۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

پلیس آمریکا یک سیاهپوست دیگر را کشت

یک مرد سیاه‌پوست آمریکایی که هفته گذشته در درگیری با نیروهای پلیس از ناحیه گردن به‌شدت زخمی شده بود، جان خود را از دست داد.
کد خبر : ۲۳۸۴۷۲
صراط: به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مرد سیاه‌پوست آمریکایی که هفته گذشته در حال بازداشت توسط مأموران پلیس بالتیمور به‌شدت از ناحیه گردن زخمی شده بود روز یکشنبه جان باخته است.
 
مرگ یک سیاه‌پوست دیگر در آمریکا بر اثر رفتار وحشیانه پلیس موجب تشدید اعتراضات مردمی شده است. مردم خواستار تحقیقات قضایی در خصوص مرگ این سیاه‌پوست شده‌اند.
 
کشتار سیاه‌پوستان توسط مأموران پلیس آمریکا و رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس موجب شعله‌ور شدن آتش اعتراضات در سراسر آمریکا شده است.
 
"فردی گری" 25ساله جوان سیاه‌پوستی بود که 12 آوریل در جریان بازداشت توسط مأموران پلیس در بالتیمور به‌شدت از ناحیه گردن زخمی شد. به‌نوشته روزنامه بالتیمور سان، پلیس اعلام نکرده است که این جوان سیاه‌پوست چگونه زخمی شده و علت بازداشت وی چه بوده است.
 
ویلیام مورفی وکیل خانواده "گری" در این باره تأکید کرد: در حالی که "فردی" بدون مرتکب شدن هیچ جرمی در بازداشتگاه پلیس به سر می‌برده و تنها توجیه برای بازداشت وی این بوده که او یک سیاه‌پوست بوده است، از ناحیه گردن به‌شدت زخمی شده است.
 
حدود 100 نفر از ساکنان منطقه با تجمع در برابر اداره پلیس خواستار اطلاعات بیشتر در خصوص مرگ فردی گری شده‌اند. شهردار بالتیمور نیز قول داده است که مقام‌های این شهر در خصوص حادثه تحقیق خواهند کرد.
 

منبع: تسنیم