۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
حداد عادل:

روح مدرس می‌گوید باید راه نفوذ آمریکا را بست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شهید آیت الله سیدحسن مدرس را روحانی ساده زیست، شجاع و عالم به زمان خود توصیف کرد و گفت: شهید مدرس همواره الگوی نمایندگی مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود.
کد خبر : ۲۱۲۶۳۴
حداد عادل
صراط:  «غلامعلی حدادعادل» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، به فرارسیدن دهم آذر روز مجلس شورای اسلامی، به تشریح زندگینامه شهید آیت الله مدرس پرداخت و افزود: در مجلس تصویر نورانی شهید مدرس را بزرگ تر و بالاتر از عکس بقیه شهدای مجلس بر تارک مجلس نصب کرده ایم تا نمایندگان بطور دائم این الگوی شایسته نمایندگی را پیش چشم داشته باشند؛ ما مدرس را قله بلندی می دانیم که باید به سوی او حرکت کنیم اما ما کجا و مدرس کجا؟

وی ادامه داد: به روح بلند و ملکوتی شهید مدرس می گوییم، اگر هفتاد و چند سال پیش تو را مظلومانه تبعید و زندانی کردند و به شهادت رساندند و از کسی صدایی بر نخواست، امروز ملت ایران با پیروی از امام خمینی(ره) و تقدیم بیش از یک میلیون شهید، جانباز و آزاده، حکومت اسلامی را که آرزوی تو بود، در ایران برقرار و دست انگلیس و آمریکا را از کشور کوتاه کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مدرس جان خود را برای حفظ اسلام و استقلال کشور تقدیم کرد، افزود: مدرس بیش از هر چیز در عالم سیاست مدافع استقلال کشور بود و امروز روح ملکوتی او به ما می گوید انقلاب اسلامی را حفظ و از آن دفاع کنید؛ احساس مسوولیت داشته باشید و با بصیرت و وحدت پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنید؛ اجازه ندهید تا انگلیس و آمریکا بار دیگر هوس برگشتن به کشور را داشته باشند.

وی به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: روح شهید مدرس امروز به ما می گوید اگر آمریکایی ها می خواهند به بهانه ابزار تحریم بار دیگر راه نفوذی در این کشور پیدا کنند، باید این راه نفوذ را بست و اجازه نداد آنها در سیاست و سرنوشت ایران مداخله کرده و در فکر تاثیرگذاری در اوضاع کشور باشند.

حداد عادل تصریح کرد: روح مدرس امروز به ما می گوید نباید گول لبخندهای دشمن را خورد و مبادا اتفاقی بیافتد که آمریکا و انگلیس بخواهند در انتخابات مجلس یا هر انتخابات دیگری با شل و سفت کردن یا تحریم و تمدید مداخله کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به نمازگزاران تهرانی گفت: پیام امروز شهید مدرس به شما این است که شما پیروزی را بدست آورده اید اما دوباره اجاره ندهید پای آمریکا به بهانه ابزار تحریم به کشور باز شود.

وی با بیان اینکه باید با اقتصاد مقاومتی تحریم ها را خنثی کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما را به اقتصاد مقاومتی فرا می خوانند تا بتوانیم با سبک زندگی اسلامی در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و روح مدرس را از ملت ایران شاد کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران همچنین 16 آذر (روز دانشجو) اشاره و تصریح کرد: دانشجویان عزیز ما به مناسبت روز 16 آذر که در اصل ایستادگی در برابر آمریکا در سال 1332 بود، همان پرچم را بدست گرفته و از استقلال کشور در برابر زیاده خواهی آمریکا و زورگویی ظالمان دفاع خواهند کرد.
منبع: ایرنا