۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

احتمال سفر پوتین به منطقه موردمناقشه

کاخ ریاست جمهوری روسیه ضمن تکذیب خبر سفر اخیر رئیس‌جمهور این کشور به کریمه، از احتمال سفر ولادیمیر پوتین به این شبه‌جزیره در ماه آگوست آینده خبر داد.
کد خبر : ۲۴۹۶۳۷
صراط: کاخ ریاست جمهوری روسیه از احتمال سفر رئیس‌جمهور روسیه به این  شبه‌جزیره در ماه آگوست آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه‌شنبه در اظهاراتی اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ممکن است در ماه آگوست آینده دیداری از کریمه داشته باشد اما چنین سفری هنوز برنامه‌ریزی نشده است.»

وی افزود: «سفر در آگوست لغو نخواهد شد اما طی چند هفته آینده هم نخواهد بود چرا که سفر‌های بسیاری طی چند هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.»

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه ضمن تکذیب خبر حضور پوتین در کریمه در آخر هفته گذشته اعلام کرد: «خیر ایشان آخر هفته گذشته آنجا نبوده‌اند.»

به گزارش ایتارتاس، پوتین از پس از الحاق کریمه به روسیه، دو مرتبه به این شبه‌جزیره سفر کرده است.

شبه‌جزیره کریمه سال گذشته پس از آنکه ناآرامی‌ها و شورش خیابانی مورد حمایت غرب به سقوط دولت یانوکوویچ منجر شد، طی یک همه‌پرسی از اوکراین جدا شده و به فدراسیون روسیه پیوست.

دو سوم ساکنان این شبه‌جزیره روس هستند. کریمه تا چند دهه قبل و تا پیش از آنکه رهبر وقت شوروی آن را عنوان «نشان حسن نیت» به اوکراین ببخشد، بخشی از خاک جمهوری روسیه بود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کریمه پوتین
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند