۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

وزیر علوم به مجلس احضار شد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه لایحه وزارت علوم درباره پایان نامه فروشی هنوز ارائه نشده، گفت: در جلسه ای از وزیرعلوم دعوت کردیم تا اقدامات انجام شده در برابر فروش پایان نامه را ارایه دهد.
کد خبر : ۲۳۶۲۴۷
صراط: دکتر قاسم جعفری با اشاره به اهم برنامه های کمیسیون آموزش عالی در سال جاری گفت: کمیسیون آموزش عالی در عرصه آموزش عالی ضمن نظارت، مساله فرهنگی در دانشگاه ها را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: یکی از مسایل دیگر معضل پایان نامه فروشی است که در دستور کاری کمیسیون آموزش قرار دارد، مقرر شده بود وزارت علوم دراین خصوص لایحه ای تهیه کرده و به کمیسیون نیز ارایه دهد ولی هنوز این کار صورت نگرفته است.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: در جلسه ای از وزیرعلوم دعوت کرده و درخواست خواهیم کرد تا اقداماتی که در زمینه پایان نامه فروشی صورت گرفته است را توضیح دهند.
 
وی به رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: آخرین وضعیت رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد در کمیسیون بررسی خواهد شد .
 
جعفری رسیدگی به وضعیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی را شاید مهمترین برنامه کمیسیون آموزش در سال جاری عنوان کرد و افزود: برخی از دانشگاه های غیرانتفاعی در زمینه هیات علمی، فضای آموزشی، آزمایشگاه و کارگاه با استاندارها فاصله بسیاری دارند که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.

منبع: مهر