۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
بیمه‌های خصوصی به سود فکر نکنند

توضیحات هاشمی درباره تعرفه‌‌ بیمه‌های خصوصی

هاشمی با اشاره به اینکه بیمه‌های خصوصی نباید به سود فکر کنند، گفت: از اول سال تعرفه‌ای که آنها از مردم دریافت کردند، برمبنای تعرفه‌های سال 93 بوده و پولی که به پرستار، پیراپزشک، آزمایشگاه و پزشک پرداخت می‌کردند، برمبنای تعرفه‌های 92 است.
کد خبر : ۲۱۲۴۴۸
صراط: سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان صبح امروز در حاشیه همایش اساتید بسیجی دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: بیمه‌های خصوصی نباید به سود فکر کنند.
 
وزیر بهداشت افزود: از اول سال تعرفه‌ای که بیمه‌های خصوصی از مردم دریافت کردند، بر مبنای تعرفه‌های سال 93 بوده و پولی که به پرستار، پیراپزشک، آزمایشگاه، پزشک و ... پرداخت کردند، بر مبنای تعرفه‌های سال 92 است.
 
وی افزود: این چند ماه آخر سال باید همکاری کنند و دولت هم مصوب کرده در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، بیمه مرکزی باید پاسخگو باشد و این یک تخلف محسوب می‌شود.
 
هاشمی اظهار داشت: شب گذشته در هیئت وزیران اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت مصوب شد.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه بهداشت در شهرهای زیر 20 هزار نفر برنامه‌هایی داشتیم که در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در مورد برنامه سوم که نظارت بر تعرفه‌های اعلام شده از سوی دولت بود، شماره تلفن 1690 اعلام شد و برخلاف انتظار که فکر می‌کردیم باید خیلی فعال باشد، خوشبختانه جامعه پزشکی همکاری کردند.
 
هاشمی تاکید کرد: در ادامه مسیر اشکالات کار ما در حال برطرف شدن است، ولی نظارت همچنان به صورت حضوری و تلفنی وجود دارد و کار به خوبی در حال پیشروی است و این پروژه موقتی نیست.
 
وی در پایان تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی محور نظار‌ت‌هاست و همه به آنها کمک می‌کنند و برای رسیدن به نقطه مطلوب فقط چند ماه فرصت نیاز است.
 
همچنین وزیر بهداشت در این همایش در جمع اساتید بسیجی پزشکی گفت: در جلسات خصوصی مقام معظم رهبری به بحث سلامت و رعایت حقوق مردم تاکید داشتند و شخص رئیس جمهور هم به اندازه همه رئیس‌جمهورها و بلکه بیشتر به بحث سلامت توجه داشته است.
 
وی افزود: طرحی را به عنوان طرح تحول سلامت شروع کردیم که رسیدن به تحول 15 سال زمان می‌برد و باید واقع‌بین باشیم و توقع نادرست در جامعه ایجاد نکنیم.
 
هاشمی با بیان اینکه تامین اجتماعی از خودگذشتگی کرده اظهار داشت: 35 سال از انقلاب می‌گذرد و با این همه طرح و سهمیه چرا نباید مردم مناطق محروم و روستا، پزشک یا ارتوپد داشته باشند.