۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
جزییات حادثه و اسامی سرنشینان +عکس

لاشه هواپیمای مفقودشده ناجا پیدا شد /واژگونی خودروی امدادرسان و یک کشته دیگر

یکی از نیروهای امدادگر گفت که لاشه این هواپیما در ارتفاعات سبزپوشان منطقه چاه رحمان بخش کورین پیدا شده اما یک مقام آگاه در ناجا این خبر را تائید نکرد.
کد خبر : ۲۰۲۴۲۰
صراط: یک فروند هواپیمای ملخی متعلق به نیروی انتظامی با ۷ سرنشین که در مسیر تهران به زاهدان در حال پرواز بود در حوالي كرمان و زاهدان (۱۲۰ کیلومتری مانده به زاهدان) از رادار محو شد.

نیروهای امدادی و اورژانس موفق به پیدا کردن لاشه این هواپیما نشدند و به گفته یک منبع آگاه در سازمان امداد و نجات احتمال انفجار این هواپیما در آسمان بم وجود دارد.

برخی از هالی ساکن در حوالی منطقه نصرت‌آباد زاهدان انفجار هواپیما را تأیید می‌کنند.

در پی وقوع این حادثه جلسه‌ای مشترک میان مدیریت بحران کشور و مقامات سازمان امداد و نجات برگزار شد تا علت وقوع حادثه مورد بررسی قرار گرفته و جستجوها برای یافتن لاشه هواپیما ادامه یابد.

خبر اول از پیدا شدن لاشه هواپیما +تکذیبیه

یکی از نیروهای امدادگر به خبرنگار ایرنا گفت که لاشه این هواپیما در ارتفاعات سبزپوشان منطقه چاه رحمان بخش کورین پیدا شده است.

این در حالی است که یک مقام آگاه در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با  فارس پیدا شدن لاشه هواپیمای ناجا در ارتفاعات زاهدان را تائید نکرد و افزود: سردار صادقی یکی از معاونین بازرسی ناجا به همراه چند افسر ارشد نیروی انتظامی در این هواپیما بوده اند.

گفتنی است این هواپیما از نوع توربو کوماندور نیروی انتظامی داری سه کادر پرواز و چهار سرنشین بوده است.

هنوز هیچ مقام رسمی سقوط هواپیمای کوچک ناجا در سیستان و بلوچستان را تأیید نکرده است.

علاوه بر سردار صادقی از معاونین بازرسی ناجا، سرهنگ خرسندی از پلیس پیشگیری و سرهنگ درودگر از معاونت عملیات ناجا جزو سرنشینان این هواپیما بوده اند. سرهنگ فرخی خلبان این هواپیمای بوده است.

لاشه هواپیمای ناجا پیدا شد

لحظاتی قبل در ساعت 8:16 روز یکشنبه، گشت هوایی توانست لاشه هواپیمای نیروی انتظامی را که از ساعت 19 و 20 دقیقه دیروز از رادار خارج شده بود، در منطقه چولی پیدا کند.

علت سقوط هواپیمای ناجا اعلام شد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی نقص فنی و برخورد با مانع را علت سقوط هواپیمای ناجا اعلام کرد.
 
همچنین این مرکز اعلام کرد که اجساد شهدای این سانحه قابل شناسایی است.
 
براساس اعلام ناجا، سردار "صادقی" معاون ایمنی بازرسی کل ناجا یکی از هفت سرنشین این هواپیما بود.

توضیحات فرمانده ناجا درباره سقوط هواپیما

سردار احمدی‌مقدم گفت: جنازه‌های سرنشینان هواپیمای سقوط کرده نیروی انتظامی نسبتاً سالم است و تیم بررسی صحنه برای بررسی هر چه دقیق‌تر به محل حادثه اعزام شده است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که «آخرین جزئیات درباره سقوط هواپیمای ناجا چیست؟»، اظهار داشت: هواپیما دو موتوره و از نوع توربو کماندر که هواپیمای کوچک است و سال‌ها در نیروی انتظامی مشغول به خدمت است و دیروز ساعت 17:45 دقیقه از تهران عازم زاهدان شد.
 
وی افزود: یک گروه کارشناسان نیروی انتظامی برای نظارت‌ها به منطقه می‌رفتند که متأسفانه حدود ساعت 9 شب در حوالی زاهدان ابتدا از دید رادار گم شد و بعد امروز در کاوش‌های محلی لاشه هواپیما پیدا شد.
 
