۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

تاکید به ایرلاین‌ها برای خودداری از فروش چارتری

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه قیمت پروازهای خارجی تابع شرایط رقابتی و غیرتکلیفی است، گفت: در راستای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت بلیت در ایام اربعین حسینی، 406 مجوز پروازی صادر کردیم تا با افزایش پرواز‌‌ها نرخ‌ها کنترل شود اما حجم تقاضا بسیار بالا است.
کد خبر : ۲۱۴۵۸۰
صراط: محمد خداکرمی درباره فعالیت‌های سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر تسهیل جابه‌جایی زائران اباعبدالله(ع) اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری تعداد 406 مجوز پروازی برای تاریخ‌های‌ 15 آذرماه تا 29 آذرماه به عتبات عالیات صادر کرده است.
 
وی با بیان اینکه هر مجوز پروازی ظرفیت حدود 150 صندلی در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: تا پیش از این برای بازه زمانی 10 روز، حدود 100 مجوز پرواز برای مسیر عتبات عالیات صادر می‌شد اما تلاش کردیم در این ایام 306 مجوز پرواز فوق‌العاده در کنار مجوزهای قبلی صادر شود تا بتوان در این شرایط رقابتی، نرخ‌ها را کنترل کرد.
 
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه نرخ پروازهای خارجی تابع شرایط رقابتی بوده و تکلیفی نیست، بیان کرد: قیمت پرواز‌‌های خارجی‌ تعرفه خاص ندارد،در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و افزایش بی‌رویه نرخ‌ها در تقاضای زیاد، تلاش می‌کند با صدور مجوزهای پروازی فوق‌العاده نرخ‌ها را کنترل کند.
 
خداکرمی اضافه کرد: وجود 406 مجوز پروازی در مسیر عتبات عالیات رقم بالایی است اما به دلیل استقبال فراوان زائران از مراسم امسال اربعین و تسهیل شرایط گذرنامه، تقاضا برای سفرهای هوایی افزایش یافت و طبیعی است که با این تقاضای زیاد حتی اگر همه ناوگان را هم در اختیار این مسیر قرار می‌دادیم، باز با کمبود عرضه ‌مواجه بودیم.
 
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در شرایط تقاضای بالا قطعاً نرخ‌ها هم کمی افزایش می‌یابد، بیان کرد: افزایش قیمت در حالی است که ایرلاین‌ها مسیرهای رفت را با صندلی تقریباً خالی پرواز می‌کردند، زیرا فعلاً در مسیرهای برگشت تقاضا زیاد است.
 
خداکرمی بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری‌ در راستای نظارت بیشتر بر ایرلاین‌ها و حسن انجام پروازها از نظر تأخیرات و قیمت‌ها، الزاماتی را در نظر گرفت و جهت تنظیم بازار تزریق مجوزهای پرواز فوق‌العاده را انجام داد اما باز تقاضا به قدری است که این میزان نیز کم است.
 
وی با تأکید بر اینکه با این حال‌ تذکر لازم به شرکت های هواپیمایی مبنی بر نظارت بر سیستم فروش داده شده است، گفت: در همین راستا به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی‌، به ایرلاین‌ها در مورد نظارت مستمر بر شبکه فروش خود و خودداری از فروش پروازهای مذکور به صورت چارتری، تأکید شده است.
 
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه‌ ایرلاین عراقی نیز مجوز پرواز فوق‌العاده از سازمان هواپیمایی کشوری برای این ایام را اخذ کرده است، اظهار داشت: کشور عراق هفته‌ای 15 پرواز به ایران داشت که در این مدت مجوز پرواز فوق‌العاده اخذ کرده است.
منبع: فارس