۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

واکنش افخم به ادعاهای مقامات آمریکایی

سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه را رد کرد و حمایت این کشور از حملات نظامی عربستان در یمن را نوع جدیدی از مداخله در امور دیگر کشورها خواند.
کد خبر : ۲۴۱۶۵۵
صراط: سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی  در خصوص ادعاهای برخی مقامات آمریکا تحت عنوان به اصطلاح " اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه " با اعلام اینکه این ادعاها کاملا مردود است , گفت : بی ثباتی منطقه ریشه در دخالت خارجی در امور این منطقه دارد و این عامل نه تنها امنیت و ثبات را درمعرض تهدید قرار داده است بلکه مانع شکل گیری همکاری عمیق و تعامل قوی و سازنده مبتنی بر منافع متقابل میان کشورهای این حوزه شده است .

مرضیه افخم اظهار داشت :حمایت آمریکا از حملات نظامی در یمن و بی اعتنایی به کشته شدن زنان و کودکان بیگناه و تداوم محاصره لجاجت آمیز یمن از سوی عربستان در واقع حمایت آمریکا از نوع جدیدی از مداخلات غیر قانونی در امور داخلی سایر کشورها با ماهیت ترور و کشتار مردم بیگناه در مقیاس گسترده را پایه گذاری کرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه رویکرد آمریکا در خصوص گروههاو سازمان های تروریستی را دوگانه و توام با سردرگمی و شعارزده توصیف کرد و گفت : حمایت وپشتیبانی از دولتهایی که در زمره حامیان اصلی مالی و اطلاعاتی این گروهها قراردارند به بی ثباتی و ناامنی دامن زده است .

منبع: تسنیم