احمدی‌مقدم ادامه داد: ارزیابی اولیه این است که خلبان قصد فرود اضطراری داشته است که تقریباً محوطه نسبتاً همواری را انتخاب کرده است.
 
 فرمانده ناجا با بیان اینکه این هواپیما بال‌های پهنی دارد و اگر موتور آن هم کار نکند، مدت زمان قابل توجهی را می‌تواند پرواز داشته باشد، خاطرنشان کرد: زمینی که برای فرود انتخاب شده در هنگام شب بود و زمین ناهمواری داشته و در این ناهمواری‌ها هواپیما دچار آسیب شده و متلاشی می‌شود.
 
وی افزود: جنازه‌ها نسبتاً سالم امروز در آنجا کشف شده است و تیم بررسی صحنه از نظر سانحه و تیم فنی اعزام شده‌اند که به هر نتیجه‌ای رسیدند، اعلام می‌کنیم.
 
سردار احمدی‌مقدم در خصوص سرنشینان این هواپیما گفت: سردار صادقی معاون ایمنی بازرسی نیروی انتظامی و سه کارشناس دیگر عازم منطقه بودند که متأسفانه این حادثه رخ داد.
 
فرمانده ناجا گفت: سرنشینان هواپیما دو خلبان و یک فنی پرواز و همچنین چهار نفر از کارشناسان نیروی انتظامی بوده‌اند.
 
سردار احمدی مقدم در پاسخ به این پرسش که «وضعیت مرزها چگونه است»، تصریح کرد: مرزهای ما شایسته توجه بیشتری است و تهدیدات پیرامون ما جدی است و بالاخره اخبار عراق، مرزهای ترکیه، افغانستان و پاکستان را مردم پیگیری می‌کنند.
 
وی افزود: دولت‌ها یا توان ندارند یا اهتمام لازم را ندارند و خصوصاً در پاکستان نوعی از آزادی عمل بیش از حد را گروه‌های تروریستی دارند و با استفاده از خاک پاکستان می‌آیند ضرباتی را وارد می‌کنند که در تعقیب هستیم.
 
سردار احمدی مقدم ادامه داد: اما به صورت اساسی باید سرمایه‌گذاری را در مرز بیشتر کنیم و مرزهای کاملاً امن داشته باشیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص انسداد مرزها خاطرنشان کرد: 10 سال قبل این حوادث در شمال سیستان و بلوچستان بود و با عملیات انسداد مرز، این ناامنی‌ها به منطقه‌ای که هنوز انسداد مرز در آنجا کامل انجام نشده، کشیده شده است.
 
وی گفت: اگر سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود فکر می‌کنم شرایط را در آنجا به وضع مطلوب برسانیم.

اولین عکس از لاشه هواپیما

سخنگوی اورژانس کشور با تایید خبر کشف لاشه هواپیمای نیروی انتظامی در منطقه نصرت‌آباد از فوت تعدادی از سرنشینان این هواپیما خبر داد.
 
انتشار اولین عکس از لاشه هواپیمای ناجا 

مجتبی خالدی در این باره گفت: از همان دقایق اول بروز حادثه برای هواپیما تیم‌های امداد و نجات و امدادرسانی‌مان را به محل اعزام کردیم و سرانجام در ساعت حوالی ساعت 7 صبح امروز لاشه این هواپیما در منطقه نصرت‌آباد مابین بم و زاهدان کشف شد.
 
سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه این هواپیما به کوه برخورد کرده و علت دقیق سقوط آن را مسوولان مربوطه و سازمان هواپیمایی باید اعلام کنند، گفت: براساس اطلاعات ما تعدادی از سرنشینان این هواپیما فوت شدند اما شمار دقیق آن اعلام خواهد شد.

خبر تکمیلی (14:06)/ امدادرسانی به هواپیمای ناجا هم کشته داد

حادثه دیگری ظهر امروز در منطقه زاهدان به وقوع پیوسته است.
 
طی این حادثه تعدادی از پرسنل ناجا که برای کمک رسانی در عملیات سقوط هواپیما ناجا حضور داشتند دچار حادثه شدند.
 
در این حادثه رانندگی متاسفانه یک نفر کشته شده و 3 نفر دیگر زخمی شدند.