۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

استقرار ۵ اتوبوس‌آمبولانس در مناطق آلوده

رئیس اورژانس تهران از آماده‌باش کامل مأموران این سازمان به دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: به محض اعلام رسمی کمیته اضطرار آلودگی هوا،اورژانس در میادین پرتردد و آلوده شهر مستقر می‌شود.
کد خبر : ۲۰۸۶۱۱
صراط: رضا دهقان‌پور در رابطه با برنامه‌های ویژه اورژانس تهران در شرایط آلودگی هوا گفت: اورژانس تهران در حالت آماده‌باش کامل است و اگر کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام کند که اورژانس استقرار یابد ما آمادگی کامل برای استقرار داریم.

وی ادامه داد: اورژانس هم‌اکنون در حالت آماده‌باش است و اگر کمیته اضطرار آلودگی هوا رسماً اعلام کند ما مشکلی برای استقرار در میادین و مراکز پرتردد و آلوده هوا نداریم.

وی گفت: مرکز اورژانس تهران همچنین برای امدادرسانی به شهروندان تهرانی در روزهای آلودگی هوا در پنج میدان تجریش، انقلاب، آزادی، راه آهن و امام خمینی(ره) استقرار می یابند.

دهقان پور ادامه داد: آمار خاصی در رابطه با افزایش بیماری‌های ناشی ا‌ز آلودگی هوا و افزایش مأموریت‌ها رصد نشده استو مانندسال‌های گذشته در حوزه پیش بیمارستانی تشخیص‌های اولیه امکان اینکه به صراحت و دقیق علت بیماری‌های تنفسی، آلودگی هوا تشخیص داده شود، وجود ندارد و انجام این کارها در بیمارستان‌ها زمان‌بر است.

وی افزود: در نتیجه آمارها خالص نیست و اگر بیمارانی به دلیل مشکلات ریوی و قلبی مراجعه کرده باشند نمی‌توان به صورت صریح و قطعی آن را به دلیل آلودگی هوا دانست.

رئیس اورژانس تهران گفت: با این وجود آلودگی هوا تأثیرات سوء می‌گذارد و به همین دلیل مانند سال‌های گذشته در میادین پرتردد شهر، اورژانس مستقر می‌شود.

دهقان‌پور ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس در اماکن آلوده شهر مستقر خواهد شد.

به گزارش فارس، اورژانس تهران همچنین اعلام کرد: تعداد مأموریت های انجام  ظرف 24 ساعت گذشته در اورژانس تهران هزار و 411 مورد بوده است.

بر اساس این گزارش ارجاع بیماران قلبی 113 مورد، بیماران تنفسی 153، مصدومان تصادفی 221،سقوط 29،سوختگی 40 مورد و مسمومیت 19 مورد گزارش شده است.

بیماران انتقال یافته توسط آمبولانس به مراکز درمانی نیز 455 مورد بوده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط دهقان آلودگی