۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

نامه‌ دفتر تحکیم وحدت خطاب به مطهری

دبیر دفتر تحکیم وحدت با صدور نامه‌ای خطاب به علی مطهری با بیان اینکه هیچ فرد، گروه و جناحی نمی‌تواند خواسته مردم در 9 دی را سانسور کند، گفت: حکم حصر توسط شورایعالی امنیت ملی صادر شده و بهتر است جنابعالی به حکم قانون تمکین کنید.
کد خبر : ۲۲۰۴۰۰
صراط: علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت با صدور نامه‌ای خطاب به علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: شورایعالی امنیت ملی رأی به حصر خانگی موسوی و کروبی داده‌اند، فلذا بهتر است که در این خصوص همه سیاسیون و از جمله جنابعالی به این حکم قانون تمکین کنید.
 
متن این نامه به شرح ذیل است:
 
«جناب آقای دکتر مطهری
 
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
 
سلام علیکم
 
حضرتعالی در نطق پیش از دستور در جلسه علنی روز گذشته به نکاتی اشاره کردید که بلافاصله در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد و تحلیل‌ها و نظرات مختلفی را در پی داشت. اما اینجانب به عنوان یک فعال دانشجویی و همچنین نماینده دانشجویان ایران اسلامی احساس وظیفه کردم تا نکاتی در این مورد را به عرض شما برسانم:
 
1- ضمن تشکر از تذکر بجای حضرتعالی درباره عدم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درباره اختلاف افکنی و تخریب وحدت شیعه و سنی و اینکه لزوم حفظ وحدت در تمامی عرصه‌های کشور امروز بیش از پیش احساس می‌شود، لازم است عرض کنم رفتار مسئولین مسجد النبی و مسجد الحرام با ایرانیان به علت اجازه ندادن به اهل تسنن برای احداث مسجد در تهران نبوده و نیست بلکه آنها با اصل شیعه مشکل دارند و از طرفی ما نیز حساب وهابیون را از اهل سنت جدا می دانیم و اقدامات آنها را به پای برادران اهل سنت نخواهیم نوشت.
 
در هر صورت وظیفه ما این است که تمام تلاشمان را در جهت حفظ وحدت و احترام متقابل انجام دهیم و همچنین به خاطر تذکر به حق شما به برخی مداحان کمال تشکر را دارم.
 
2- در مورد صدا و سیما نیز باید گفت هر چند عملکرد این سازمان  با شرایط مطلوب و ایده آل ما فاصله دارد اما به دور از انصاف است پیشرفت رسانه ملی در پاسداشت مناسبت های مذهبی نسبت به سالیان گذشته نادیده گرفت و صد البته انتظار از صدا و سیما تهیه برنامه های منادی وحدت، با معیار های اسلامی و عدالت است.
 
3- پیام ملت بصیر ایران در روز 9 دی کاملا واضح و مشخص بود و هیچ فرد،گروه و جناحی نمی‌تواند خواسته مردم در این روز را سانسور کند و البته از طرفی هیچ کس هم نمی تواند حضور مردم را وابسته به جناح خاصی تفسیر کند، بلکه مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی آمده بودند و به فضل خدا در این راه نیز موفق بودند.
 
اما انتقاد شما به رسانه ملی خارج از عدل و انصاف بود چرا که صدا و سیما به دور از هجمه‌های سیاسی و به صورت فرا جناحی به بازخوانی حوادث سال 88 پرداخت که البته این جزء وظایف ذاتی این رسانه است و اتفاقا امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر و با پرداختن به زوایای بیشتری توانست ابعاد تاریک فتنه 88 را برای ملت ایران نمایان کند.
 
 نکته ای وجود دارد این است برخی افراد و گروه ها حاضر نیستند که در مورد فتنه 88 صحبت کنند و این باعث شده احساس تک صدایی در رسانه ملی به وجود آید.
 
4- واضح و مبرهن است در خصوص همه اختلاف ها و مسائل کشور قانون فصل الخطاب است. همانطور که می دانید شورایعالی امنیت ملی رأی به حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی داده‌اند اگر قائل باشیم که این حکم موقتی است و در شرایط خاص آن دوره صادر شده است مرجع تصمیم گیری برای تغییر شرایط و ابلاغ این حکم بازهم شورایعالی امنیت ملی است فلذا بهتر است که در این خصوص همه سیاسیون و از جمله جنابعالی به این حکم قانون تمکین کنید.
 
نکته دیگر اینکه این افراد بلافاصله بعد از انتخابات و اغتشاش‌های سال 88 به حصر خانگی محکوم نشدند بلکه پس از یکسال و اندی از آن موضوع و در زمانی که در حال طراحی فتنه جدیدی بودند و قصد ایجاد اغتشاش در بهمن 89 را داشتند به این حکم محکوم شدند.

در پایان با تشکر از اظهارات جنابعالی و تذکر به موقع به دولت و سایر نهادها بر خود واجب می‌دانم در صورتی که مطالب بنده سبب تکدر حضرتعالی شده از شما عذر خواهی کنم و البته عرض کنم که از نظر اینجانب اقدام برخی نمایندگان پس از پایان صحبت‌های شما اقدامی ناشایست بود و این انتظار می‌رود که در مجلس شورای اسلامی همانند جامعه فرصت برای بیان همه دیدگاه ها در چارچوب اسلام وجود داشته باشد.»

منبع: فارس
برچسب ها: مطهری مجلس فتنه