۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵

چرا در فرانسه و بلژیک آماده‌باش اعلام شد؟

دستگاه های امنیتی فرانسه و بلژیک به خاطر تهدیدهای یک جوان مغربی داعشی به حال آماده باش درآمدند.
کد خبر : ۲۲۸۰۹۰
صراط: این جوان مغربی "رضوان حجاوی" (23 ساله) ملقب به "ابو خالد المغربی" است که دارای شناسنامه بلژیکی می باشد.

وی در یک فیلم ویدیوئی که در یوتیوپ منتشر شده، در حالی که مسلح است همراه با تروریست های گروهک داعش به فرانسه و بلژیک پیام می دهد که همراه با دوستانش برای انتقام از این دو کشور باز خواهند گشت.

پایگاه اینترنتی "هسپرس" به نقل از پلیس فدرال بلژیک گزارش داد: رضوان ماه ژانویه به داعش پیوست، اما تحقیقات درباره وی چند ماه قبل از پیوستن به داعش آغاز شده بود. 

برخی منابع غربی اعلام کرده اند که حجاوی با افراد تندرو دیدار و با آنان درباره ضرورت جهاد و نبرد با کفار گفت وگو کرده بود، چند ماه بعد این فرد مغربی به گروهک تروریستی داعش در سوریه پیوست و به همین دلیل خانواده وی شوکه شدند.

حجاوی که در یک رستوران در شهر "فرفی" کار می کرد تا اینکه به خانواده اش گفت که می خواهد برای گذراندن تعطیلات به ایتالیا برود اما به ترکیه و پس از آن به سوریه رفت تا به داعش بپیوندد.  

وی تا زمان پخش ویدئوی انتقام گیری از فرانسه و بلژیک به مدت بیش از یک سال در کنار گروه تروریستی داعش جنگید بدون آنکه خانواده اش از این موضوع آگاه باشند.

این جوان مغربی در این فیلم، چاقویی مانند گروه داعش در دست دارد که برای سربریدن اسرا استفاده می شود.

وی فرانسه و بلژیک و تمام افرادی را که به زبان فرانسوی تکلم می کنند تهدید کرده که همراه با دوستانش به فرانسه و بلژیک باز خواهد گشت و منافع آنان را از طریق خودروهای بمب گذاری شده، منفجر خواهد کرد، برایش مهم نیست این عملیات در فرانسه یا بلژیک باشد بلکه مهم منفجر ساختن شهرهای کفار می باشد.

حجاوی از فرانسه توقف بمباران مواضع داعش را خواستار شده و با اشاره به بمبی که زیر لباسش پنهان کرده بود گفت که آماده منفجر ساختن خود برای مقابله با این دو کشور اروپایی است.
منبع: العالم