۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
آیا به دوران نشریات زنجیره ای بازگشته ایم؟

رمز عملیات؛ نطق ناتمام!

گویی نشریات اصلاح طلب به قدری در انجام عملیات رسانه ای فوق الذکر شتاب داشته اند که دست پاچه شده و در چهار مورد دقیقا از تیتر یکسانی استفاده کردند!
کد خبر : ۲۲۰۳۴۴

"گروه سیاسی"- روز گذشته نطق علی مطهری نماینده تهران با اعتراض گروهی از نمایندگان مجلس مواجه شده و نیمه تمام ماند.

به گزارش گروه سیاسی صراط صرف نظر از صحیح یا غلط بودن نطق مطهری و رفتار مخالفانش، واکنش امروز روزنامه های اصلاح طلب یاداور ایام دوم خرداد و بحران رسانه ای تحت عنوان نشریات زنجیره ایست که می تواند نشانه خطرناکی برای سالهای آینده فضای سیاسی-رسانه ای کشور باشد.

در ایام دولت اصلاحات تعداد زیادی از نشریات با تیم تحریریه هماهنگ اداره می شدند که به هنگام بحرانهای سیاسی با استفاده از عکس و تیتر یکسان و از پیش هماهنگ شده مساله مدنظر خود را که همان بحران سیاسی روز ایجاد شده توسط اصلاح طلبان بود؛ به صورت غیر واقعی به تیتر یک غالب نشریات کشور تبدیل می کردند. به گونه ای که با عبور یک رهگذر غیر مطلع از کنار دکه های روزنامه فروشی چنین تصور می شد که امروز خبری مهمتر از مساله مدنظر این جریان خاص در جریان نیست.

این نشریات که به محض لغو مجوز یکی در دادگاه مطبوعات با خرید یا اجاره مجوزی دیگر و دقیقا با همان شمایل و تیم تحریریه آغاز به کار می کردند، چنان تشنجی در فضای رسانه ای کشور ایجاد کردند که نهایتا قوه قضائیه پس از چندین سال مدارا ناچار به بستن 18 مورد از آنان در یک روز شد؛ تا فضای تشویش اذهان عمومی آرام گیرد.

امروز نیز اتفاق عجیبی که در تیتر هماهنگ شده تعدادی از روزنامه های اصلاح طلب به وقوع پیوسته به شدت یاداور همان جریانات گذشته است. با وجود اینکه علی مطهری بارها و بارها بر اصلاح طلب نبودن خود تاکید کرده و حتی در نطق دیروز نیز تاکید می کند که هیچ تعلق خاطری به آقایان موسوی و کروبی نداشته حتی در انتخابات نیز به هیچ یک از آنان رای نداده است، اما بازهم روزنامه های اصلاح طلب در یک اقدام هماهنگ تلاش کرده اند تا از وی استفاده ابزاری نموده و اصطلاحا از آب گل آلود ماهی بگیرند!

این اقدام به وضوح در تصاویری که در پی می آید مشهود است و گویی نشریات اصلاح طلب به قدری در انجام عملیات رسانه ای فوق الذکر شتاب داشته اند که تا حدودی دست پاچه شده اند و در چهار مورد دقیقا از تیتر یکسانی استفاده کردند!(روزنامه های آرمان، مردم امروز، شرق و آفتاب یزد) رفتار این رسانه ها چنان است که گویی مطهری از رهبران درجه یک اصلاحات بوده و آنان اینگونه بر آشفته شده اند، شاید هم رفتار امروز این نشریات یک عملیات تست برای عملیاتهای هماهنگ رسانه ای در آینده باشد.

لازم به ذکر است که این اتفاق در صورت تداوم نشانه خطرناکی برای جامعه رسانه ای کشور محسوب می شود و احتمال بازگشت کشور به دوران نشریاتی که رهبر معظم انقلاب از آنان به غوغا زیست و هوچی تعبیر کردند؛ را هشدار می دهد.

گفتنی است در دوران چنین نشریاتی بود که توهین مستقیم به بنیانگذار کبیر انقلاب و حتی ائمه معصومین و سایر اعتقادات مردم در نشریات مذکور مشاهده گردید.

چنانچه در تصاویر مشاهده می شود تیتر چهار روزنامه دقیقا یکسان است!


رمز عملیات؛ نطق ناتمام!



رمز عملیات؛ نطق ناتمام!




رمز عملیات؛ نطق ناتمام!



رمز عملیات؛ نطق ناتمام!



رمز عملیات؛ نطق ناتمام!


رمز عملیات؛ نطق ناتمام!



رمز عملیات؛ نطق ناتمام!



در آخر تیتر فوق العاده افراطی اعتماد نیز خواندنی است که در آن تلاش شده هاله ای از تقدس برای مطهری خلق گردد.


رمز عملیات؛ نطق ناتمام!