۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱

دیدار روحانی با خانواده شهید ستاری

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید ستاری در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ همیشه در حال فعالیت و تلاش بود، گفت: شهید ستاری در زمینه خودکفایی نیروی هوایی تلاش و خدمات کم نظیری انجام داد.
کد خبر : ۲۲۰۹۴۳
صراط: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه امشب با حضور در منزل امیر سرلشکر شهید منصور ستاری ضمن دیدار با خانواده این شهید، در سخنانی با بیان اینکه شهید ستاری از جمله شخصیت‌های کم نظیر در کل نیروهای مسلح بود، گفت: این شهید بزرگوار یکی از نخبگان کشور بود که با داشتن تحصیلات نظامی و آکادمیک از لحاظ اطلاعات نظامی کاملا به روز بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، وی با تأکید بر اینکه شهید ستاری در زمینه خودکفایی نیروی هوایی تلاش و خدمات کم نظیری انجام داد، اظهارداشت: شهید ستاری پیوسته با این تأکید که ما خودمان می‌توانیم بسازیم، همیشه از طرح‌های خودکفایی حمایت می‌کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه پرسنل نیروهای مسلح شهید ستاری را به عنوان فردی باسواد، نخبه و به روز می‌شناختند، گفت: شهید ستاری در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ همیشه در حال فعالیت و تلاش بود و همه ایشان را به عنوان فردی فوق‌العاده پرکار می‌شناختند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به عملیات غرورآفرین والفجر 8 ادامه داد: کار پدافند هوایی در این عملیات در تاریخ جنگ در کشور بسیار بی سابقه و عظیم بود و توانستیم در عرض چند هفته 73 فروند هواپیمای دشمن را نابود کنیم.

وی تأکید کرد: شهید ستاری و شهید بابایی در رأس این عملیات بودند و این کار بسیار عظیمی که انجام گرفت در اثر توانمندی، هنر، تلاش و برنامه‌ریزی این عزیزان بود.

رئیس‌جمهور، استعداد فوق‌العاده، فداکاری، عطوفت و مهربانی را از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار برشمرد و گفت: شهید ستاری نسبت به همه پرسنل نظامی عطوفت و مهربانی داشت و همه را به عنوان خانواده خود می‌دید.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به سانحه هوایی نیمه دی‌ماه سال 1373 گفت: عزیزان و امیران ارتش که در این حادثه به شهادت رسیدند از شخصیت‌های کم نظیر جنگ و انقلاب بودند.

وی در پایان خطاب به خانواده این شهید بزرگوار، تصریح کرد: همه فرزندان و اعضای خانواده شهید ستاری دارای تحصیلات بالا، فرهیخته و با استعداد هستند و حضور سورنا ستاری در جلسات هیئت دولت همیشه یاد این شهید بزرگوار را برای ما زنده نگه می‌دارد.

همچنین در این دیدار که حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور در امور ایثارگران و رئیس بنیاد شهید و نیز حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند، لوح  تقدیری از سوی حجت‌الاسلام روحانی به خانواده این شهید تقدیم شد.