۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

جدیدترین اژدر نیروی دریایی ارتش +تصاویر

اژدر جدید نیروی دریایی که مشابه آن امروز در کشورهای عضو پیمان ناتو استفاده می‌شود، در روزهای اخیر در منطقه دریایی جاسک مورد آزمایش قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۱۱۹۳۹
صراط: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، چند روز قبل در نشست خبری که در آستانه هفتم آذر (روز نیروی دریایی ارتش) برگزار شد، از تست جدیدترین اژدر این نیرو خبر داد و گفت ابن اژدر که یکی از پیشرفته‌ترین انواع اژدرها در جهان محسوب می‌شود، قابلیت پرتاب از روی بالگرد، زیردریایی و شناورهای سطحی را دارد.
 
این اژدر جدید که مشابه آن امروز در کشورهای عضو پیمان ناتو استفاده می‌شود، در روزهای اخیر در منطقه دریایی جاسک مورد آزمایش قرار گرفته است.

روز گذشته 2 فروند از این مدل بالگرد پس از بازسازی، اورهال و ارتقا سامانه‌ها توسط شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی کوپتری ایران (پنها) با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، تحویل ناوگان دریایی شد.
 
اورهال این بالگردها شامل تعمیر و بازسازی کامل بدنه، موتورها، ارتقای سامانه های رادیویی، تسلیحاتی و الکتریکی است.
 
با نصب اژدر جدید بر روی بالگرد SH-3D، این بالگرد که تا پیش از این برای شناسایی تهدیدات زیردریایی بکار می‌رفت، می‌تواند پس از شناسایی، همزمان در جهت مقابله و انهدام تهدید نیز وارد عمل شود.

منبع: فارس