امسال سطح هوشیاری بالاتر آمد اما تشنج های محمد زیاد شد که باعث افزایش دوز داروها و بیهوشی مجدد گردید و ما تقریبا قطع امید کرده بودیم .

دکتر حق بین بیان کرد :با جابجایی داروها خوشبختانه تشنج کم شد و سطح هوشیاری محمد کم کم به حالت طبیعی بازگشت، او اکنون کمی مشکلات حرکتی دارد که امیدواریم به تدریج بهبود یابد با وجود اینکه در این مدت سطح هوشیاری پایین بوده دچار اختلال حافظه نشده است و پزشک، پرستاران و مادر و پدر خود را با نام می شناسد.

وی اظهار داشت : در حال حاضر محمد از تخت پایین آمده روی ویلچر می نشیند و قادر به غذا خوردن بدون لوله معده می باشد.
منبع: ایرنا